Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man forvente at det er greit at hunden er med til alle?
Ja, selvfølgelig! 1 0,32%
Nei, selvfølgelig ikke! 314 99,05%
Dustepoll 2 0,63%
Deltakere: 317. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-10, 12:05   #161
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Har en striks frøken her også, som gjerne oppdrar oppløpne tenåringer, uten problem.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 12:17   #162
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Stusser du over det?
Jeg personlig liker ikke hunder, og tror ikke jeg er alene om det.
Ofte lukter hundene, de etterlater hår og det hender de lager merker i parkett m.m.
Hvem ønsker det da?

Dette kan gjelde enkelte voksne og barn også...

Jeg kan også stille min hund til disposisjon hvis noen trenger oppdragelse... hun vet godt hvordan man setter andre på plass.

Gammel 23-09-10, 00:26   #163
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.
Stusser du over det?
Jeg personlig liker ikke hunder, og tror ikke jeg er alene om det.
Ofte lukter hundene, de etterlater hår og det hender de lager merker i parkett m.m.
Hvem ønsker det da?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Dette kan gjelde enkelte voksne og barn også...

Jeg kan også stille min hund til disposisjon hvis noen trenger oppdragelse... hun vet godt hvordan man setter andre på plass.

Hehe, ja det kan det nok, men det er vel relativt sjeldent at barn/voksne på besøk etterlater vond lukt, masse hår og merker i parketten.....vil jeg tro?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:36   #164
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Nei, det kan man selvfølgelig ikke forvente. Men jeg må si jeg stusser over at det virker som ingen vil ha hunder hjem til seg på besøk.

Hunder er illeluktende siklotroner og jeg synes ikke de har noe innendørs å gjøre. Utendørs er det helt fint.

Avsporing: Det rareste er at jeg som ikke er noe spesielt glad i hunder, jeg hadde kun anskaffet meg en hund om jeg var bonde og var ute hele dagene til selskap, har veldig godt hundetekke.

Gammel 23-09-10, 02:47   #165
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo gjerne sånn at hunder søker til de som ikke maser så mye med dem. For de som ser på "Hundehviskeren" så er det også ganske typisk at han tilsynelatende ignorerer hunden i starten når han kommer hjem til folk. Ikke klapping, ikke prating med hunden, ikke blikkontakt. Ingenting.

Sitat:

When meeting dogs, Cesar Millan always institutes the no talk, no touch, no eye contact rule. You give the dog no attention until he is in a calm, submissive state, then you can praise him and pet him as a reward for being in that state.
This technique works very well but can be difficult to follow. Most people have a hard time not giving a dog eye contact, especially when the dog is so happy and excited to see them.

http://hubpages.com/hub/Cesar-Milan-...-Dog-Whisperer

Tilbakeholding av oppmerksomhet kan være en ganske kraftig påvirker.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 12:21   #166
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yikes, det er DERFOR jeg ikke liker hunder.

Jeg liker ikke å forholde meg til levende vesener som liker å være i "a submissive state".

Gammel 23-09-10, 12:24   #167
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Yikes, det er DERFOR jeg ikke liker hunder.

Jeg liker ikke å forholde meg til levende vesener som liker å være i "a submissive state".

Å, bikkjer er da langt kjipere å være sammen med når de ikke er i "a submissive state".

Gammel 23-09-10, 12:26   #168
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sant, sant. Uten at jeg blir MER begeistret for tanken av DEN grunn!

Gammel 23-09-10, 12:44   #169
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Det er altfor mange løse dyr som eies av skjødesløse folk. Dessverre for dyra og for omgivelsene.

Gammel 23-09-10, 21:05   #170
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Å, bikkjer er da langt kjipere å være sammen med når de ikke er i "a submissive state".

Jepp. Det er greit at de vet hvem "flokklederen" er, liksom.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:07   #171
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg siler nøye ut hvilke hunder som slipper inn i mitt hjem. Det samme gjør jeg med mennesker.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 02:14   #172
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Avsporing: Det rareste er at jeg som ikke er noe spesielt glad i hunder, jeg hadde kun anskaffet meg en hund om jeg var bonde og var ute hele dagene til selskap, har veldig godt hundetekke.

Jeg er IKKE glad i katter og er dessuten veldig allergisk, men jeg virker som en magnet på dem.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 09:27   #173
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg er IKKE glad i katter og er dessuten veldig allergisk, men jeg virker som en magnet på dem.

Ah - det leste jeg en gang. Det er en mismatch i kroppsspråk. Når mennesker ser noe de liker vides pupillene ut og noe andre greier - for katter er akkurat de signalene truende. Når katter har det godt så smalner de øynene til en tynn strek og snurper sammen munnen. Akkurat som en allergiker på vei inn i pustestans. Katten ser allergikeren og tenker: Dette kan jeg - dette er sjærlighet. Så heldig jeg var som fant en katteelsker - jeg vil mingle.

Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 22:50   #174
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jupp, katter og folk snakker motsatt kroppsspårk, så vi som ikke liker katter elskes ofte av dem...

(Jeg liker forøvrig hverken katter eller hunder nevneverdig godt... men det forteller jeg ikke den hunden som sover på gulvet ved siden av meg her da....)

Gammel 26-09-10, 23:14   #175
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

(Jeg liker forøvrig hverken katter eller hunder nevneverdig godt... men det forteller jeg ikke den hunden som sover på gulvet ved siden av meg her da....)

Jeg liker i grunnen ikke hunder noe særlig jeg heller. Bare egne. Og ikke når de er valper - maken til pes. Men dette er den siste jeg har.

Gammel 26-09-10, 23:35   #176
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker, helt ærlig, ikke nevneverdig den vi har heller jeg da.

Jeg tror vi kan si vi har en form for "gjensidig aksept", hvor det for en noe gjerrig sunnmøring med en drøm om å flytte (=trenger egenkapital) er litt tungt å svelge at vi har fått en hund som kommer til å koste oss 100.000 som jeg ikke engang er nevneverdig glad i... Men jeg er innmari glad i min mann og min sønn, så jeg aksepterer. Og forventer å få ta henne med på besøk til slekta på begge sider.

(Og lar kollegaene mine spøke med at det ikke hadde vært så dumt om guttungens forestående allergitest viste hundeallergi. Men, siden det antakelig ville være en dødsdom for hunden, så håper jeg jo ærlig talt at den ikke viser det da!)

Men sånn på tema, jeg synes ikke man kan forvente at andre folk vi ha besøk av hunden på generell basis, men da må "folk" heller ikke bli fornærmet om man ikke kan/vil komme noen ganger. "Gjensidig aksept" burde finnes her også

Edit to add: Om det virker provoserende på de som er glad i hundene sine at jeg føler litt sånn for hunden vår, så la meg si at jeg nok er preget av litt hormonelle følelser, en hund som ikke var planlagt kom inn i vårt hus samtidig som jeg ble gravid (positiv test og "kan dere overta hunden?" samme dag) vi har egentlig ikke fornuftig plass eller tid til henne, så jeg føler litt på samvittigheta der, samtidig som jeg er redd for at guttungen dessverre faktisk meget godt kan være allergisk, og redeslen for hva som da skjer med hunden gjør at det låser seg litt for meg... Hun er en veldig fin og grei hund som fortjener å få leve sine forventede 5-7 år til, selv om hun altså har en diagnose som gjør henne veldig dyr i drift. Men når det egentlig ikke fantes noen andre som kunne/ville overta henne når vi fikk henne, diagnoseløs og antatt frisk, så er det vel absolutt ingen som vil ha henne nå... Den tanken orker jeg ikke tenke helt ut, egentlig.

Sist redigert av Malama : 27-09-10 kl 10:03. Årsak: Litt dårlig samvittighet for følelsene....
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 18:11   #177
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Jeg skjønner deg veldig godt Malama. Jeg føler ofte at det hadde vært bedre om vi ikke hadde vår, jeg klarer ikke ansvaret for ham aleine med liten baby i hus. Vi har fått masse hjelp med ham, hvilket jeg er takknemlig for, men han er blitt fryktelig uoppdragen og pusher grenser hele tida, fordi de andre som lufter ham lar ham gjøre akkurat som han vil. Jeg har ikke overskudd til hundeoppdragelse om dagen og er drittlei hele bikkja, og jeg har valgt ham selv. Det gidder jeg ikke ha svart samvittighet for, han får godt stell uansett og skal bo her til han dør.

Gammel 28-09-10, 19:47   #178
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ingen hunder som er allergifrie? Noen avgir mindre hundehår og er dermed enklere å skjerme seg fra, men kommer man i kontakt med allergener, øker man den allergiske reaksjonen for hver gang. Det er bare å svare tilbake at there's no such thing.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:34   #179
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

FPs egen avdeling for hundeoppdragelse, jeg stiller med gammel, striks dame, dere tar med de oppløpne tenåringene deres.

Vi har i dag møtt striks dame for oppdragelse av oppløpen tenåringsvalpehann. Det var veldig vellykket. Han fikk seg noen runder - og siste gang satte hun han så på plass at han peip. Etter det hadde han en helt annen respekt for henne.
Gammel og striks (og veldig fin) dame kan anbefales til oppløpne valper!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:36   #180
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Herregud, nå får jeg noen bisarre assosiasjoner, altså!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.