Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 10:21   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør barn kunne tas ut av skolen utenom skoleferiene?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg snakker om å legge opp til 1/2/3 ukers ferie midt i skoleåret, gjerne flere år. Jeg mener det er feil. Jeg mener det er en uting.

Men hvis foreldrene følger opp barnet, tar skolen seriøst og alt arbeidet blir gjort - er det fremdeles en uting? Jeg synes her (som med mye annet) at det er en uting å være kategorisk imot fritak, eller ønske et forbud, fordi noen foreldre er domme som brø. Problemforeldre bør behandles som nettopp problemforeldre, og tiltak (møter?) bør settes i verk som et forsøk på å redde det som er igjen av deres barns utdannelse.

Jeg synes det er greit å ta barnet ut av skolen såfremt man følger skolens opplegg og det ikke er noen tvil for barn (og voksne) at det er en grunn til at vi må gjøre arbeidet, også når vi er på ferie/i bryllup/begravelse/på besøk hos pappa i østre Mongolia. Jeg tror at så lenge ansvaret for læring blir tatt seriøst av foreldrene, burde ikke det være noe problem med fritak, til og med hvert år. Men justeringer og input må være lov. Hadde læreren f.eks. sagt at akkurat nå passer det dårlig, for vi skal gå gjennom dette/ha heldagsprøve, er det absolutt noe foreldrene bør ta hensyn til, og evt. utsette/avlyse det de har planlagt. Så lenge man har god dialog med skole og lærere, klarer jeg ikke å se problemet med at jeg søker fri.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.