|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hadde du skrivemaskin som tenåring? | |||
| Ja, og jeg leste Bibelen også. |
|
29 | 20,71% |
| Ja, men jeg leste ikke Bibelen. |
|
23 | 16,43% |
| Ja, men jeg er så gammel at det ikke er noe rart. Leste også Bibelen. |
|
11 | 7,86% |
| Ja, men jeg er så gammel at det ikke er noe rart. Leste ikke Bibelen. |
|
22 | 15,71% |
| Nei, men jeg leste Bibelen. |
|
6 | 4,29% |
| Nei, og jeg leste ikke Bibelen heller. |
|
45 | 32,14% |
| Burma |
|
4 | 2,86% |
| Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
kamerat
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?
Dette har vi snakket om før, Glitter. Bare om du mener det utdødde østgermanske språket gotisk.
|
|
|
#42 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Goterne er sprø, de. :bidrar:
|
|
|
#43 |
|
Glamorøs
|
Det stemmer det, og nei, desverre.
|
|
|
#44 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg fikk meg ny fiiin skrivemaskin til jul av foreldrene mine. De mente tydeligvis at det var en glimrende gave til sin nerdete datter som leste det meste hun kom over fra perm til perm, Bibelen inkludert. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
intro
|
Jeg hadde også maskinskriving i 8. klasse, med en aldrende lærer som het Adolf og var blitt helt nevrotisk på grunn av fornavnet sitt, stakkar. "Nå kommer snart Hanne, så nå tar jeg meg en valium."
|
|
|
|
#46 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Å jada, og flittig brukt var den og.
|
|
|
#47 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg brukte pappas skrivemaskin til skoleoppgaver fram til niende klasse, da arvet vi en gammel datamaskin av tanta mi. Den hadde WordPerfect og to spill, og ble brukt én gang til en stor naturfagsoppgave som jeg for det første knapt fikk skrevet ut fordi WordPerfect fikk hikke og for det andre bare fikk M på. Følgelig hatet jeg hele maskinen og skreiv stort sett oppgaver for hånd etter det. (Skrivemaskinen hadde dødd på det tidspunktet.) Jeg kjøpte min første egne pc i 2002.
|
|
|
|
#48 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Ja, men jeg er så gammel at jeg lærte maskinskriving på skolen i 1981, og lærte dataprogrammering på skolen i 1983. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
geskjeftig
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg hadde fars gamle, til tross for at skrivemaskinens dager ikke bare var talte, men praktisk talt over. Vi hadde tross alt internett hjemme på den tiden.
|
|
|
#50 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Ja, både en steingammel og en elektrisk. Leste bibelen fra perm til perm da jeg var 18.
|
|
|
#51 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg er så ung at skrivemaskinenen nesten var utdødd da jeg var i tenårene.
|
|
|
#52 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Skrivemaskinens dager var ikke talte den gang da.
|
|
|
#54 |
|
guru advisor
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Vi hadde ingen skrivemaskin, men ganske tidlig en treig datamskin. Jeg leste litt i bibelen, særlig før avgjøreslen om konfirmasjon. Ba iherdig om mirakler eller et vink for å bli overbevist skjedde ikke noe, også selv om jeg gikk lange turer for å oppnå kontakt med det guddommelige. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Seff!
|
|
|
#56 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Fant en gammel reiseskrivemaskin på loftet etter bestefar. Det var ikke alle tastene som virket, men det var jo ikke så nøye. Bibelen leste jeg bare for å finne motargumenter mot de kristne, og for å ha det moro med alle de rare navnene.
|
|
|
#57 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Nå følte jeg meg brått gammel her. For det var ikke så ut med skrivemaskin da jeg var tenåring er jeg redd, vi fikk den første pc'n da jeg var 14, og vi var ikke sist i gata for å si det sånn.
|
|
|
#58 |
|
Trøtt
|
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg er så gammel at det ikke er noe rart at jeg fikk skrivemaskin, men ja, jeg lo lenge av de som ikke kunne disponere i hodet og foretrakk PC.
|
|
|
#59 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hadde du skrivemaskin som tenåring?Jeg hadde skrivemaskin (vi hadde dog også PC), og jeg hadde maskinskriving valgfag på ungdomsskolen. Jeg leste ikke i Bibelen. |
|
|
|
![]() |
|
|