Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg er ikke rasist, men

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 17:25   #81
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du kjenner mange sånne helt normale og reflekterte folk som stemmer frp?

Dersom det er 25% av befolkningen som gjør det, så må jeg vel i vertfall statistisk kjenne noen. Og når jeg tenker meg om kjenner jeg faktisk en. Kjempegøy å diskutere med den dama!

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:26   #82
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Dersom det er 25% av befolkningen som gjør det, så må jeg vel i vertfall statistisk kjenne noen. Og når jeg tenker meg om kjenner jeg faktisk en. Kjempegøy å diskutere med den dama!

Hun er smart og sånn?

:waiting for it....:

Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:29   #83
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Hun er smart og sånn?

:waiting for it....:

Tja, smart og smart. Hun er avdelingsykepleier på sykehuset. Hun er i vertfall ikke dum. Diskusjoner med henne ender som oftest opp med "to agree to disagree".

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 17:32   #84
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres kjent ut, gitt.

Sitat:

– Det finnes jobber nok, hvis man vil det. Jeg er overbevist om at de som vil ha seg jobb får det.
– Du sier altså at de fleste innvandrere kan jobbe, men velger heller å snylte på staten?
– Ja, det mener jeg. Det finnes unntak, men det er Gud hjelpe meg ikke mange.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:02   #85
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

http://www.ssb.no/emner/06/03/innvar...-11-04-01.html

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:15   #86
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jaja ... Hva skal man si da? Blir ikke sint heller vet du. Bare veldig, veldig lattermild.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:45   #87
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2989546.ece

Husker dere saken om han som er 100 % ufør og ville stille som ordførerkandidat? Også FrP.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:47   #88
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan berolige deg med at kun 25 % av befolkningen synes dette er strålende bra saker. Med andre ord - ikke flertall. Ikke alene ihvertfall. Ikke enda.

:grøss:
Det aller mest uggne er, synes jeg, den helt ureflekterte "dem-oss" tankegangen. Hva har jeg egentlig gjort for å fortjene å bli født i Norge? Hjalp jeg farfar å bygge landet? Er et menneske mer verdt om det er født i Norge enn andre steder? Hvis nei på alle disse, hvorfor er det da verre om jobben min blir "tatt" av en fra Somalia enn en fra Smøla? Jeg kjenner ingen av dem.

(Og forresten, hvordan er det mulig å være for allmen konkurranseutsetting, sosial dumping og andre frieheter for arbeidsgivere, og likevel sutre over å miste jobben til billig arbeidskraft?)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 18:52   #89
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

:grøss:
Det aller mest uggne er, synes jeg, den helt ureflekterte "dem-oss" tankegangen. Hva har jeg egentlig gjort for å fortjene å bli født i Norge? Hjalp jeg farfar å bygge landet? Er et menneske mer verdt om det er født i Norge enn andre steder? Hvis nei på alle disse, hvorfor er det da verre om jobben min blir "tatt" av en fra Somalia enn en fra Smøla? Jeg kjenner ingen av dem.

(Og forresten, hvordan er det mulig å være for allmen konkurranseutsetting, sosial dumping og andre frieheter for arbeidsgivere, og likevel sutre over å miste jobben til billig arbeidskraft?)

Jeg trodde først du mislikte dem-oss tankegang overfor de derre jeg. De frp-folka.

Nei, logikk har vel aldri vært noe krav der, har det vel det da?

Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 20:15   #90
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

En ekstrabonus med disse nordnorske frp'erne er jo distriktspolitikk. De bor på bittesmå steder som aldri ville ha kunnet eksistere om FRP sin distriktspolitikk skulle bli satt ut i live, men det slår dem åpenbart ikke som ulogisk å legge tid og stemmer inn i et parti som vil legge hjemstedet øde...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:28   #91
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æh, pokker'n og. En gang får være den første.

Men, altså. I tidligere tider stemte jeg SV. Det betyr ikke at jeg ikke rødmet dypt og inderlig av noen av de mer merkelige utsagnene sv-ere til tider kom med.

Jeg forsvarer ikke at noen faktisk kaster bort stemmeretten sin på FrP, men jeg tror vel heller ikke at partiet kun består av nek uten noen intakte hjerneceller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:47   #92
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Æh, pokker'n og. En gang får være den første.

Men, altså. I tidligere tider stemte jeg SV. Det betyr ikke at jeg ikke rødmet dypt og inderlig av noen av de mer merkelige utsagnene sv-ere til tider kom med.

Jeg forsvarer ikke at noen faktisk kaster bort stemmeretten sin på FrP, men jeg tror vel heller ikke at partiet kun består av nek uten noen intakte hjerneceller.

Det kan være. Men det som jeg synes kjennetegner Frp-ere da, er at de er så himla forurettet. Som om livet/staten/kommunen/verden skylder dem noe som de ikke har fått.

De er virkelig ikke noe "Hoi, kom igjen folkens, la oss tenke lure tanker, gjøre fornuftige ting for dette landet og prøve å etterlate oss et samfunn i orden til senere generasjoner". Det er mer sånn "jeg har krav på ditten, jeg har krav på datten, og sutre og putre og jeg vil ikke betale for det, men jeg vil ha det likevel og det vil jeg ikke betale for og hvorfor er ikke det gratis og putre og sutre og hvorfor skjønner ikke alle at jeg skal ha det bedre fordi jeg fortjener det og jeg fortjener det fordi jeg har innmari lyst å være rik selv om jeg ikke har giddi å tatt en utdannelse eller jobbet noe særlig for om jeg jobber så må jeg betale skatt og det blir jeg sur over og jeg vil ikke betale skatt fordi jeg synes at jeg skal få alt ting enda mer gratis enn hva de er og det blir jeg suuuur over."

Gammel 16-12-10, 21:59   #93
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det kan være. Men det som jeg synes kjennetegner Frp-ere da, er at de er så himla forurettet. Som om livet/staten/kommunen/verden skylder dem noe som de ikke har fått.

De er virkelig ikke noe "Hoi, kom igjen folkens, la oss tenke lure tanker, gjøre fornuftige ting for dette landet og prøve å etterlate oss et samfunn i orden til senere generasjoner". Det er mer sånn "jeg har krav på ditten, jeg har krav på datten, og sutre og putre og jeg vil ikke betale for det, men jeg vil ha det likevel og det vil jeg ikke betale for og hvorfor er ikke det gratis og putre og sutre og hvorfor skjønner ikke alle at jeg skal ha det bedre fordi jeg fortjener det og jeg fortjener det fordi jeg har innmari lyst å være rik selv om jeg ikke har giddi å tatt en utdannelse eller jobbet noe særlig for om jeg jobber så må jeg betale skatt og det blir jeg sur over og jeg vil ikke betale skatt fordi jeg synes at jeg skal få alt ting enda mer gratis enn hva de er og det blir jeg suuuur over."

Jo, jøss.

Men det er allikevel fortsatt et stykke derfra til å uttale seg på måten denne eminente lokalpolitikeren gjør.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:06   #94
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er mulig at det finnes grupperinger i FrP som er slik du beskriver der Esme, men jeg har en hel frp-stemmende svigerfamilie, og de er helt motsatt, faktisk. De er driftige folk som lever av det naturen gir (fisk og olje) samt eget entreprenørskap, butikkdrift og slike ting. De ergrer seg over alle som bare skal ha, skal ha og som bruker skattepengene DE har tjent inn. De jobber masse, og ergrer seg over alle de andre som bruker penger på uføretrygd, sykepenger og kjønnsforskning.

Det jeg irriterer meg over er den manglende viljen til å dele og hjelpe dem som ikke er så heldige som dem. De mener visst at siden de bor et sted som har en del naturressurser knyttet til seg så er det de som har rett på alle pengene som kommer ut av dette. Det er jo de som har hentet det ut, liksom. Og egentlig burde alle gjøre som dem og klippe seg og komme seg i arbeid, og velferdsordninger er de stort sett i mot fordi de er å sy puter under armene på folk. Når de klarer seg selv så bør vel alle andre også kunne klare det.

Jeg syns de har en meget betenkelig måte å løse problemet med folk som rett og slett ikke har vært like heldige med utgangspunktet. Ja, selv i Norge har vi folk som ikke har 100% av alle evner man kan tenkes å ha nytte av i arbeidslivet, folk som ikke er spesielt smarte, som ikke har evnen til å starte bedrifter, tilpasse seg alle slags tilgjengelige jobber, og være stabil arbeidskraft. Hva skal man gjøre med dem? Jeg lurer litt på om de mener at man bare skal la dem dø ut.

Gammel 16-12-10, 22:09   #95
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg regner med det er alle svenskene hun sikter til når hun snakker om utlendinger som tar jobber fra nordmenn? Eller, nei....

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:11   #96
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det lurer jeg også på, Wix.

Og så lurer jeg på hvorfor en god del av stemmene til FrP kommer fra tidligere sosialdemokrater av den gamle skolen, det ble vel nevnt over her også. Det er underlig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:12   #97
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner flere semi-fornuftige folk som stemmer FRP. De har stort sett et annet syn på mye enn meg, men det er ikke sånn at de er dumme heller, det er argumenter jeg kunne brukt hvis verdigrunnlaget mitt hadde vært veldig annerledes.

Det jeg synes kjennetegner FRP og de som stemmer dette partiet er at de ikke ser på helheten. Dvs de ser jo på helheten når de kritiserer systemet, men uten å ha noen formening om hvordan det burde være utover at det burde være annerledes slik at det hadde løst det problemet vi i øyeblikket diskuterer. Jeg synes også de har en tendens til å være ganske navlebeskuende. Hvis de er pensjonister, er de for alt som gir pensjonistene og de eldre bedre råd og driter i alt annet. Hvis de er arbeidsomme gründere, er de veldig for lave skatter og fritt regelverk for bedrifter, men mot alt som koster penger for det offentlige. Hvis de har noen i familien som er pleietrengende eller kunne tenke seg behandling i utlandet, er de for at akkurat denne typen saker skal det lovfestes rett til å få støtte til.

Gammel 16-12-10, 22:48   #98
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har lang tradisjon for å stemme SV. Ikke fordi det er så forbanna smart alt som kommer fra den kanten bestandig. Heller fordi de nå tross alt har noen visjoner de ønsker å sloss for som jeg tror vil gjøre verden litt bedre for noen av de som virkelig trenger det. Og fordi de ikke er så redde for å stappe lanken ned i lomma på de av oss som har litt ekstra og dele det til andre. Det er helt greit. Masse de kommer med som ikke er hundre prosent bra, hadde de ligget an til flertall så hadde jeg neppe tatt sjansen på å stemme på dem. Men fordi de vektlegger saker jeg mener er viktige og neppe får gjennom så mange av sakene jeg syns er innmari rare så passer det fint for meg å stemme på dem som regel.
Jeg ser på det å stemme SV for min del som en solidarisk ting å gjøre.

Man kan si mye av det samme som frp-velger. Men ikke med den samme motivasjonen. Som frp-velger så vektlegges ofte langt mer egoistiske saker etter mitt inntrykk. Billig brennvin, færre utlendinger med pigmentering og billig bensin. Og noen ord om sykehjemsgreier som høres fine ut, men som vel i praksis ville vært temmelig katastrofale.

Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:07   #99
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kjenner flere semi-fornuftige folk som stemmer FRP. De har stort sett et annet syn på mye enn meg, men det er ikke sånn at de er dumme heller, det er argumenter jeg kunne brukt hvis verdigrunnlaget mitt hadde vært veldig annerledes.

Det jeg synes kjennetegner FRP og de som stemmer dette partiet er at de ikke ser på helheten. Dvs de ser jo på helheten når de kritiserer systemet, men uten å ha noen formening om hvordan det burde være utover at det burde være annerledes slik at det hadde løst det problemet vi i øyeblikket diskuterer. Jeg synes også de har en tendens til å være ganske navlebeskuende. Hvis de er pensjonister, er de for alt som gir pensjonistene og de eldre bedre råd og driter i alt annet. Hvis de er arbeidsomme gründere, er de veldig for lave skatter og fritt regelverk for bedrifter, men mot alt som koster penger for det offentlige. Hvis de har noen i familien som er pleietrengende eller kunne tenke seg behandling i utlandet, er de for at akkurat denne typen saker skal det lovfestes rett til å få støtte til.

Dette stemmer for en del av de FRP-stemmerne jeg kjenner. I tillegg har jeg skjønt at en del av dem tenker at det uansett ikke har noe for seg å se for mye på det store bildet, fordi det er i enkeltsakene man kan merke noen forskjell. (Nå syns jeg mange av dem har pussige prioriteringer, når de syns enkeltsaker som ikke griper direkte inn i deres livsgrunnlag er viktigere enn å sørge for å opprettholde sosialstønader de er avhengige av, men dem om det.)

Noen spurte tidligere i tråden hva det er som får tidligere sosialdemokrater og fagforeningsfolk til å stemme FRP, sånn plutselig. Jeg tror mye av det handler om politikerforakt eller forakt for det politiske systemet vi har, som sørger for lite reelt handlingsrom. Det skjer ikke noe, samme hvem som sitter med makten, og det går inflasjon i fagre løfter. FRP fremstår som et godt alternativ idet de virker mer kompromissløse enn de andre.

På Island har man sett ganske interessante utslag av politikerforakt. I borgermesterstolen i Reykjavik sitter Jón Gnarr, en av landets mest kjente komikere. Partiet hans, det beste partiet, ble startet med målsetningen å gjøre akkurat det som passet grunnleggerne og deres venner som best, og det var de ærlige på. Og dette stemte altså folk på. Grunnen var at det var akkurat det samme de andre politikerne sto for, bare mer fordekt. Disse folka var i det minste ærlige, og de var ikke de samme pampene som hadde styrt landet i grøfta fra før av.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 23:24   #100
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det skjer ikke noe, samme hvem som sitter med makten, og det går inflasjon i fagre løfter. FRP fremstår som et godt alternativ idet de virker mer kompromissløse enn de andre.

Jeg tror du har rett at det er sånn det virker for dem. Men det er her den irriterende sutringen kommer inn da, for disse folka er jo faktisk misfornøyde med hvordan det er i Norge. Helsevesenet er for dårlig. Skolen er for dårlig. Skattenivået er for høyt. Og alt det der stemmer jo faktisk ikke. Vi er omtrent det eneste landet i verden hvor man ikke har merket finanskrisen og folk er sure over at landet blir styrt dårlig? What? What?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.