|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør voldelige fedre nektes samvær med barn?Da er vi jo enige da, jeg sa jo at jeg beklaget ordvalget. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Bør voldelige fedre nektes samvær med barn?
:medhimler:
|
|
|
#43 |
|
Leser
|
Vet ikke hva du mener med regulær vold, men jeg mente vold både i det private (familien) og det offentlige rom. Volden som utføres av menn er generelt sett grovere.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 08-09-10 kl 14:31. Årsak: familient - familien |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Regulær vold i motsetning til psykisk vold. Men ser vi er enige ellers.
|
|
|
#45 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Ja, akkurat det du skriver var mine tanker når jeg leste dette også. Det er tross alt ikke noe bedre med en voldelig mor enn en voldelig far, så det høres merkelig ut synest jeg. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Hvis du leser tråden og artikkelen så ser du hvorfor det er formulert slik. Teofelia har et godt innlegg som tar for seg nettopp dette.
|
|
|
#47 |
|
Ringskrømt
|
Er det DET du ble sittende igjen med etter å ha lest artikkelen?
|
|
|
#48 |
|
Leser
|
Men det er et godt poeng OlleVia har, hvis man ikke skal bruke den metoden som er i bruk i dag (domstolene), så bør man beskrive hvordan det ellers skal gjøres og av hvem. Artikkelen sier i bunn og grunn bare at det systemet som er i dag ikke fungerer optimalt (og refererer blant annet til det 5 år gamle barnet som ble drept, som jo er et tragisk faktum og bevis på at det ikke er ok i dag.)
|
|
|
#49 |
|
Fjellpiper
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør voldelige fedre nektes samvær med barn?Jeg syns vi kan snakke om hvordan i alle dager man kan få vurdert dette bedre og grundig nok, men uten involvering av, eller dom i, rettsvesen.
|
|
|
#51 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er drøyt å påstå at man er manipulerende om man sannsynliggjør vold, men ikke orker en rettsak, altså. Men det var kanskje ikke det du mente?
|
|
|
#52 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Bør voldelige fedre nektes samvær med barn?Jeg lurer på en ting. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Leser
|
Det kan godt hende at dom i rettsvesenet er det beste løsningen hvis man
|
|
|
#54 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Bør voldelige fedre nektes samvær med barn?Ah, der ja. Mens jeg skrev kom Polyanna også med mitt poeng. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Leser
|
I rettsvesenet i dag er det jo mulighet til å få samvær med tilsyn, noe som kan være et alternativ.
|
|
|
#57 |
|
På (opp?)tur
|
Eh, har du lest at det er snakk om mennesker som har utøvd og utøver vold? |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Hun mener vel i de tilfellene der det viser seg at voldsanklager er grunnløse og kynisk brukes som brekkstang i barnefordelingsaker. De som driver med dette er etter mitt syn dem som mest undegraver kampen mot familevold.
|
|
|
#60 |
|
Leser
|
På samme måten som det bevises at man har slått noen. Feks ved at barnepsykologer uttaler seg om hva de mener om barna. Barnahageansatte. Karaktervitner. Poenget her må jo være: "Hevet over rimelig tvil".
|
![]() |
|
|