|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Passiv
|
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i media
Jeg ser hvor du vil. Du vil at grensen for seksuell modenhet skal være flytende og gjenstand for individuell vurdering. Du får bare ta til etterretning at de som er dømt for overgrep mot barn opp gjennom tidene i hovedsak ikke har brukt vold i sammenheng med overgrepene. Likevel forteller ofrene deres om alvorlige skader på sine liv og at de er preget på livstid når de omsider når et modenhetsnivå hvor skadene kommer til uttrykk. |
|
|
|
#82 |
|
Sperret
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Jeg mener ikke dette pga noen ekstra sympati med overgripere. Jeg mener bare at man må gjøre det som er best for beskyttelse av ex-overgriperen og barn. En overgriper som har sonet og sluttet å begå overgrep, er ikke lenger en overgriper, og skal ikke lenger bli sett på som det heller. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Sperret
![]() |
Jeg vil ikke si at jeg er overbevist om at en individuell vurdering vil fungere. Jeg tror vi må ha en lavalder. Men hvorfor 16 i Norge, hvis 15 i Sverige er OK. Er ungdommene der mer voksne enn her? Eller i Tyskland der lavalderen er 14, og Mexico 12? I USA er lavalderen stort sett 18, er de mindre modne der enn her? |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i mediaDet er ikke en dom eller en straff å ikke bli likt, Kristoffer. Det er bare sånn det er. Min mor er det mest usympatiske menneske du kan tenke deg og ingen liker henne. Det gir henne ikke noen rettigheter i seg selv. Hun må rett og slett bare bli en som går an å like. Det samme er det med en overgriper. Han må også rett og slett starte på nytt og bygge tillit en og en millimeter av gangen igjen. Og innse at når man har driti tilstrekkelig på draget så starter ikke en sånn byggeprosess på null - den starter i minus. Det er fremdeles som følge av hans egne valg. |
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
Jeg mener at en på tyve som har sex med en på femten skal vite bedre, ja. |
|
|
|
#86 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pedofil politimann dømt - og identfisert i mediaFor min del kunne de hatt det tatovert i panna i tillegg, jeg mener at det er ett valg de gjør, de velger å ødelegge ett barn og en/flere familier, og da velger de også i samme slengen å ødelegge sin egen familie.
|
|
|
#87 |
|
Sperret
![]() |
Men de trenger all sosial støtte de kan få for å bli en del av samfunnet. Hvis samfunnet ikke er villige til å gi det, så har vi et problem. Altså "vi" som i samfunnet. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Sperret
![]() |
Så du vil gi dødsstraff til en 20-åring som har sex med kjæresten på 15? Eller drepe faren til et barn, som blir utsatt for overgrep, men som gjerne vil ha pappaen sin i livet uten overgrep? |
|
|
|
|
|
#89 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke lest hele tråden dessverre, jeg blir litt lett opprørt i sånne tråder, så jeg bare poster meningene mine og stikker..
|
|
|
#90 |
|
Sperret
![]() |
Er ikke lov til å ha sex med 15-åringer nei, men du skrev at overgripere skulle få dødsstraff, så derfor jeg spurte om du ville at denne 20-åringen eller foreldre som begår overgrep bør drepes. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Sperret
![]() |
Ah, så kult! |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tøff
|
Jeg får sabla høy puls av grov generalisering og feilantagelser. Har du lest hele tråden? Ser du at de aller, aller fleste som forgriper seg på barn slett ikke er pedofile i det hele tatt? Hva med dem? Litt mindre avskyelige fordi de er voksne, hetero- eller homofile og det gjør det hakket greiere "for han/hun var da i alle fall ikke pedofil"?
|
|
|
#94 |
|
Tøff
|
Hun sa til meg, i forbindelse med at jeg leste gjennom denne oppgaven for henne, at om hun kunne hjelpe bare én i hele sin karriere ville det være verdt alt. Hun vet vel alt at hun har hjulpet deg, men jeg skal sannelig poengtere det for henne uansett. =)
|
|
|
#95 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner jeg blir provosert av det du skriver. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Passiv
|
Det første som må til for å gi den støtten er at de tar ansvar for det de har gjort. Hvordan skal jeg kunne støtte en pedofil eller hvem som helst annen om jeg ikke vet hva de sliter med og hva de trenger? |
|
|
|
#97 |
|
Sperret
![]() |
Ja, det er et dilemma - hvordan kan pedofile vite hvem det er trygt å betro seg til? |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Passiv
|
De trenger ikke skille på det. En stor del av greia er jo nettopp å stå i den. Noen ganger må man la bygdefolket rase fra seg - og stå der like stødig selv og vise at man er et bedre menneske enn antatt. Og det går ikke om man ikke faktisk tør stå for det man har gjort. |
|
|
|
#99 |
|
Sperret
![]() |
Hmmm...men hatet og utstøtningen gjør jo at det er så og si umulig for de å innrømme det. Det finnes folk som er langt mindre åpen på dette området enn deg. Folk som ikke vil sky noen midler for å skade noen som innrømmer å ha begått overgrep. Så det er ikke rart de nekter skyld. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Bedreviter
|
Ja, la oss hive allmenn rettsikkerhet ut av vinduet og begynne å te oss som barbarer hver gang det er noe vi ikke aksepterer. |
|
|
|
![]() |
|
|