Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dette rettferdig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 18:19   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Er dette rettferdig?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg mente i bunn og grunn bare at det ikke har noe å si hvem som har brukt penger på hva i løpet av samboerskapet. Gjelda og verdisakene i hans navn er hans med mindre de blir enige om en annen ordning (som at hun får noen av verdisakene i mot at hun betaler litt av gjelden, feks).

Jeg har bare hørt fra andre som går fra hvrandre, der alle verdisaker står i hans navn og han hevder å ha betalt for disse og dermed tar de med seg, mens hun har betalt all maten og derfor ikke står igjen med noen ting. Det mener jeg er svært urettferdig, men det er kanskje ikke tilfellet i denne saken.

Det spiller ingen rolle hva som er rettferdig. rettferdighet er som allium påpeker en meget individuell tolkning. Det er et regelverk som sier hvem som eier hva og hvem som skal hefte for hva. Det er best å bruke dette regelverket.

Og det er greit å huske mens samboerskapet enda er der også - at man passer på å ha avtaler på hvem som faktisk eier hva. Sånn at den som stadig bare kjøper maten faktisk kan få sagt fra at nå vil denne kjøpe noe kult mens den andre kjøper mat.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.