|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I dag var det 13 grader
Jeg er også dum og uvitende her, tydeligvis. Fryser man altså mer om vinteren med mye klær om man ikke har gått rundt og frosset litt om høsten?
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
vi har pose i vogna nå. Litt mot min vilje da, men de etterlyse den spesifikt, skriftlig... så da gikk vi med på det da, men har pledd der så kan kan ligge mer oppå enn inni, og har bevisst brettet den slik at det meste er under ham, skal ikke gjøre den om til vinterbrett før det trengs. Jeg tror muligens en liten prat om at han er en varmblodig fyr, så han ikke trenger så mange lag under dressen enda, kanskje er greit? Eller skal jeg bare beslaglegge alt? Vil ikke være en vanskelig forelder, men synes ikke det skal være nødvendig å få hjem en gutt som er gjennomvåt av svette heller.
|
|
|
#43 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: I dag var det 13 graderOg iset: det med dress kontra regntøy har vi løst ved at han bare har regnbukse der, ikke regnjakke, så regner det må de bruke reimadressen. Som vi har sagt er vanntett, ped.leder sa hun hadde brukt slike på sine selv, en av de andre ha tilbakemelding en klissvåt dag at dressen funker fint (men at der var en pose skifttøy fordi han hadde fått av seg støvelen og plasket i en vannpytt...da blir buksa våt...og strømpebuksa og.) Jeg har vel og merke også fått tilbakemelding på at han ikke har regnjakke, og da svarte jeg bare at "nei, han har dress" (det var dagen etter at jeg hadde fått tilbakemelding på at dressen holder ham tørr, så jeg følte meg på trygg grunn.) Ettersom der ikke er regntøy er det ikke så vanskelig å anta vi mener han skal bruke dressen, antar jeg
|
|
|
#44 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: I dag var det 13 graderHjå oss er det openbart ingen felles policy på dette. Nokre barn er kledd i fullt regntøy. Andre i vårjakke og sko. Nokon i Reimadressar. Nokon i full vinterhabitt. Alt på ein og same dag. Eg tenker at dei kanskje burde ha nokre felles retningslinjer.
|
|
|
#45 |
|
Drømmer
|
Det kan være foreldre som har sagt hva de skal ha på. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: I dag var det 13 graderMen det er jo så enormt stor forskjell på ungene også, så det som er riktig for en, stemmer jo ikke for neste.
|
|
|
#47 |
|
I mål
|
Sv: I dag var det 13 graderUansett må jeg bare oppsummere med at etter den gangen ifjor da de hadde tatt på storebror et par tynne bomullssokker utenpå ullsokkene (og så vinter gore-tex), er det ingenting som overrasker meg. De savnet vel et par tykke sokker da (for dem har jeg fjernet grunnet misbruk...) så de tok noe fra skiftetøyet. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Eller da jeg hentet vår spikertynne 3-åring i storesøsters fleecebukse, str. 122, i steden for en av strømpebuksene eller tightsene i skiftetøyet.
|
|
|
#49 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Eller denne:
|
|
|
|
#51 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: I dag var det 13 graderJeg har aldri opplevd bom på bekledningen i ungenes barnehage. Eneste er at de begynte med lue til minien litt sent. Men han er litt "sårbar" akkurat i skiftet mellom årstidene, så han må nok begynne med vinterdressen et par uker før søstra.
|
![]() |
|
|