|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Møllspist fletthurpe
|
I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Uff så forferdelig.
|
|
|
#2 |
|
<*(((<
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagtOg det du vil diskutere om dette er?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Jeg vil diskutere noe litt relatert, kan jeg kuppe? |
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Veldig fint innlegg, SF. Jeg får ikke prikket deg, men dette var en fin videreføring av tråden altså; viktig tema!!!
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Veldig viktig tema!
|
|
|
#7 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)
Bra innlegg ! Ønsker også bedre vilkår for støttekontakter og avlastere. Disse ressurspersonene blir ofte håndplukket, og det ligger overhodet ingen økonomisk tanke bak deres engasjement. Likevel er det tankevekkende at lønnen er så lav. Det skal satses på helsefremmende og forebyggende arbeid, men... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kidding, right?
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)linne@: Jeg har mange ganger savnet de gode gamle "husmorvikarene" - det må da være en ypperlig jobb for feks spreke pensjonister og andre som kjeder seg og ønsker å være til nytte innimellom? For når (alene)mor blir syk/utslitt/sliter, og ikke har noe bra nettverk, så er det pokker så vanskelig å hjelpe, altså.
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Viktig poeng SF.
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Man har Homestart en del steder. Det er hovedsaklig basert på frivillighet, så vidt jeg vet. Jeg ønsker meg et system a la husmorvikar (men ikke husmorvikar seff
|
|
|
#11 |
|
Ja, husmorvikarer var en fin greie. Vi hadde sånn når jeg var lita. Fordi min mor satt med to små, en svært prematur, og såpass syk at det var begrenset hva hun fikk lov til. (Selv om hun er gift, så var jo pappa på jobb på dagtid.) Fine, snille husmorvikaren. Slike engler skulle man hatt fortsatt.
|
|
|
#12 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Jeg kan ikke begripe at naboer som hørte redselsskrik og all denne gråten ikke reagerte - om så bare med en anonym telefon til barnevernet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Jeg tenker at det mest naturlige i slike tilfeller du nevner Malama, er at far frikjøpes for omsorgsoppgaver i hjemmet? For meg framstår det veldig snodig at fremmede skal komme inn i et hjem for å delta i omsorgen til et spedbarn, samtidig som babyens reelle næreste romsorgsperson sammen med moren, nemlig faren, går på jobb. Jeg skjønner at dette sikkert kan være en vurderingssak ut i fra hvert enkelt tilfelle. Det er bare ekvilisten i meg som slår til. *bombe*
|
|
|
#14 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Enig. her er ett eksempel. For en tid tilbake sto det en artikkel i en avis om et foreldrepar som hadde fått trillinger født premature. Begge studenter. Mor hjemme med tre små babyer, kommunen hadde lite forståelse for avlastningsbehovet |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Frikjøp av far hadde nok vært en vel så grei løsning ja, men det var der vi bodde på den tiden en normal rutine med husmorvikar som kom og gjorde en del arbeid i ulike hjem, en veldig fin løsning på mange måter. Frikjøp/sykemelding slik at far var mer hjemme hadde nok kunne vært brukt i dag, men dette var det nok ikke rutine for, men man hadde disse vikarene. Fin ordning.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Det er enda teitere, Irma. |
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Når det gjelder at naboene hører det ene og det andre og ikke melder - jeg kaster inn en fordom. Jeg tror terskelen for å melde er høyere når det er utlendinger. Rett og slett. Skammelig, men jeg tror det. |
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Ja, dette høres virkelig hull i hodet ut. Det er ikke barnets beste som er i fokus iallefall, hvis det praktiseres slik.
|
|
|
#19 |
|
Helt konge
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)La meg bare minne dere på at dette er en VG sak, og at det ikke automatisk medfører riktighet det de skriver. Hverken om barnevernssakensaken, straffesaken eller hva naboer eventuelt skulle ha sagt nå i ettertid. :mildt sagt ikke fan av vg-journalistikk: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|
|