Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 12:36   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Høres ut som Ulvejentas lærer burde få opplæring i hvordan man skal undervise i dette faget. Da jeg tok religion og livssyn på lærerskolen var det veldig vektlagt hvordan en skulle undervise, hvilke perspektiv en skulle bruke osv. Det er et stort ansvar å ha det faget der. En lærer skal ikke "rote" i andres tro eller ikke-tro, men kun ha opplæring i ulike måter å tenke på og tro på eller ikke-tro. Egentlig syns jeg filosofi burde vært langt mer vektlagt i dette faget.

Det funker ikke sånn. For det første er det mange som ikke har utdannelse som lærere. For det andre er det mange som ikke ser selv at de trår over grenser med ti tusen mil. Min sønns lærer hadde nøkkelknippe liggende på pulten bestandig med "with God all things are possible" - selvsagt blir det ikke nøytral religionsundervisning av sånt.

Cilen - jeg har tenkt mye på det der med balanserte fremstillinger av alt mulig. Jeg har landet på at det er veldig viktig å prioritere å balansere de sannhetene man serverer barna sine. Men det betyr ikke at man ikke har lov til å ha farge selv. Jeg sier til mine barn at det er ulike oppfatninger - noen mener det ene og andre mener noe annet. Sannheten kjenner ingen, men de fleste finner etterhvert ut av hvilken fremstilling som funker best for de selv.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.