Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spin off: Liker du å bli fløyelsbrisen, full eller ikke i det hele tatt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 20:55   #141
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin off: Liker du å bli fløyelsbrisen, full eller ikke i det hele tatt?

Jeg liker veldig godt å bli brisen. Jeg blir fort påvirka og tåler ikke mer enn 2-3 glass vin. Jeg liker absolutt ikke å bli full, og jeg blir ganske så dårlig dagen derpå hvis det har blitt mer enn et par glass.

Jeg liker også best å drikke alene. Det høres ut som alkoholikertendenser delux, men men. Sammen med venner drikker jeg mindre enn om jeg en fredag/lørdag deler en flaske med mannen (han spiller da gjerne instrumenter i kjelleren mens jeg nyter vin og stillhet). Løvly!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 21:00   #142
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker sjelden, men når jeg først drikker så vil jeg bli full. Jeg er ikke noen kosedrikker

Nå skal det sies at jeg ikke drikker meg av føttene, og at jeg har kontroll, og at jeg ifølge vennene mine blir morsom full

Gammel 09-09-10, 21:01   #143
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Ajj... Krabba du hjem?

Jeg gikk hjem helt selv.
Men jeg kan være såpass ærlig at jeg ikke helt husker hvor jeg gikk. Men det er sikkert mest pga at jeg skravla med ei venninne.
Men jeg ble ikke syk eller noe sånt, og var i fin form dagen etter. Så jeg er ikke helt sikker på at den utregninga er rett. Det må jo avgjøre litt om man spiser mat mens man drikker og slike ting også?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 21:01   #144
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Den var litt rar...over 2 i promille av 5 glass vin?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Sist jeg var på byen hadde jeg da ca 2,4 i promille.

Jeg tror den kalkulatoren forutsetter styrtdrikking, altså.
Her er et regnestykke fra FHI:

Sitat:

Eksempel: En flaske vin på 20 minutter

Jente på 50 kg: En flaske vin (10 % alkohol) inneholder 75 gram alkohol. Hun fordeler alkoholen i 50 kg x 60 % = 30 kg av kroppsvekten. Forbrenning av alkohol i kroppen er 0,15 ‰ pr time. Etter et slikt inntak vil den høyeste alkoholkonsentrasjonen i blodet gjerne oppnås etter 1.5 timer og blir da 75 g /30 kg – (0,15 x 1.5) = 2,3 promille. Ved lavere forbrenning og annen fordeling av alkoholen i kroppen kan hun få nesten 3 promille.

Hvis vinflaska hadde blitt inntatt over flere timer, og med et måltid til, vil jeg tro at regnestykket ville blitt ganske annerledes.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:08   #145
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er liksom skalaen bare edru - brisen - full? Jeg har nok hakk til mellom brisen og full, mener jeg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:27   #146
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:fløyelsbrisen:

Gammel 09-09-10, 22:29   #147
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er liksom skalaen bare edru - brisen - full? Jeg har nok hakk til mellom brisen og full, mener jeg.

Du glemte "dritings" på slutten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:30   #148
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Så litt overvekt er altså bra oppi dette?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:32   #149
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker godt fløyelsbrisen. Men ikke mer. Jeg liker ikke å være full og jeg blir fryktelig dårlig av det, så jeg prøver å unngå det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:57   #150
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du glemte "dritings" på slutten.

Husker aldri dritings.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:57   #151
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg mener å huske fra studiedagene at skalaen var animert - brisen - svingstang - amøbe.

Gammel 09-09-10, 23:00   #152
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg mener å huske fra studiedagene at skalaen var animert - brisen - svingstang - amøbe.

Svingstang!

Selv om jeg ble litt bekymret dagen etter at jeg hadde turnet oppe i flaggstangene på taket på Studentersamfundet i Trondhjem og på en måte ikke husket det helt.

Gammel 09-09-10, 23:02   #153
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Svingstang!

Selv om jeg ble litt bekymret dagen etter at jeg hadde turnet oppe i flaggstangene på taket på Studentersamfundet i Trondhjem og på en måte ikke husket det helt.

Noen med kamera? Akkurat det høres ut som noe man krever billedbevis av for å tro på. *imponert over turnerferdigheter*

Gammel 09-09-10, 23:03   #154
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noen med kamera? Akkurat det høres ut som noe man krever billedbevis av for å tro på. *imponert over turnerferdigheter*

Neida, jeg var ikke noe flink. Det er tre sånne flaggstenger med en ring mellom og jeg skulle vise hvordan man brukte svingstang når man var barn, sånn med ene foten over og svingte seg rundt. Jeg tror ikke det var hverken grasiøst eller noe vakkert å se på.

Gammel 09-09-10, 23:06   #155
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Litt tipsy er gøy, litt for mye er ikke gøy, spesielt dagen etter.

(I helga prøvde vi forresten alkometeret dagen etter vennebesøk og vin. Mannen og kompisen hadde 0,1, jeg hadde 0,0 og venninna mi hadde 3, 8 . Det resultatet fikk hun sikkert 15 ganger på rad, og hun følte seg helt edru - virket slik på oss også, vi drakk jo bare vin og dette var i 12-tida dagen etter.)

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 23:08   #156
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Neida, jeg var ikke noe flink. Det er tre sånne flaggstenger med en ring mellom og jeg skulle vise hvordan man brukte svingstang når man var barn, sånn med ene foten over og svingte seg rundt. Jeg tror ikke det var hverken grasiøst eller noe vakkert å se på.

Fantastisk opplegg.

Gammel 10-09-10, 22:55   #157
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Svingstang! Det får meg til å tenke på da to mannlige kollegaer av meg skulle vise hvor sterke de (fortsatt) var ved å svinge seg i en lyktestolpe. Den ene missa fullstendig, den andre lo rått og skulle vise hvordan det skulle gjøres. Right!

Ja, det var altså godt ute i en pub-til-pub-runde. Svingstang, sa du?

Sist redigert av Eia : 10-09-10 kl 22:59. Årsak: Utelatt viktig opplysning
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:51   #158
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er herlig å være fløyelsbrisen jeg.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 00:12   #159
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg liker å bli fløyelsbrisen, men IKKE full.

Jeg blir utrolig teit i fylla.

Oooh, jeg også.
Jeg har faktisk ved ett tilfelle takket nei til kaffe med aC på grunn av fyllanerver. Og hun hadde ikke engang vært på festen kvelden i forveien.

Gammel 11-09-10, 00:15   #160
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Drikker alle dere som sier dere fester virkelig bare 2-3 glass med vin? Jeg trives godt litt fullere enn bruden, og det pleier jeg å nå etter ganske nøyaktig en vin. Jeg pleide å ta meg en stæsjeøl tidligere, men den ene ølen gjør gjerne at jeg tipper over. Det er ikke noe stas.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Fullere enn brisen! Ikke bruden. Fnis, den iphonen.

Åh, hvor er den drikkesprutele-smileyen når man trenger den!?
*tørker Baileys ut av nesen*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.