|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDu fikk den røde ene og alene fordi du ba om den, ja. |
|
|
|
#223 |
|
can-jur
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektig
Men da blir man kanskje ikke 80 kg overvektig på 2 år, eller?
|
|
|
|
#224 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg fniser av at det går an å forstå ting så generelt. Tviler på at noen i fullt alvor mener at alle er overvektige i størrelse 42.
|
|
|
|
#226 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigEllers Veravera - du har åpenbart ikke noe ønske om å forstå vektproblematikk. Det kommer tydelig frem i denne tråden at du ønsker å fortelle om din holdning til overvektige - ikke forstå problematikken. Det er litt stusselig, men det er jo litt mindre kleint om du som Zoë foreslo bare spytter ut det du har på hjertet da. |
|
|
|
#229 |
|
har tatt seg sammen
|
Men 5-10 kg for mye ligger jo et sted på veien. Handler det ikke litt om at mange av oss bør kunne stoppe der? Og hvorfor det ikke gjør det?
|
|
|
#230 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det gjorde jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så flott at noen av dere lynsjer meg fordi at jeg undrer.. Takker for det. Fint. En erfaring rikere. |
|
|
|
|
|
#232 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg tenkt mye på i dag. For min egen del kan jeg ikke helt se når det "glapp". Jeg husker bare at jeg ikke reflekterte noe særlig over vekta, for "plutselig" å innse at jeg hadde ganske mange kilo å gå ned. |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Passiv
|
Mestringsstrategiene er jo de samme, selv om vekta ikke lenger er som den var. Jeg har vært en selvskader i mange år, med mat som våpen, og nå har våpenet fått en ny dimensjon. Nå vet jeg at jeg blir dårlig hvis jeg spiser feil mat, og da kan jeg finne på å spise feil med det mål for øyet. Da vet jeg at jeg kommer til å ligge på sofaen og vri meg i smerte, og da føler jeg at jeg fortjener det. Forstå meg riktig, før kunne jeg gjøre sånn hver eneste dag, nå er det bare en gang i blant. Men likevel spiser jeg såpass mye at jeg faktisk går opp i vekt. Og det er helt forferdelig. |
|
|
|
#234 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigMen en god ting er at jeg kan lese denne tråden uten å føle meg støtt eller tråkka på. Det sier litt. |
|
|
|
#235 |
|
lider av tastleksi
|
Nei, det er man slett ikke.
|
|
|
#236 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På endel hjelper det, på andre ikke. Jeg har fått et så ekstremt mye bedre selvbilde og et bedre liv etter at jeg gikk ned i vekt at jeg ikke følelses-overspiser så ofte lenger, nesten aldri. Nå spiser jeg mye fordi jeg elsker mat og liker å kose meg, men den enorme selvskading-spisingen jeg holdt på med pga. mitt lave selvbilde forekommer ikke lenger siden jeg ikke lenger HAR det dårlig med meg selv på den måten. Men vi er jo forskjellige og de fleste trenger selvsagt hjelp både fysisk og psykisk.
|
|
|
#237 |
|
lider av tastleksi
|
Da tenker jeg at du er kjempeheldig. Jeg kom aldri ned dit jeg ville, og jeg jobba vettet av meg for å oppnå resultater. Selvbildet ble bedre forsåvidt, da jeg kunne se meg selv i speilet på vei ut døra for å trene. Jeg gikk ned masse, men hadde ikke i nærheten av samme utbytte som mange andre av denne operasjonen. Men det ligger vel i bunnen her også, mine årsaker til overvekten er kanskje anderledes enn andres. Det finner jeg jo aldri ut av, men når man har kjempet i flere år for å komme ned i en litt mer normal fasong, blir man utrolig demotivert når kroppen motarbeider alle tiltak.
|
|
|
#238 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg skjønner det.
|
|
|
#239 |
|
Passiv
|
Noen legger ikke på seg igjen. Men noen gjør faktisk det. Og det bør tas på alvor. Operasjon er et verktøy, men det er ikke hele løsningen. |
|
|
|
#240 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, det er den verste følelsen jeg har hatt i hele mitt liv. Jeg hatet kroppen min så intenst at jeg begynte å skjære i huden for å døyve smerten, i tillegg til å bare spise mer og mer for å prøve å døyve det den veien også, noe som selvsagt bare gjorde det verre. Oppegående som jeg er så skjønte jeg jo det, men jeg TRENGTE den trøsten i øyeblikket, jeg måtte ha den. Og den hjalp - i øyeblikket.
|
![]() |
|
|