Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-10, 22:35   #161
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg gleder meg vilt!

I dag har vi laget og levert innbydelser til halloweenfesten vi skal ha. Menyen er under planlegging.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:25   #162
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Pleier dere voksne å kle dere ut? Fikk nettopp spørsmål fra en av de voksne gjestene...

Jeg hadde ikke tenkt det. Får ikke på meg noe heller nå, men jeg kunne kanskje spandert på meg en heksehatt. Får se.

Har aldri kledd meg ut, kun ungene. Ble rimelig satt ut og skikkelig misunnelig da venneparet vårt ankom feiring hos oss i fjor i fullt kostyme liten som stor.
I år skal jeg spandere antrekk på både meg og gubben.

Gammel 24-10-10, 13:05   #163
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er sterkt imot at ungene skal fly på døra hos fremmede, så etter mange år med gråt og krangel på halloween skal vi i år arrangere fest hjemme for barnas venner.
Vi har brent papir og skrevet invitasjon med skjelvende, sort skrift.
Vi skal servere spøkelsekake og spøkelsemarshmellows og kanskje gele med godterimark oppi.
Vi skal pynte litt med diverse insekter og hodeskaller og ha det ganske mørkt i huset.

Det eneste vi sliter med er å finne en egnet drikk som ser ekkel ut, men som samtidig smaker godt. Tips?

Gammel 24-10-10, 13:08   #164
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har nettopp lært at det kan være svin i gelantin. Finnes det i vanlig Freia gelé eller har de funnet noe annet?

Du kan jo ta tørris i drikken, Fusilli. Det blir skikkelig heksedrikk. Eller jordbærjuice med feks godteri-eddekopper oppi.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:13   #165
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg er sterkt imot at ungene skal fly på døra hos fremmede, så etter mange år med gråt og krangel på halloween skal vi i år arrangere fest hjemme for barnas venner.
Vi har brent papir og skrevet invitasjon med skjelvende, sort skrift.
Vi skal servere spøkelsekake og spøkelsemarshmellows og kanskje gele med godterimark oppi.
Vi skal pynte litt med diverse insekter og hodeskaller og ha det ganske mørkt i huset.

Det eneste vi sliter med er å finne en egnet drikk som ser ekkel ut, men som samtidig smaker godt. Tips?

Jeg kjøer Halloweenbrus på Rema, skikkelig lilla. Antagelig skikkelig sunn også.
Har ikke turt å smake på den, men ungene elsker den.

Vi går heller ikke på døra hos fremmede. Vi er innom 6-7 stykker som består av bestefar (i nabolaget), noen gode venner (i nabolaget) og noen naboer vi har kjent siden jeg var unge som setter pris på at vi kommer.
Runden tar kanskje en time. Så rusler vi hjem igjen og koser oss her.

Gammel 24-10-10, 13:15   #166
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Finnes det Halloween-brus? Det må jeg prøve.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 13:16   #167
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Finnes det Halloween-brus? Det må jeg prøve.

Klabert. Rema har i alle fall hatt det i flere år nå. Har ikke sjekket enda i år men satser på at de har. På 0.33 glassflasker.

Gammel 24-10-10, 13:17   #168
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jepp, jeg utelater med vilje alle de surmagede nei-vi-vil-ikke-ha-en-amerikansk-tradisjon-med-monstre, og spør ikke om du skal feire, men hva de som skal feire skal gjøre og servere.

Det var meg ut av denne tråden med et brak

Gammel 24-10-10, 20:31   #169
linne@
har gullhår

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Tenkte jeg skulle finne noen spøkelseshistorier som egner seg til barn, men finner ikke det helt store. Noen som har linker ?

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:43   #170
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi leste Hans og Grete for barna i fjor. Det fungerte godt - spesielt i en mørklagt kjeller.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 15:12   #171
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Jeg har vært i laber form hele uka, bare sittet i sofaen, gubben likeså. Formen er ikke akkurat oppadstigende i dag heller, men folk er bedt så jeg bare må få ut fingern. Jeg mangler det meste, duker, asjetter, glass osv

Og baking, kaker, har enda ikke funnet ut hva jeg skal lage. VRÆL.
Hva er det som er kjapt og enkelt å lage?
Jeg tenkte å servere pizza, mumiepølsene i fjor smakte virkelig ikke godt.
Og grillspidd, med marshmallows dyppet i smeltet sjokolade og jordbær.
Og der stopper det.
Vi trenger vel ikke så kjempemye, blir 4 voksne, to tenåringer og tre små.

Men gubben mente vi måtte ha gresskar. Vi har ikke prøvd dette før.
Noen som kan lære meg? Må vi ha en spesiell kniv for å skjære ut dette?
Er det lett å lage øyne og div?
Noen tips?

Gammel 27-10-10, 20:31   #172
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

mamma skal arangere halloween for klassen min i år.

gleder meg!!! i fjor laga mamma avkappede heksefingre og mumie pølser.

skrevet av elstedatra til elinM

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:47   #173
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil gjerne feire med en fødsel .. Det hadde vært noe ..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 23:44   #174
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal prøve meg på en (kanskje noe forenklet) utgave av sjokoladekaken med trapp og hus, kjøttdeighånden og vannmelonhjernen (om jeg finner melon).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 23:45   #175
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg skal prøve meg på en (kanskje noe forenklet) utgave av sjokoladekaken med trapp og hus, kjøttdeighånden og vannmelonhjernen (om jeg finner melon).

Jeg skulle også lage den hjernen(den var jo bare genial) men sliter med å finne vannmelon. Det var ikke helt med i min plan.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 23:48   #176
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan kanskje lage apehjerne av andre melontyper istedet?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 23:50   #177
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenkte på det, men de er jo ikke røde inni....... Da mister det litt av effekten.

Gammel 28-10-10, 23:51   #178
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Jeg skal prøve meg på disse.
Jeg fant ikke hvit søt kjeks så det må bli svarte gravstøtter.
Sjokoladepudding i bunnen.

Ellers er jeg litt tom og tiltaksløs i år kjenner jeg, dessverre.
Det blir orange og lilla gele.
Pizza eller pizzasnurrer.
Så har jeg lyst på glaserte epler. :vurderer:
Marshmallows og jordbær på spidd. Prøve å tegne de som spøkelser eller noe, tror mannen får ta jobben med dem.
Og heksefingre.

Og det blir med det tror jeg. Finnes ikke kreativ akkurat nå.

Gammel 28-10-10, 23:52   #179
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Tenkte på det, men de er jo ikke røde inni....... Da mister det litt av effekten.

Men her har de melon overalt. Både Rema, Prix og Meny har. Hm. Så rart du ikke får tak i.

Gammel 28-10-10, 23:54   #180
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Nin, meloner finner jeg, men ikke vannmelon. Lurer på om Keiser kan ha?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.