|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
saftig
|
Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?
Jaja.
|
|
|
#42 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Etter års leting har jeg endelig funnet økologiske buljongterninger. De smaker mye bedre enn Toros, og er uten glutamat og dritt, uten gluten og melkeprodukter også ser jeg på pakken. Merket er Kallo. I Osloområdet har de dem på Smartclub. Helios hadde samme merket før, men pga lite etterspørsel (påstod de), tok de dem ut av sortimentet. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Njæ, jeg lager mat fra grunnen mest fordi jeg vil tilføre noe framfor å kutte ned på noe. En grandis eller en posesuppe har ikke overveldende stor næringsverdi i utgangspunktet, og på toppen av det kommer en latterlig saltmengde samt kjipe tilsetningsstoffer. Mat som er laget av ferske, gode råvarer har mer næringsstoffer og smaker bedre. I tillegg er det å kunne lage mat fra bunnen av en praktisk ferdighet som jeg både liker å utføre og vil lære barna mine.
|
|
|
#47 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er definisjonen på "mat fra bunnen av"?Jeg lager veldig mye av maten fra bunnen. Jeg bestreber meg på å lage sunn mat, og det er lettere å ha kontroll på hvor sunn den er når jeg kjenner samtlige ingredienser.
|
|
![]() |
|
|