Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-10, 21:59   #41
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Oslo utgår veldig... hehe.. Det er dyrt og stort og da får jeg hvertfall ikke noe særlig mer samvær med faren.

Men ja jeg har god tid.. har 1,5 år igjen på skolen, men hadde vært bra å flytte mens jeg studerte tenkte jeg. men jeg vil ikke haste inn i noe slikt.. viktig å tenke lenge.

Hvor bra er det å vente med tanke på jenta di, mener ikke at du skal forhaste deg.
Er selv i en situasjon som tidligere nevnt og tenker at jo lenger vi drøyer med
flytting, jo verre blir det for ungene.
De er jo i den fasen hvor vennskap etableres, også oss foreldre i mellom
(synes det er vel så trist å miste den fine kontakten med klasseforeldre)
og ungene knytter seg mer og mer til nærmiljø osv.
Jeg ville ha fremskyndet prosessen litt hvis du finner ut at det er dette du vil og
så ville jeg ha luftet det litt for eldste og se reaksjonen og etterhvert forberede
henne på hva som skal skje. vi luftet dette for ungene og eldste som er -03 barn
likte ikke helt tanken, men da vi kom med ting som egen hage, eget rom, trampoline i hagen,
søskenbarn i umiddelbar nærhet, "gamle" venner på helgebesøk, snøfreser(!!) og utebur til marsvina fikk pipa en annen tone

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:02   #42
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

hehe ja det gjelder vel å ha et par gulrot i ermene.. hehe..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:06   #43
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi er i gang med denne prosessen. Mannen fikk jobb først, og begynner i den mens guttene og jeg blir igjen noen måneder her for å kjøpe oss tid til å finne jobb til meg, hus og alt det andre som skal på plass.

Vi hadde håpet å flytte på oss før storebror begynte på skolen, nå blir det midt i første klasse. Jeg har sendt inn en søknad om bhg til lillebror, men har bare sånn passelig med forhåpninger på denne. Jeg er innstilt på å utvide jobbsøket ettersom ukene går og "drømmejobben" kanskje ikke finnes.

Vi flytter "hjem" til en by med ett sett besteforeldre, noen tanter og begges nettverk fra studietida. Jeg flytter dessuten nærmere flyplassen, og korter ned reisetid hjem/besøk av mine foreldre med noen timer.

Så snart vi vet hvor vi skal bo, vil vi begynne å forberede skolebytte for storebror. Skrive brev og kanksje besøke den nye klassen. Og i etterkant holde en viss kontakt med gamle venner fra skole og barnehage.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.