|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Jeg er ikke rasist, men
Dersom det er 25% av befolkningen som gjør det, så må jeg vel i vertfall statistisk kjenne noen. Og når jeg tenker meg om kjenner jeg faktisk en. Kjempegøy å diskutere med den dama! |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Passiv
|
Hun er smart og sånn? |
|
|
|
#83 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Tja, smart og smart. Hun er avdelingsykepleier på sykehuset. Hun er i vertfall ikke dum. Diskusjoner med henne ender som oftest opp med "to agree to disagree". |
|
|
|
|
|
#84 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er ikke rasist, menHøres kjent ut, gitt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er ikke rasist, men |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Tøff
|
Sv: Jeg er ikke rasist, menJaja ... Hva skal man si da? Blir ikke sint heller vet du. Bare veldig, veldig lattermild.
|
|
|
#87 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Jeg er ikke rasist, menhttp://www.nettavisen.no/nyheter/article2989546.ece |
|
|
|
|
|
#88 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
:grøss:
|
|
|
|
#89 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#90 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg er ikke rasist, menEn ekstrabonus med disse nordnorske frp'erne er jo distriktspolitikk. De bor på bittesmå steder som aldri ville ha kunnet eksistere om FRP sin distriktspolitikk skulle bli satt ut i live, men det slår dem åpenbart ikke som ulogisk å legge tid og stemmer inn i et parti som vil legge hjemstedet øde... |
|
|
|
|
|
#91 |
|
|
Sv: Jeg er ikke rasist, menÆh, pokker'n og. En gang får være den første. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Mother of Dragons
|
Det kan være. Men det som jeg synes kjennetegner Frp-ere da, er at de er så himla forurettet. Som om livet/staten/kommunen/verden skylder dem noe som de ikke har fått.
|
|
|
#93 |
|
|
Jo, jøss. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Skal rømme
|
Sv: Jeg er ikke rasist, menDet er mulig at det finnes grupperinger i FrP som er slik du beskriver der Esme, men jeg har en hel frp-stemmende svigerfamilie, og de er helt motsatt, faktisk. De er driftige folk som lever av det naturen gir (fisk og olje) samt eget entreprenørskap, butikkdrift og slike ting. De ergrer seg over alle som bare skal ha, skal ha og som bruker skattepengene DE har tjent inn. De jobber masse, og ergrer seg over alle de andre som bruker penger på uføretrygd, sykepenger og kjønnsforskning.
|
|
|
#96 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Jeg er ikke rasist, menDet lurer jeg også på, Wix. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
maler
|
Sv: Jeg er ikke rasist, menJeg kjenner flere semi-fornuftige folk som stemmer FRP. De har stort sett et annet syn på mye enn meg, men det er ikke sånn at de er dumme heller, det er argumenter jeg kunne brukt hvis verdigrunnlaget mitt hadde vært veldig annerledes.
|
|
|
#98 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg er ikke rasist, menJeg har lang tradisjon for å stemme SV. Ikke fordi det er så forbanna smart alt som kommer fra den kanten bestandig. Heller fordi de nå tross alt har noen visjoner de ønsker å sloss for som jeg tror vil gjøre verden litt bedre for noen av de som virkelig trenger det. Og fordi de ikke er så redde for å stappe lanken ned i lomma på de av oss som har litt ekstra og dele det til andre. Det er helt greit. Masse de kommer med som ikke er hundre prosent bra, hadde de ligget an til flertall så hadde jeg neppe tatt sjansen på å stemme på dem. Men fordi de vektlegger saker jeg mener er viktige og neppe får gjennom så mange av sakene jeg syns er innmari rare så passer det fint for meg å stemme på dem som regel. |
|
|
|
#99 |
|
geskjeftig
|
Dette stemmer for en del av de FRP-stemmerne jeg kjenner. I tillegg har jeg skjønt at en del av dem tenker at det uansett ikke har noe for seg å se for mye på det store bildet, fordi det er i enkeltsakene man kan merke noen forskjell. (Nå syns jeg mange av dem har pussige prioriteringer, når de syns enkeltsaker som ikke griper direkte inn i deres livsgrunnlag er viktigere enn å sørge for å opprettholde sosialstønader de er avhengige av, men dem om det.)
|
|
|
#100 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tror du har rett at det er sånn det virker for dem. Men det er her den irriterende sutringen kommer inn da, for disse folka er jo faktisk misfornøyde med hvordan det er i Norge. Helsevesenet er for dårlig. Skolen er for dårlig. Skattenivået er for høyt. Og alt det der stemmer jo faktisk ikke. Vi er omtrent det eneste landet i verden hvor man ikke har merket finanskrisen og folk er sure over at landet blir styrt dårlig? What? What?
|
![]() |
|
|