Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 17:56   #181
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

...og si at barnehage er "risiko" både når det gjelder klær og skader på barna. Jeg går ikke av skaftet om barna kommerhjem med skrubbsår, bitemerker eller "spade-spor" i ansiktet, og jeg går heller ikke av skaftet om de kommer hjem med skitne, hullete og slitte klær. Jeg anser at det jeg sender i barnehagen står i risiko for å bli ødelagt, og for å bli borte. Og jeg anser IKKE at barnehagen (eller skolen) har noe som helst ansvar for klær og utstyr som vi sender med barna.

I tillegg syns jeg personlig altså at det er greit at barna har en aktivitet som sliter hardt på klærne. Jeg ser ingen grunn til å begrense barnas aktivitet av hensyn til klærne. Jeg kjøper ikke dresser for at de skal gå i arv eller selges videre, jeg kjøper dresser som forbruksvare fordi ungene trenger det.

Her er jeg enig med deg bina. Det jeg sender i barnehagen forventer jeg ikke å få hverken helt eller rent igjen. Og jeg tror egentlig flertallet er enig med deg i dette, men det snakkes litt rundt hverandre her.

Uansett, det jeg forventer er at lillegutt får lære hvor grensen går mellom mer eller mindre hendelige uhell, og det å aktivt ødelegge noe.
Poenget er ikke at aktiviteten ikke skal slite på klærne - poenget er at når en enkeltaktivitet ødelegger klærne, så går det an for de voksne å gripe inn. De kunne hvertfall grepet inn da den første dressen røyk...
Og barna har vel bare godt av å lære å ta vare på egne eiendeler, eller?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:05   #182
Tebasile
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg må jo bare spør. Lapper dere ikke barnas klær? Man må jo ikke kjøpe ny dress selv om det blir hull i de.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:37   #183
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tebasile, her.

Jeg må jo bare spør. Lapper dere ikke barnas klær? Man må jo ikke kjøpe ny dress selv om det blir hull i de.

Jeg kan kun snakke for meg selv; jo. Jeg reparerer det jeg kan reparere. Jeg stopper ullsokker til og med! MEN dresser som er helt revet i stykker i baken og også nedover det ene benet lar seg ikke så lett lappe. Klarer ikke å se at det skal gå i det hele tatt jeg. En av dem lar seg reparere. Dessverre ikke alle tre.

Gammel 22-02-07, 19:38   #184
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Dixie er litt kul
Standard

Men hvor gamle er barna hvis dresser ble ødelagte, Amor? Hva forteller de selv om hvordan riftene oppsto?

Og var dressene av samme merke/kvalitet?

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:42   #185
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Men hvor gamle er barna hvis dresser ble ødelagte, Amor? Hva forteller de selv om hvordan riftene oppsto?

Og var dressene av samme merke/kvalitet?

De er 6 og 4 1/2 år gamle. Av samme merke. De forteller at de lekte i akebakken og at det var flere andre barn der sammen med dem. Det var visst ingen ulempe at akebakken ikke lenger hadde snø......:liste:

Får tillegge at dressene ikke er mye brukt. 4 1/2 åringenes ble tatt i bruk i januar. 6 åringens i november. Det har vært perioder hvor de har brukt annet yttertøy enn dressene også i denne perioden.

Jeg har aldri opplevd dette før. Hvor mange vinterdresser som har vært i dette huset igjennom årene, vet jeg ikke. Felles for dem alle sammen er at ungene har trengt nye fordi de har vokst. Ikke fordi dressene har blitt ødelagt.

Gammel 22-02-07, 19:46   #186
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville snakket med ungene om hvofor de ikke kan ake der det ikke er snø.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:46   #187
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig kjedelig Amor! Jeg skal gå opp på loftet og se om jeg har en dress liggende. Be right back!

Gammel 22-02-07, 19:46   #188
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Dixie er litt kul
Standard

Huff, tenker at den akebakken kanskje må ha gitt litt vondt i rumpa når man sklir uten snø.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:48   #189
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg ville snakket med ungene om hvofor de ikke kan ake der det ikke er snø.

Ja. Det er klart. Du kan tro vi har hatt lange, inngående samtaler om temaet det siste døgnet

Jeg tror ikke ungene vil gjenta dette nå de etterhvert får hele dresser på seg igjen.

Sist redigert av amor : 22-02-07 kl 22:25.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:17   #190
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anser at det jeg sender i barnehagen står i risiko for å bli ødelagt, og for å bli borte.

"Jeg sendte sønnen min i barnehagen i dag morges, men når jeg kom for å hente ham hadde de sannelig rotet ham bort. Jaja, det er jo slikt som skjer i barnehager. "

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:44   #191
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:47   #192
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så trist amor, hadde blitt fortvilet selv. Har dessverre ingen å sende deg, vennen.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:49   #193
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amor: Håper du og barnehagen kommer til en enighet. Forferdelig surt å få ødelagt tre dresser på en dag.

Jeg kjøper også kvalitet. Og min erfaring er at dressene sjelden holder en sesong. Og det skyldes ikke flenger eller skader, men jevn slitasje. Men klart, jeg tenkte jo ikke over at flertallet av barn ikke får lov til å leke i de dyre dressene sine.

Ekstemt forskjell på barna. Jeg har veldig rolige barn. En god del fordeler med det og en del ulemper. Jeg bruker å si at når det gjelder aktive barn glitrer de i tidlig barndom når de lærer å gå og etter de er 30 og enda ikke har blodårer som er tilstoppet av fett. Vi som er mer makelig anlagt vi glitrer til gjengjeld på skolen. Vi er flinke til å sitte rolige heeeele dagen. Og etter 30 er det kun treningstudio som kan berge oss.

Det blir flåsete, men det er en viss kjerne av sannhet i det. Det høres ut på meg som om du har veldig aktive barn, og det er jo flott! Men for oss som har rolige barn varer dressene lenge. Jeg har dresser som fint kan brukes som er brukt i to sesonger. Ingen flekker, ingen revner, ingen hull etc Og har man slike barn er det ikke "normalt" at klærne er sønderrevet.

Nei, jeg lapper ikke klær. Nå har jeg som sagt rolige barn så det har ikke vært nødvendig. Ungene har derimot en masse klær med flekker, og de brukes.

Gammel 22-02-07, 23:12   #194
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

"Jeg sendte sønnen min i barnehagen i dag morges, men når jeg kom for å hente ham hadde de sannelig rotet ham bort. Jaja, det er jo slikt som skjer i barnehager. "

Ja, da tok du vel bare med et annet barn i stedenfor? Samma det - bare man har et barn å ta vare på!

Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 23:18   #195
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fryktelig ergerlig Amor. Kan ikke skjønne at de voksne i barnehagen ikke satt stopper for den leken.

Jeg har også aktive barn. W er barnhagens "mesteraker".
I lange perioder har det også der vært dårlig med snø, og ungene har da fått beskjed om at de må ake enten på matter eller på rumpebrett.
Dessuten er det alltid en voksen som har tilsyn i akebakken.

Fremdeles har vi ikke fått ødelagt noen vinterdresser.
Men regnbuksene og dongeribuksene har nok kommet hjem med hull og flenger :nikke:

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 00:01   #196
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare spør: Hvordan lapper man egentlig en Reimadress med flenge på leggen? Jeg har aldri hatt behov for å lappe noe før, og har i likhet med Him barn som fint kan arve dresser brukt både to og tre sesonger. Men i går fikk vi altså en flenge i dressen. Jeg vil jo gjerne at den skal fortsette å være vanntett. Hva gjør du når du lapper dresser?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 00:22   #197
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Ja, da tok du vel bare med et annet barn i stedenfor? Samma det - bare man har et barn å ta vare på!

Det er fordelen med å ikke hente sist.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 00:35   #198
Tebasile
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg tar en lapp som er større en flengen, falder den med symaskin og syr den for hånd over flengen. Før jeg syr på lappen syr jeg flengen lett sammen for da holder det bedre. Er det dress uten for syr jeg med maskin.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 00:36   #199
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg bare spør: Hvordan lapper man egentlig en Reimadress med flenge på leggen?

Mellombror har en Reimadress som både har fått flenge i armen, og sliteskader nede på buksesømmen.

Flenga ble reparert ved at den først ble tråklet forsiktig sammen, og deretter dekket med et kantebånd som ble sydd ordenlig fast. Kan godt hende at nålhullene gjør at dressen puster litt mer akkurat der, men det er et lite problem.

Sliteskaden nederst på bena ble fikset ved hjelp av lapper i samme stoff, festet med tekstillim. Funker utmerket.

Gammel 23-02-07, 00:50   #200
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar en lapp som er større en flengen, falder den med symaskin og syr den for hånd over flengen. Før jeg syr på lappen syr jeg flengen lett sammen for da holder det bedre. Er det dress uten for syr jeg med maskin.

ReimaTec skal da ikke sys i? Jeg bruker klistrelapper. Funker, det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.