|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Krangling om arv
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Krangling om arvMin mormor delte masse ut mens hun levde. Helt likt. F.eks. sölvtöyet ble splittet mellom barnebarna slik at alle fikk noen kniver og noen gafler hver. Men slik var hun og det var herlig og sött at hun ville gjöre det slik. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Krangling om arvOm folk bruker opp pengene sine så er det deres egen sak ja. Det skulle bare mangle også. |
|
|
|
#24 |
|
Shake it out!
|
Sv: Krangling om arvIkke lest artikkelen men jeg har en sånn Iset-erfaring mht arv og en onkel som snøt oss for arv etter besteforeldre for deretter å skvise oss ut av et hyttesameie, så ja, jeg forstår at arveoppgjør kan bli skitne.
|
|
|
#25 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Krangling om arvDa bestemor døde, sendte pappa meg hjem til mamma rett etter begravelsen. Der var visst stridighetene såpass ille at det ikke passet barneører. Tror det var mest hvem som skulle ha hvilke ting.
|
|
|
#26 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#27 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Krangling om arvJeg blir regelmessig truet med å bli gjort arveløs. Men det går ikke særlig inn på meg, siden det i så fall innebærer netto gevinst. Lite å hente, mao, og takk og lov for det.
|
|
|
#28 |
|
Unik
|
|
|
#29 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Krangling om arvJeg ville i hvert fall blitt sur, skuffet og rådvill om mine foreldre døde og jeg fant ut at broren min arvet alt, eller enormt mye mer enn meg.
|
|
|
#30 |
|
Unik
|
|
|
#31 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Men nytt ekteskap innebærer da skifte før det nye ekteskapet inngås? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Unik
|
|
|
#33 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det gjør visst ikke det. Eller gjorde ikke, i alle fall. Mossan giftet seg to år før han døde. Det ble et h*****s arveoppgjør der den inngifte konen framsto som en svart enke. Hun var besatt av å få med seg så mye som mulig av arven. Måtte vite hun hadde gitt sine barn gården og huset da hun giftet seg på nytt. Hun hadde bare noen hyttetomter og sånt, så hun trengte penger til en leilighet. Det hører vel også med til historien at hun løy, og skulle ha alle barna hans til å skrive under på at hun hadde krav på femti prosent av arven.
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Krangling om arvJeg vil summere det såpass enkelt som at dersom man sitter i uskifte og vil gifte seg igjen så bør både mann og kone ønske å ordne opp med arvingene etter førstdøde. Hvem søren ønsker å flytte inn i dødsboet til forrige kone da? |
|
|
|
#35 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Krangling om arvSier som faren til en venn av meg, "Foreldregenerasjonen født i etterkrigstiden blir de første til å blåse av to arver; den de fikk etter sine foreldre og sine barns. Er vi dessertgenerasjonen, ja så skal vi være det skikkelig." |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Her tenker jeg helt likt som deg. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#38 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Krangling om arvJeg har sett et par stygge eksempler på familiefeider i forbindelse med arv, og jeg håper jeg slipper å havne oppi noe sånt noen gang. Det er fælt å se at tilsynelatende oppegående og fornuftige mennesker kan miste helt fotfeste når det kommer til fordeling av verdier og jordisk gods. Tidligere trodde jeg slike feider kun skjedde i familier som hadde konflikter fra før, men nå vet jeg at dette ikke nødvendigvis er tilfelle. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Unik
Sv: Krangling om arvArv er bra å snakke om. Nettopp for å vite mer om hva de med verdiene faktisk ønsket, om mulig disponere midler så man slipper arveavgift osv.
|
|
|
#40 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Krangling om arvNår foreldre forfordeler handler det om mer enn penger. Ikke rart folk tilter av og til av det. Sist redigert av United : 10-08-10 kl 00:37. |
|
|
|
![]() |
|
|