|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
"De"
|
Sv: Alkohol når du er alene med barna
Tsk. Gjør ikkeno. Det er jo bare med. Jeg bryr meg ikke nevneverdig.
|
|
|
#202 |
|
saftig
|
Jeg drikker ikke alkohol dersom jeg er alene med barna, hverken mens de er våkne eller sover.
Samme her.
|
|
|
#203 |
|
flisespikker
|
Heh.
|
|
|
#204 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg tar gjerne et glass vin eller to, etter at barna lagt seg, i helgene. Og gjerne detsamme hvis vi er i middagselskap eller lignende, hvor barna er med. Men ikke mer enn det. Mine barn har aldrig sett meg brisen, og jeg har ingen planer om at det skal skje med det første heller |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg har også endel mindre gode minner fra jeg var barn. Mamma og pappa hadde gjerne fest hjemme, eller hadde med oss bort på fest. Selv om jeg aldri har hørt de krangle, fikk vi med oss nok av det fra enkelte av de andre gjestene.
|
|
|
#206 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg kan fint nyte et par glass vin eller øl alene med barn i hus, har heller ingen kvaler mot å drikke disse glassene til mat ol. med barn tilstede.
|
|
|
#207 |
|
Metallica!!
|
Vel for noen er det vel viktig da, hvorfor stusser du på det egentlig? Det er ikke alle som bor i byer, det er ikke alle steder man kan vente på ambulanse eller drosje. Av alt man kan henge seg opp i liksom.
|
|
|
#208 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Ja, jeg henger meg faktisk opp i det. Kan ikke se at det noe sted er spesifisert bosted i forhold til dette. :gidder ikke finlese en gang til:
|
|
|
#209 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg har vært alenemamma bosatt utenfor byen og uten bil i ti år. Det går kjempefint. :beroliger: |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg drikker så sjelden at jeg ikke tenker over det, men det hender det kan bli 1-2 bailays eller cider ei og anna helga, men sjelden mer enn det ...
|
|
|
#211 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaVi drikker sjelden og lite. Jeg har nok ett noe anstrengt forhold til alkohol etter dårlige erfaringer fra oppveksten. Det skal aldri mine barn oppleve derfor velger vi å ikke nyte alkohol når vi er sammen med barna. Den som er hjemme med barna tar ikke noe selv om de sover. Tar som regel barer ett par glass vin på fest så vi hadde sikkert ikke rørt noe om vi ikke hadde barn hjemme. Ikke er jeg glad i alkohol til mat heller.
|
|
|
#212 |
|
Metallica!!
|
Jeg har skrevet det, samt at jeg har skrevet at min mening gjelder kun for meg selv og hva jeg forventer av meg ikke av andre.
En ambulanse må da faktisk kjøre fra sykehuset, ut i periferien og så tilbake igjen. Ergo, det går fortere med bil som bare trenger å kjøre den ene veien.
|
|
|
#213 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Det har jeg da aldri påstått heller. Men jeg er ikke enig i at det er hasardiøst å ha barn uten bil eller lappen. Sist redigert av Turban Smukk : 18-08-10 kl 01:43. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Alkohol når du er alene med barnaAltså, hadde jeg bodd 10 km fra andre folk, i bushen uten noen å be om hjelp, ville jeg nok heller ikke drukket.
|
|
|
#216 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnaJeg drikker gjerne et glass vin eller to selv om jeg er alene med barna.
|
|
|
#217 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men her må man jo klare å se at det er forskjeller. Mange av våre naboer har ikke bil og/eller lappen. Vi bor midt i Oslo indre øst. Jeg klarer ikke å se at akkurat det er det minste kompliserende.
|
|
|
|
#218 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Alkohol når du er alene med barnaDrikker ikke alkohol sammen med barna, heller ikke når de har sovnet. Er vi to hjemme kan mannen ta seg en øl eller to, men jeg har ikke behov for det. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol når du er alene med barnabitte liten OT historie anngående det å ha bil og nødstilfeller. Jeg har født to barn en i juni og en i desember. Vi har hatt bil begge gangene. Den ene gangen jeg skulle føde altså juni så fikk bilen vår motor stopp 50 m fra huset vårt. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Mother of Dragons
|
Alle foretar vi risikovurderinger for oss selv og barna våre. For noen som har allergiske barn og som bor langt unna sykehus så er det viktigere å kunne kjøre bil døgnet rundt enn andre som ikke har spesielt syke barn.
|
![]() |
|
|