|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetNår det gjelder bortskjemte vestkantfolk som velger å være hjemme uten å tenke på penger fordi det er så fiiiiint - javel. Akseptér at dere tilhører et meget priviligert mindretall da - som kan gi f i å jobbe men åpenbart vasse i penger likevel. De fleste kan faktisk ikke det. For de fleste er det faktisk sånn at om de ikke jobber - uansett grunn - så har de ikke noen penger til å sende ungene på disse fritidsaktivitetene som de plutselig nå har tid til. |
![]() |
![]() |
#2 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Jeg syns du høres bitter ut. Eller misunnelig. Men det er du sikkert ikke. Kanskje bare i dårlig humør? Jeg har jobbet hardt i mange år for å skaffe meg en solid utdannelse som har gitt meg en god jobb. Og det har gitt meg økonomi til å jobbe redusert mens ungene er små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
Oh, snap!
![]() |
#4 |
|
Herlighet. :flirer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Er det noe du hadde klart alene da, med andre ord? Altså om du stod uten forsørgende mann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Shake it out!
|
Nei, det hender de rett og slett synes at BMW er en skikkelig støgg harry-bil.
![]() |
#11 |
Shake it out!
|
Jeg stemmer for det siste. :mann bortreist siden mandag som betyr liten vits å legge seg, med påfølgende søvnunderskudd og annet underskudd. Og jeg må gjøre alt i huset og legge ungene selv.
![]() |
#12 |
guru advisor
|
Interessant problemstilling !
Jeg leser ikke dette som misunnelse, ElinM, men mer som omsorg og engasjement for at kvinner skal tenke langsiktig og være i stand til å klare seg selv. Flott kampsak, og jeg er helt enig! Men for meg blir innlegget også en salig blanding av ytterpunktene. Ja vi har tatt en felles beslutning for familien, og jeg jobber redusert. (Jeg kunne ikke drømme om å ta en slik beslutning alene, den må vi ta sammen.) Ja, vi er fullt klar over at vi er enormt priviligerte. Nei, jeg gir ikke f.. i forsørgeransvar og nei vi vasser ikke i penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Å jobbe redusert mens ungene er små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hadde jeg nok klart, og uten en å dele arbeidsbyrden med ville det i tillegg vært svært påkrevd. Sist redigert av ElinM : 12-08-10 kl 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Shake it out!
|
Jaysus, ja.
![]() |
|
|