Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 12:17   #61
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og de overlever jo helt fint, ikke sant, og har I-landshelse de også. Jeg synes ofte at foreldre her i Norge undervurderer hva ungene tåler, og er überhysteriske når det gjelder ungenes påkledning.

Ja, jeg og syns det kan ta av litt med med klær til barn, men en av foreleserne mine i England sa at hun og venninnene stort sett hadde urinveisinfeksjon flere ganger i løpet av vinterhalvåret, det var bare sånn det var, og i ettertid har hun jo skjønt at det var skoleuniformens skyld: Skjørt og knestrømper og tynn truse og to grader og vind er ikke gode greier.

Gammel 16-01-11, 12:24   #62
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg kjenner de så kunne jeg fort gjort det ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 13:00   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hade blandet meg hvis jeg var bekymret for barnets ve og vel (håper jeg), men pga tynn ullue på et barn godt nedstappet i en pose?

Gammel 16-01-11, 13:03   #64
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bodd i Irland og aldri i livet om jeg ville ha tatt av meg ullgenseren på vinteren. Det er klassisk Bergensvær i Dublin om vinteren og med iskald vind, iskaldt regn og noen varianter av sludd/sløsh/snø innbyr ikke til kjole uten strømpebukse under.

På vestkysten kler de ungene i ull, det har jeg sett med egne øyne, mens i Dublin er ungene iført korte skjørt eller bukser, tynne strømper og tynne bomullsskjorter. Jada, de overlever, men de er jo blåfrosne.

Gammel 16-01-11, 13:07   #65
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei jeg kommenterer ikke slikt, da skal det være svært graverende. :har varme barn, som ofte er overkledd i barnehagen:

Gammel 16-01-11, 13:15   #66
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

I dette tilfellet ville jeg ikke sagt et eneste ord. Btdt.
Men jeg er en person som kan finne på å gi en vennlig kommentar hvis jeg møter noen med barn som er graverende tynn/tykk kledde. Kokte babyer er nesten det værste. Det er viktig å gi beskjed på en grei måte slik at mor/far kan komme seg ut av det uten at det blir kleint. Gjerne ved at man "henger seg selv" litt ut først. :diplomat:

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 20:21   #67
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Men det da staves med én k? Og undik også.

Tja, i-en er jo kort i uttalen, ikke lang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 21:13   #68
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tja, i-en er jo kort i uttalen, ikke lang.

Jeg ville i alle fall aldri finne på å stave strømpis, som det tilsvarende kortordet kan hete på min dialekt, med to s-er - strømpiss? Et ord med samme oppbygning som undik, andrik, staves med én k til slutt, like så Henrik og Fredrik - alle med kort i.

Sist redigert av Bluen : 16-01-11 kl 21:27.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 21:22   #69
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, jeg og syns det kan ta av litt med med klær til barn, men en av foreleserne mine i England sa at hun og venninnene stort sett hadde urinveisinfeksjon flere ganger i løpet av vinterhalvåret, det var bare sånn det var, og i ettertid har hun jo skjønt at det var skoleuniformens skyld: Skjørt og knestrømper og tynn truse og to grader og vind er ikke gode greier.

Jeg har et brev liggende, der står det svart på hvitt at frøken Finni har lov å bruke stømpebukse, farge grå, under skoleuniformen på kalde dager
Husker ennå de blåfrossne leggene tll venninnen min.

Mamma gav bort babydyne til en hun lå på barsel med i Englend, hun orket ikke se på at babyen bare hadde et lite teppe over seg i vognen (i desember)

Gammel 16-01-11, 21:31   #70
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Å kommentere tykkelse på lue i beskjeden kulde synes jeg vitner om at denne karen er av bedreviterstøpning. Det synes jeg er skikkelig snork, og jeg blir grinete av slikt.

Gammel 16-01-11, 21:32   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg ville i alle fall aldri finne på å stave strømpis, som det tilsvarende kortordet kan hete på min dialekt, med to s-er - strømpiss? Et ord med samme oppbygning som undik, andrik, staves med én k til slutt, like så Henrik og Fredrik - alle med kort i.

Irriterende logisk det du sa der, tror jeg satser på å fjase det bort: "...for slangord fra Bergen e nokke for seg..."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 21:43   #72
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Å kommentere tykkelse på lue i beskjeden kulde synes jeg vitner om at denne karen er av bedreviterstøpning. Det synes jeg er skikkelig snork, og jeg blir grinete av slikt.

Jepp. Det er vel der det ligger for meg også. At jeg synes det er litt arrogant nesten, i dette tilfellet? Det var liksom ikke opplagt at det var for kaldt en gang, i alle fall ikke for en så liten tur.

Vel, gubben møtte idag samme fyr på skikurs (altså på ungenes skikurs), og han fortalte at han hadde skismøring for mange tusen hjemme. "Det har ikke jeg" sa gubben, og tittet ned på de 4 smøringsboksene vi drasser rundt med.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 21:49   #73
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Niks, men jeg kan finne på å kommentere til de voksne i barnehagen at de har på lillebror for MYE klær. Det hender han ser ut som en liten mumie med vinterdress over flere lag inneklær + regnklær utenpå der igjen. I noen plussgrader.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:05   #74
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Strømpikk?

Sorry Trodde det var en "iPhone". Har aldri hørt ordet, men så er jeg nordlending da

Gammel 16-01-11, 22:11   #75
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Sorry Trodde det var en "iPhone". Har aldri hørt ordet, men så er jeg nordlending da

Jo, men seriøst, uttal det på trøndersk og det blir urkomisk. Det hjalp å få bergensswung på det i hodet mitt.

Gammel 16-01-11, 22:17   #76
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jo, men seriøst, uttal det på trøndersk og det blir urkomisk. Det hjalp å få bergensswung på det i hodet mitt.

Jeg har alltid koffert med meg, så det var ikke noe problem å lese det mannlige kjønnsorgan ut av det Men, med bergensk swung lyder det helt annerledes!

Gammel 16-01-11, 22:21   #77
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Jeg har et brev liggende, der står det svart på hvitt at frøken Finni har lov å bruke stømpebukse, farge grå, under skoleuniformen på kalde dager
Husker ennå de blåfrossne leggene tll venninnen min.

Heilogutten gikk på offentlig skole uten ordentlig uniform men med skolefarger, dvs at de skulle ha på seg mørkeblått. Heldigvis hadde vi en god kolleksjon med mørkeblå Janus-skjorter med oss.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:46   #78
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jepp. Det er vel der det ligger for meg også. At jeg synes det er litt arrogant nesten, i dette tilfellet? Det var liksom ikke opplagt at det var for kaldt en gang, i alle fall ikke for en så liten tur.

Vel, gubben møtte idag samme fyr på skikurs (altså på ungenes skikurs), og han fortalte at han hadde skismøring for mange tusen hjemme. "Det har ikke jeg" sa gubben, og tittet ned på de 4 smøringsboksene vi drasser rundt med.

Han skulle sagt "det tror jeg ikke på. Bevis det eller tilstå at du er en skrytete jugepave!"

Næ - han der er kjemperar. Bare å glemme hele fyren.

Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:49   #79
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville nok aldri sagt det på den irettesettende måten, men kunne spurt noen jeg kjente om bekledning i mer sånn diskusjons-øyemed.
Jeg kunne også spurt barn jeg kjenner "fryser du ikke uten votter" eller liknende.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:50   #80
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diagnose: utstyrsfreak. Man er en god forelder bare man har utstyret i orden. Alt annet er underordnet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.