Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger virkelig flere

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-10, 10:13   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger virkelig flere

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes rine har blitt litt flinkere til å skjønne lengre argumentasjonsrekker enn før, og svarer mer på argumenter som har blitt servert. Litt mer dialog, litt mindre monolog.

Ja, dette er det jeg kaller diskusjonsteknikk.

Det er jo veldig forskjellig hva som kreves når man kommuniserer. Selv sliter jeg som røde h****** hver eneste gang folk presenterer falske fakta for å beholde selvbildet. (RL) Jeg reagerer hver eneste gang som man faktisk diskuterer og påpeker at det de sier der, ja, det stemmer faktisk ikke. (Men det er ulurt å gjøre slik) Men det er jo som alt man lærer. Jeg har jo ikke blitt et annet menneske etter at jeg har lært meg å sy glidelås? (Eller jo, et litt bedre menneske er jeg nok blitt. )

Blir man et annet menneske av å lære seg diskusjonsteknikk? Kanske, jeg vet ikke. Det er noe å tenke over.

Opprinnelig lagt inn av Esme

Men jeg tror først og fremst at folk har blitt kjent, som du sier. Man blir ganske godt kjent på et eller annet nivå med folk man interagerer med, og krangling er en av de interaksjonene som forteller mest om en person, for det som folk blir sint for, det forteller jo mye mer om personen enn hva en person liker.

Ja, hvor tilgivende folk er, hvordan de takler å ta feil, "miste ansikt" og hvor mange kjerringstikk de leverer sier mye mer om folk enn hva de stemmer eller om de har sjokoladepålegg på brødskiven (eller var det nugatti? Blir litt NM mimrete her, det er jo tross alt nesten jul!) ... ehe ... Ja, kanskje jeg skal nøye meg med å si "signerer"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.