Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fra tynn/slank til overvektig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 11:39   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra tynn/slank til overvektig

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Å snakke om overvekt og varsellamper når man bruker størrelse 42 og 44 er jo også ganske provoserende synes jeg da. Eller kanskje trist er mer rett ord ....
Nå så vi av den andre tråden at mange sliter med 60 kg overvekt, - mener man at str 42 er overvektig altså? Er ikke det den mest brukte størrelse her til lands? Jeg synes i alle fall ikke str 42 beskriver noen som overvektig, virkelig ikke. Om røde lamper lyser da så er det litt trist men meg om det, det er vel slik samfunnet har blitt i dag. Alle føler hva som er riktig vekt for seg selv, man at den mest vanlige kvinnestørrelsen her til lands skal bli kategorisert som overvektig er bare trist. Det er jo slik kvinneblader opererer også, kaller disse størrelsene for store ... de er jo faktisk ikke det en gang, de er jo fortsatt innenfor den normale skalaen.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg orket ikke å lese hele tråden. Jeg orker ikke utsette meg selv for holdninger om at størrelse 42 innebærer noen kilo for mye for eksempel. Enhver som mener slikt får ta til seg en rødprikk med en fiskedask på, hilsen meg.

Jeg har vært ekstremt overvektig. Det løste seg da jeg løste de psykiske grunnene til matinntaket mitt samt lærte meg å kontrollere blodsukkeret mitt. Jeg klarte å bli glad i meg selv. Glad nok i meg selv til å kunne gi en på tygga til ethvert nek som klarer å si at størrelse 42 innebærer for mange kilo. Forbanna idioter!

HI spurte om alarmklokker, og jeg svarte at mine ringer når str. 42 er for lite. Jeg er overvektig(både BMI og midjemål) hvis jeg må opp i str. 44 i klær (faktisk 42 også) og for meg blir det riktig å ta et grep da, i stedet for å kjøpe nye klær. Jeg har ikke skrevet noe om hvilken størrelse og vekt jeg anser for "overvekt" og jeg tror alle her vet at både klesstørrelser og vekt kan svinge enormt blant personer som framstår som ganske like sett med det blotte øye.

For framtiden hadde det vært greit å vite hvilket tall, eller hvilken størrelse, man bør ha for å kunne svare i tråder som har med vekt, størrelse og hva_har_ du å gjøre. Jeg synes det blir tåpelig å reagere slik dere gjør her, all den tid jeg bare svarte på når jeg begynner å tenke "på tide å kutte ut den daglige sjokolade, rine" og ikke skrev noe som helst om at jeg anser alle over str. 40 som smellfeite og at jeg sporenstreks hiver meg på salatvogna straks str. 42 begynner å bli trangt og mener at alle andre bør gjøre det samme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.