|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Sjelden jeg ser barn med for lite klær, har aldri sagt fra. Ser mye oftere barn med for mye på, som Katta nevnte. Burde vel egentlig ha sagt fra noen ganger. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
I mål
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?
Nemlig. Der sa du det jeg tenker. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Tja, så var det litt det med å BRY seg om og ikke med da. Vi etterlyser jo det i bøtter og spann, ikke sant? Når tingenes tilstand har vist seg å være BAD i lang, lang tid og alle rundt i nabolag og på skolen har sett "noe" men ingen har sagt noe fordi man ikke ønsker å bry seg... Hva om de tok feil? Dette er forøvrig skrevet rent prinsipielt, og _ikke_ til sammenlikning av situasjonen med litt for tynn lue.
|
|
|
#24 |
|
I mål
|
Ja, enig, men jeg synes dette blir noe annet. Vi kjenner nemlig disse såpass at jeg tror de vet at det ikke er BAD her. Sønnen deres har blant annet vært her flere ganger. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg mener på ingen måte at BV skal løpe ned dørene fordi noen tar på barna en (muligens) for tynn ullue, det jeg skrev var tenkt i et litt større perspektiv.
|
|
|
#26 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, jeg hadde nok ikke sagt noe. Hender jeg "tenker mitt" når jeg ser dunkledde foreldre hente i barnehage og går ut med unger i bare bomulls-stømpiser og korte skjørt i minus 15. Og tynne bomullsluer. De skal jo bare bort i bilen, da, men det ser kaldt ut.
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Samtidig må dette sammenholdes med de trådene vi har hatt ang. påkledningskrig i heimen. Enkelte ting må bare erfares, og avstanden mellom bil og barnehage kan være et greit sted å erfare at man fryser uten jakke.
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Jeg hadde nok ikke sagt noe i situasjoen i HI, men jeg har en tendens til å snakke før jeg tenker, så jeg har nok kommentert påkledning noen gange, men da i humoristisk tone, og til folk jeg kjenne.
|
|
|
#29 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Jeg hadde ikke sagt noe i denne situasjonen. Jeg har en 3,5-åring som har gått uten lue til og fra bilen/barnehagen i nesten hele vinter. Man blir ikke automatisk syk om man har tynn lue eller lite klær på seg. Kanskje man fryser? Og det er jo en lærdom i seg selv.
|
|
|
#30 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Det kunne ikke falt meg inn, og jeg har flere ganger rødmet, men jeg har sluttet med det, når barna mine springer ut fra bhg i kun tynn genser, strømpikk og cherroxer når tempen er marginalt over 0. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Tja, tipper hun bruker minst 15 minutter i alle fall. Faren er nok kjørt på jobb før hun går, usikker på om moren er hjemme eller om hun også er gått på jobb. Tenker at de kanskje ikke ser hvor lite kledd hun er? Men, jeg har ikke noe med det, regner med de kan tenke selv, så jeg sier ikke noe, kjenner dem ikke så godt føler jeg. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Textrovert
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, jeg ville aldri i livet ha reagert på noe sånt. Det måtte ha vært noe helt ekstremt før jeg hadde sagt noe. Mine barn har alltid vært veldig varme av seg, og hatt på seg mye mindre klær enn andre. Hadde folk skulle ha kommentert det hele tiden, hadde det blitt uhyre slitsomt.
|
|
|
#33 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Strømpikk?
|
|
|
#34 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei. Jeg har heller ikke for vane å drive og kontrollere hva andre barn har på seg. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Jeg kommenterer ikke slike ting, å hadde heller ikke likt det om noen hadde kommentert til meg.
|
|
|
|
#40 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Det er helt sant, noen av mine beste venner er Bergensere.
|
|
![]() |
|
|