Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Positivt eller negativt at en ungdom ønsker å vente med å ta lappen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 12:30   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Positivt eller negativt at en ungdom ønsker å vente med å ta lappen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg undrer også.

Behovet for sertifikat er svært varierende, om det er et noenlunde kollektivtilbud tilgjengelig og det er det man er vant til, klarer man seg gjerne fint med det. Å begynne på kjøreopplæring uten å være motivert for det synes jeg virker underlig.

Alle er vel ikke übermotivert for alt bestandig. Det kommer vel litt an på hvordan man motiverer og snakker om dette hjemme. Hvor selvsagt det er.

Men det er enklere å ta det før jobb og barn og lån og alt hoper seg opp.
Det meste er enklere da. Og så lenge man kjører i ny og ne i etterkant, så ruster ikke kompetansen. Kjørte selv opp da jeg ble 18, men fikk først egen bil da jeg var 25.

Men jeg ser så klart at en del her tenker veldig annerledes. Men sånn er det jo av og til. De jeg kjenner som ikke har lappen synes det er slitsomt å være avhengig av partner, og det er vanskelig å finne tid og råd å få tatt den når man er etablert. Alle bosetter seg ikke nødvendigvis i bykjernen, og alle jobber ikke nært hjemmet. Det er så mange faktorer som spiller inn, at jeg sterkt vil både motivere og legge til rette for at de kjører opp når de blir 18. Men så er det veldig selvsagt for meg slik jeg er vant med å bo.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.