|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
maler
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?
Herlighet, jeg så for meg noen som var skikkelig statisk jeg nå.
|
|
|
#42 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Epikur
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Vi skriver strømpik med en k og underbukse heter undik. :kan bergensk:
|
|
|
#44 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Jeg hadde nok ikke kommentert det nei. Men hadde jeg overhørt dette svaret så hadde jeg nok tenkt noe.
|
|
|
#45 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, jeg kommenterer det ikke.
|
|
|
|
#46 |
|
Vaklende
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Jeg synes ikke det var noen stor sak at han spurte. Jeg tipper meningen i det han sa var omtrent lik som den mer spissfindige varianten ("Hvordan funker det med slik lue?"). Det er godt mulig jeg hadde reagert over å bli spurt selv ("Hva, kaller du meg en dårlig mor?"), men forhåpentligvis hadde jeg klart å omtolke det til godlynt interesse ganske fort. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, sånt kommenteres ikke.
|
|
|
#48 |
|
awesom
|
Noen barn er varmblodige. Min 4 åring kler helst på seg minst mulig når han skal løpe i bilen. Han drar som regel til bilen i ullundertøy, jakke og sko. Jakken kan godt være åpen og. HAn fryser mer eller mindre aldri og han er heller aldri syk. Mora derimot fryser fort og har ofte dunjakke på på tur til bilen. Lue bruker jeg mer eller mindre hele tiden.
|
|
|
#49 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#50 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ja, men din har jo ull-undertøy, det er forskjell på det og bomull, bomull ER kaldere og jeg er mest bekymra for rumpe-stumpen til disse jentene. Ser ikke helt for meg at de har ull-truse under, heller. Jeg tenker UVI, men varmblodige unger får kanskje ikke sånt?
|
|
|
#51 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Tror ikke ullundertøy i seg selv er varmere enn bomull, ikke når man løper ute i bare det. Det er jo løst vevd og det blåser rett igjennom. Men, under abdre klær er det varmere.
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#53 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, jeg ville ikke sagt noe.
|
|
|
#54 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, det gjør jeg ikke. Det er stor forskjell fra barn til barn hvor mye klær de trenger og jeg regner med foreldrene kjenner til sitt barns behov. Jeg er nok en mor som kunne blitt "tilsnakket" i en slik situasjon!
|
|
|
#55 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Strømpikk og undikk, ja. Ka e problemet? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Sv: Sier du fra hvis du ser barn som du mener har på for tynn lue?Nei, jeg ville ikke kommentert. Jeg regner med at folk tenker sitt når jeg og Minsteturbo går til bilen og han kun er iført innebukse, vintersko, genser og lue. I ti minusgrader. Ingen votter, dress eller vinterjakke. Men han er en ekstremt varm unge, og blir søkksvett om han skal sitte i bilen iført vinterdress. |
|
|
|
#57 |
|
Fjellpiper
|
Jeg vet! Jeg har bodd et år i UK og det største kultursjokket var at ungene har så lite klær på seg, selv små babyer. Jeg hadde mange ganger lyst til å si noe, men samtidig så innså jeg jo at jeg var den fremmede der og ungene overlevde jo merkelig nok der også... |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Kidding, right?
|
Og de overlever jo helt fint, ikke sant, og har I-landshelse de også. Jeg synes ofte at foreldre her i Norge undervurderer hva ungene tåler, og er überhysteriske når det gjelder ungenes påkledning.
|
|
![]() |
|
|