Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er din tillit til statsrådene svekket?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 20:19   #21
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er din tillit til statsrådene svekket?

Regelverket var vel sånn at det var greit å ta imot gaver så lenge man meldte til beskatning. Det bør være greit så lenge man følger et regelverk altså.

Og så irriterer det meg den heksejakten som media har på kvinnelige politikere. Aslaug Haga måtte gå pga stabburet sitt, eller en kai eller noe, Karita Bekkemellem på noe småting, nå Liv Signe Navarsete etc.

Men hva med Støre? Den hotellgreia i Afghanistan var jo en virkelig tabbe, og det hadde vært helt rimelig om han hadde måttet gå på grunn av det. Han har også tatt i mot noen tepper, men han flyter liksom over alt dette. Ingen som forventer at han skal legge seg så innmari flat, han har liksom bare forklart han og tuter videre. Og det er overhodet ikke noe snakk om at han kanskje må gå.

Gammel 10-09-10, 20:22   #22
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Dette er storm i et vannglass.

Gammel 10-09-10, 20:28   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tullballsaker fra ende til annen.

Gammel 10-09-10, 20:30   #24
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker på hvordan det vil se ut om vi (landets representanter) skulle begynne å nekte å ta i mot gaver. Hva det ville gjøre med relasjoner? Er ikke det litt uhøflig i en del settinger?

Gammel 10-09-10, 20:37   #25
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Esme sier det veldig bra; hvorfor i alle dager er det bare kvinnene som "skal tas"?

Og har det blitt slik at vi forventer at politikerne våre skal være ufeilbarlige overmennesker har vi noen svært alvorlige problemer å håndtere ...

Jeg ser selvfølgelig at enkelte typer rot ikke er heldig i kombinasjon med slike stillinger, men så tror jeg heller ikke at genuin korrupsjon er fullt så åpenbar. Og at det finnes korrupsjon i stor skala også i Norge, det er jeg helt sikker på. Det overrasker meg at nordmenn er så blåøyde på dette punktet.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:43   #26
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg irriterer meg ganske MYE over media.
Det finnes faktisk bare så \----\ mange måter et menneske kan legge seg flat og beklage på. Det må være mulig å la det ligge, når man har gjort nettopp det, på alle tenklig mulige måter.

:gha:

Jeg synes forøvrig kongehuset håndterte dette glimrende.

"vi setter pris på alle gaver vi få"

Punktum, ikke noe mer forklaring, ingen tall, ikke noe

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:45   #27
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir sprø av all den tid og krefter som blir brukt på dette,
jeg synes det er fillesaker.
At Navarsete skulle måtte gå på grunn av dette?

Nei, jeg synes ikke det er okei at statsråder får snasne gaver i hytt og pine og unnlater å melde dem inn,
men jeg synes noen andre enn Folket og Dagsrevyen kan passe på dem.

Gammel 10-09-10, 20:45   #28
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Disse sakene isolert sett gjør ikke at jeg får noe mindre tillitt til politikerne, men de føyer seg inn i rekken av at Stortinget lager ett sett med lover for oss vanlig dødelige og et annet sett med regler for seg selv. Jeg tenker da bl.a på pensjoner, tjenestebiler, pendlerleiligheter, hjemreiser osv. Vi vanlig dødelige kan ikke gjøre en minste liten feil uten å få straff for det, mens disse personene som absolutt burde kjenne reglene som de selv har vedtatt slipper unna.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:46   #29
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men hva med Støre? Den hotellgreia i Afghanistan var jo en virkelig tabbe, og det hadde vært helt rimelig om han hadde måttet gå på grunn av det. Han har også tatt i mot noen tepper, men han flyter liksom over alt dette. Ingen som forventer at han skal legge seg så innmari flat, han har liksom bare forklart han og tuter videre. Og det er overhodet ikke noe snakk om at han kanskje må gå.

Akkurat det er jeg helt enig med deg i. Kjønn spiller ingen rolle i denne saken. Av en eller annen grunn skulle man tro at Støre er glorifisert.

Heksejakt av media er jeg heller ikke tilhenger av. Men at fakta blir fremlagt syntes jeg er helt greit, hvor mye man skal melke saken er en annen diskusjon.

Gammel 10-09-10, 20:46   #30
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vel ikke akkurat hatt så stor tillit fra før, men er ikke akkurat imponert. Syns de går i "feller" litt for kjapt, også er det jo veldig enkelt å stå der i etterkant etter mange år og si "sorry as, det var jeg ikke klar over.."

Dette burde de vist, og jeg syns det skulle vært en straff strengere enn å bare levere fra seg "goddisene". :streng:

Gammel 10-09-10, 20:54   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Jeg er også med Eva Joly på denne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:59   #32
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg vil ikke påstå at jeg har noe mindre tillit til statsrådene nå enn jeg hadde før, nei.

Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:01   #33
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, dette bekymrer meg lite.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:02   #34
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:12   #35
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

21% moms og toll i tillegg. SPESIELT dersom man fører en politikk som går på at samtlige borgere i landet som erhverver noe over den nette sum av NOK 200 fra det store ytland må underkaste seg slike avgifter. Liv og lære og alt det der. Veeldig dogdy med Meltveit Kleppa, forresten, som har hatt godsakene i et skrin på kontoret Karanténetid?

Eva Joly får ta seg en bolle, hun hadde vel stilling som hos Jensemann en periode. Mulig det er noe i skrinet hennes og?

Gammel 10-09-10, 22:05   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest overrasket over at de ikke skjønte før hva slags brannbomber slike bagatellsaker er. Å få en dyr gave og så ikke ta det opp med sjefen er så amatørmessig at det halve kunne være nok. Men svekke tilliten? Nei, det er sakene for små til.

Gammel 10-09-10, 22:10   #37
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Regelverket var vel sånn at det var greit å ta imot gaver så lenge man meldte til beskatning. Det bør være greit så lenge man følger et regelverk altså.

Og så irriterer det meg den heksejakten som media har på kvinnelige politikere. Aslaug Haga måtte gå pga stabburet sitt, eller en kai eller noe, Karita Bekkemellem på noe småting, nå Liv Signe Navarsete etc.

Akkurat dette er jeg enig i. Støre oppførte seg vel rimelig ynkelig da han redaktøren lå og skalv med livvakter for en stund siden og. Han har ikke rygg den mannen.

Gammel 11-09-10, 10:46   #38
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det blir hauset noe veldig opp. Enig med Eva Joly i denne saken.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 10:49   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei. Men nå hadde jeg ikke noe tillit til statsrådene å snakke om i utgangspunktet.

Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 10:52   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg noterer meg at "mine" statsråder er så gjennomskikkelige at de sier nei takk til gaver. Og jeg er enig med Esme i at dette er kjerringhets.

Jeg synes det er helt utrolig at de mener det er uproblematisk å ta i mot gullarmbånd og persiske tepper. Jeg måtte gjennom en solid runde med to nivåer over meg for å beholde en rimelig vinflaske jeg fikk i gave for å ha fikset et papir for noen i tolvte time og vært supergrei byråkrat.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.