Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du fjerne en avokadostein?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 18:04   #41
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kan du fjerne en avokadostein?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hm, sier du det. Kan det være fordi skjea mi er en del bredere enn steinen, eller at avocadoen er for mye eller for lite modnet?

Jeg bruker teskje, altså.

Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:05   #42
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ja, det kan jeg.

Gammel 05-01-11, 18:12   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I alle dager.

Jeg bruker visst for modne avokadoer, jeg da. Jeg skjærer rundt steinen med en liten kniv. Steinen slipper jo selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:18   #44
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å grøss, tangina!

Jeg bruker kniv til å skjære avokadoen i to. Så "klemmer" jeg litt på skallet til steinen slipper. Men vi bruker bare godt modne avokadoer og skal uansett mose eller skjære i biter så det gjør ikke så mye om avokadoen ikke er så pen etterpå (aka skvisjet)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 16:56   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Dersom man trenger kniv er den ikke moden nok.

Man bruker jo ikke kniven til å skjære ut stenen. Men kakker oppå og vrir. Har ingenting med hvor lite eller mye moden den er.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 17:36   #46
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man bruker jo ikke kniven til å skjære ut stenen. Men kakker oppå og vrir. Har ingenting med hvor lite eller mye moden den er.

Signerer. Slik gjøres det her også

Gammel 12-01-11, 18:08   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kakker? I min verden er en avokado helt myk, og steinen detter ut av seg selv. Jeg fatter ikke at man kan skade seg på en avokado, liksom.

Gammel 12-01-11, 18:14   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De avocadoene jeg bruker så detter ikke steinen ut av seg selv. Jeg kunne sikkert ha klemt dem ut, eller vippet dem med skje, men jeg syns det er enklest å feste en kniv i steinen og vri den lett. Da ødelegger man ikke fasongen på kjøttet heller, om den ikke skal moses.

Gammel 12-01-11, 18:17   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Aah, nå skjønner jeg. Dere stikker spissen av kniven i steinen? Det har jeg aldri kommet på, men det høres sikkert lurt ut. Og litt farlig.

Gammel 12-01-11, 18:19   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, ikke spissen. Den kan lett bli farlig. Jeg kakker kniven fast med skjæresiden, slik dom på videoen over.

Gammel 12-01-11, 18:22   #51
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har alltid brukt skje og det tror jeg at jeg skal fortsette med selv om det blir litt gris.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:23   #52
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid brukt kniv, men det så unektelig litt upraktisk ut med den gips/skinne greia.

Gammel 12-01-11, 20:27   #53
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg fått testet ut en moden avocado nylig, og der trengte jeg bare å "klore" neglene fast i stenen og vippe den ut, uten at det ble noen merker eller ødelagt kant på avocadoen. Altså ikke behov for verken kniv eller skje, og heller ikke altfor lange negler.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.