|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Passiv
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?All sympati - hun er i en veldig vanskelig situasjon. Men det er feil å si at myndighetene straffer henne eller statuerer et eksempel med henne. De sender hjem alle de finner sånn ca. Det er ikke sånn at alle får bli unntatt Amelie. Vi sender faktisk hjem ofre for menneskesmugling som har måttet prostituere seg og som stammer fra kulturer hvor dette gir dem ekstremt vanskelige kår. Amelie skal vi sende til Moskva. Det er kjipt når hun ikke er kjent der eller har noe feste der. Men det er ikke fare for at hun vil lide alvorlig heller. Hun vil kunne få seg en fremtid der. |
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?At de var mange er jo klart en vurdering om sikkerhet. For tjenestemennene og for å få utført oppdraget om pågripelse uten sjanse for at utenforstående griper inn, som kam ende med evt unnslippelse. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Du tuller, sant? Krekar er her fordi han - visstnok - risikerer dødsstraff om han blir sendt tilbake. Vi kan mislike det så mye vi vil, men slik er det altså. Marie Amelie har ikke rett til å være her i landet, og hun risikerer ikke dødsstraff ved tilbakesendelse. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Leser
|
Det er en fristende tanke. Dessverre vil det vel neppe fungere bra i praksis.
|
|
|
#85 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Krekar får leve fritt, han er en terrorist har det vist seg, flere ganger. Han kommer med trusler mot landet.
|
|
|
#86 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg er ikke minste sjokkert over at politiet aksjonerte og arresterte henne. Hun har jo holdt en ganske høy profil i media både med deltakelse i tv-program, bokutgivelse osv. samtidig som hun oppholder seg ulovlig i landet. Så egentlig tror jeg ikke hun er så overrasket selv heller, og at hun kanskje også bruker seg selv for å få dette temaet, og saken sin, tatt på alvor, og kanskje få til lovendringer og fortgang i lignende tilfeller og behandling av saker. Jenta er jo smart.
|
|
|
#87 |
|
kamerat
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Det er klart hun bruker seg selv og sin egen sak for å få en gjennomgang av regelverket. Hun virker altfor smart til å tro at hun skal få bli i Norge bare hun gråter litt på tv. Og det er tøft og modig gjort.
|
|
|
#88 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Stemmer det at ho har fått støtte av Statoil til mastergradsoppgåva? Syns eg las det ein stad, men finn det ikkje igjen. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Absolutt. Og det kan bety mye for alle de andre som sliter med å få gehør for sin sak. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
etterpåklokest
|
Bøygen er vel Samordet Opptak, vil jeg tenke meg. Når man først har kommet inn på et studie så skal det vel ikke være så vanskelig. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Sånn passe sane
|
Det stemmer tror jeg. Og hun har fått studentbevis på bakgrunn av opptaket der, og brukt det som eneste legitimasjon, såvidt jeg vet.
|
|
|
#92 |
|
Sperret
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg har ingenting å utsette på pågripelsen. Det gjelder både måten den ble utført på og grunnlaget for at den ble gjennomført. Uttalelser om at dette ble gjort for å statuere et eksempel og på bakgrunn av et ønske om prestisje, sammenligninger med Krekar og annet synes jeg blir useriøst. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Mens du venter på avslag og denslags får du et midlertidig personnummer som du kan bruke i forbindelse med grunnskole,og videre utdannelse.
|
|
|
#94 |
|
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Hun blir visst utvist:
|
|
|
|
#95 |
|
Drømmer
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Hun har bestemt seg for å anke dommen . |
|
|
|
|
|
#96 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg synes denne saken er trist og selv om jeg er veldig for at loven skal være lik for alle så forundrer det meg at hun blir ansett som kriminell pga. ulovlig opphold. Hun var jo mindreårig når hun kom hit og det kan vel ikke forventes at en sekstenåring selv skal ta stilling til avslaget fra UDI når hele familen hennes blir værende. Hva skulle hun gjøre da? Dra videre alene? Hun har gjort det beste ut av situasjonen hun er blitt satt i. Foreldrene hennes, derimot, burde sendes ut umiddelbart, men de ligger vel i skjul. Det er de som har gjort en urett i dette tilfellet, etter min mening. Men det er klart, desperasjon kan tvinge gode mennesker til å ta dårlige valg. Jeg vet ikke engang hvorfor de flyktet. Det var uansett de som tok valget. Som bestemte både for seg selv og Maria Amelie, at det var bedre å bli her som ulovlige innvandrere enn å reise ut.
|
|
|
#97 |
|
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg mener at man absolutt må gjøre noe med lovgivningen og praksisen når det kommer til mennesker som kom hit som mindreårige og som har vokst opp her. De har ikke selv valgt situasjonen de har kommet i. Kjenner en sak som er akkurat likedan. Tror nok ingen hadde arrangert demo og fakkeltog for han dessverre. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
maler
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Huff, jeg har sympati med henne. Og jeg beundrer henne for å bruke sin egen sak for å sette søkelys på ting som hadde trengt litt smurning i systemet, vel vitende om at det måtte føre med seg det som nå har skjedd.
|
|
|
#99 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Er han anklaget og dømt for dette - påståtte - forholdet? |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Ute på tur
|
Jeg syns det er utrolig synd i henne, men jeg tipper hun er raskt tilbake på familiegjenforening el.
|
![]() |
|
|