|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør voldelige foreldre nektes samvær med barn?
Det er antagelig ugjennomførbart.
|
|
|
#122 |
|
saftig
|
Her er jeg rivende uenig med deg. Dette kan ikke være en generell prosedyre. Hvor traumatisk vil det ikke være for de barna som blir tatt vekk fra både mor og far, tror du?
|
|
|
#123 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bør voldelige foreldre nektes samvær med barn?Mener dere at jeg ikke har Svaret på dette?
|
|
|
#124 |
|
Passiv
|
Sv: Bør voldelige foreldre nektes samvær med barn?De færreste greier å sette sitt problem med en voldelig eks hundre prosent til side om de ønsker det av hele sitt hjerte av hensyn til barna eller ei. |
|
|
|
#125 |
|
Shake it out!
|
Jeg mener ikke de skal gjøre det heller. Du misforstår meg. De som har en voldelig eks har all grunn til å hate. Jeg snakker om dem som hater av andre årsaker, som ikke nødvendigvis betyr at der er noe mer galt med eksen enn med andre mennesker. Det er dem jeg snakker om når jeg snakker om de som lar hatet gå ut over ungene. Slike som moren til mine stesøsken, som har brukt livet sitt på å gjøre live til ungene vanskelig for å straffe eksen (som hun hadde vært skilt fra i fem år da min mor kom inn i bilder).
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 11-09-10 kl 04:04. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Passiv
|
Sv: Bør voldelige foreldre nektes samvær med barn?Jeg vet at ikke du mener det. Men det er et poeng å få frem likevel. Det forventes nemlig at en kvinne som er mishandlet skal glemme dette og tenke på sine barn ene og alene og være trygg overfor sin mishandler i det øyeblikk hun går ut døra, for da er hun jo ute av sitt problem og skal gå videre. Normalen er jo at det tar en lang stund og med god hjelp før hun kommer seg etter traumene sine. I mellomtiden lever også barna midt i disse traumene fordi de lever med en som er traumatisert. Som ofte sliter enormt for eksempel i hente- og bringesituasjoner. |
|
![]() |
|
|