Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du google?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvorfor googler du ikke selv?
Jeg vet ikke hvilke søkeord som er smart å bruke. 1 1,56%
Jeg vet ikke hvordan jeg scanner artiklene som dukker opp effektivt for å finne svaret mitt. 2 3,13%
Jeg vet ikke hvor det er smart å begynne søket/hva som er troverdige kilder. 4 6,25%
Jeg gidder ikke, det er bedre å få andre til å google for meg mens jeg gjør noe annet. 6 9,38%
Det er så hyggelig å spørre her i stedet! 41 64,06%
Annet. Utdyp. 22 34,38%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 64. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 14:03   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du google?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er flink - jeg har faktisk skrevet semesteroppgave på mellomfag som søkemotorer i faget "digitale medier - sosial kommunikasjon" -

På anvendt?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:04   #42
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg googler forresten ikke helse-spørsmål. Så vondt vil jeg ikke meg selv, jeg jo lese.

Gammel 27-10-10, 14:06   #43
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

På anvendt?

Jepp! Mellomfagsemne våren 00.

Gammel 27-10-10, 14:09   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp! Mellomfagsemne våren 00.

Det ante meg. Jeg tok et grunnfagskurs der som het "Hypermedier - et verktøy innen [et eller annet og et eller annet]" høsten 1995, og det var veldig revolusjonerende den gangen. Skikkelig moderne forskning.

Gammel 27-10-10, 14:11   #45
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mellomfagsemnet ble brukt fryktelig mye til å tilbringe tid i en eller annen MOO iallefall - samt at vi hadde all undervisning på nett da - med et digitalt klasserom og sånn. Jeg var skeptisk til hele konseptet.

Gammel 27-10-10, 14:22   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

mellomfagsemnet ble brukt fryktelig mye til å tilbringe tid i en eller annen MOO iallefall - samt at vi hadde all undervisning på nett da - med et digitalt klasserom og sånn. Jeg var skeptisk til hele konseptet.

Diversity University? Det var det vi brukte. Jeg husker fint lite av kurset, må jeg innrømme. Men jeg møtte Divine-mannen på Diversity University, da, så jeg skal ikke klage.

Gammel 27-10-10, 14:29   #47
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er en djevel på googling, men enkelte spørsmål jeg har gjelder personlige erfaringer, og da er ikke Google lenger en like god venn.

Gammel 27-10-10, 14:44   #48
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er flink til å google, men spør innimellom her for hyggens skyld - eller jeg trenger mer spesifikke/entydige svar, er nysgjerrig på FP-ere sin mening ++

Gammel 27-10-10, 15:20   #49
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg googler mange ting, og kan absolutt google, men noen ganger liker jeg å få svar fra "ekte" mennesker, fordi de ofte bidrar med mer enn bare svaret. Jeg syns det er hyggelig at folk spør om likt og ulikt, det er som trivelig småprat.

Gammel 27-10-10, 15:34   #50
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan bruke google, og om jeg får spørsmål folk lett kan finne svar på selv, så får de som oftest denne i retur:

http://tinyurl.com/39k7wg9

Evt denne:
http://justfuckinggoogleit.com/

Om jeg legger inn et innlegg her med spørsmål så er det for å høre andres erfaringer eller starte en diskusjon rundt et emne.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 15:37   #51
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

De gangene jeg ikke googler, så er det fordi jeg er interessert i folk her sine erfaringer, og ikke bare hva som dukker opp i googlesøket. En sjelden gang er det også slik at jeg ikke helt vet de fornuftige søkeordene. :googler for det meste:

jepp me too.

Gammel 27-10-10, 15:46   #52
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg googler mye, men synes det er hyggelig å spørre her inne også. Ikke bestandig jeg er like fornøyd med googlesvarene heller.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 17:01   #53
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er litt "hipp som haps". Jeg spør ofte her først for å få i gang en samtale.
Jeg lurte feks. på hva inkubasjonstiden på vannkopper var, det kunne jeg like godt googlet meg frem til, men greit å få i gang en vannkopper diskusjon igjen. *venter fortsatt, i dag er det 14 dager siden*

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:29   #54
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan google.
Nå så.
*bibin-student*

Gammel 27-10-10, 21:36   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg googler mye. Men det hender det ikke er helt entydige svar, man ønsker litt personlige erfaringer fra folk man kjenner litt eller jeg håper noen sitter med en fasit som er mer holdbar og forståelig enn googletreffene mine. Og av og til er spørsmålet litt sammensatt slik at man kommer lengre med personlige erfaringer fra andre enn å prøve å sette sammen bruddstykker av informasjon. Og hvis de mest nyttige treffene kommer fra andre form hender det jeg rett og slett ikke stoler på det jeg leser.

Gammel 27-10-10, 21:43   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Google er fin til mye, jeg kan det.

Men FP er fint til andre ting, der jeg verdsetter meninger i tillegg.

Cup i dl eller dollarkursen tar jeg google til, inkubasjostiden for vannkopper har jeg bøker til, men til meget mye annet er FP fint. (og andre ting velger jeg bevisst andre forum for, alt ettersom hvilken bakgrunn jeg velger å få svarene fra...)

Gammel 27-10-10, 21:56   #57
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg googler mange ting, og kan absolutt google, men noen ganger liker jeg å få svar fra "ekte" mennesker, fordi de ofte bidrar med mer enn bare svaret. Jeg syns det er hyggelig at folk spør om likt og ulikt, det er som trivelig småprat.

Jeg på LilleBulla.

Gammel 27-10-10, 22:07   #58
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er en racer på googling, så hvis jeg spør om noe er det enten latskap eller fordi jeg vil vite hva folk her inne mener, alternativt at jeg vil ha en diskusjon.

.

Signerer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 22:11   #59
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg googler mye.

Gammel 28-10-10, 00:19   #60
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg googler selv, ja.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.