Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris - høstferien 2011

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 16:12   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris - høstferien 2011

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Hei,
Vi var heldige med å bo her mellom Bastille og Saint Paul i 4. arrondissement på Hotel Jardins De Paris Marais Bastille.

Det var et rolig område, sentralt med tog og bane, kort vei til Notre Dam og dermed andre serverdigheter. Greit prisnivå, og godt utvalg av butikker og restauranter. God service. Gangavstand til øyene, der var det koselig å rusle på kvelden og god mat på sjarmerende restauranter.

Jeg har bodd sentralt i Paris i litt over 2 år - dog uten barn - og skulle også anbefale Marais-området (3. og 4. arrondissement). Av alle de gode grunnene LoneLone kommer med.
Gatene er veldig små, så det er lite biltrafikk og massevis av søte små butikker og kafeer og raritetsgreier. Mye å se på og et trygt område, artig å gå litt rundt i og finne liten gate med rare små butikker som selger de underligste ting. Det gir et autentisk fransk og rolig inntrykk, om du skjønner.

St. Germain-området er også veldig trygt men i mine øyne litt mer "voksent". Det er større veier der, mye større, og mer trafikk. Det er mer storbypreg over dette området, selv om det absolutt har sin sjarm!
Dog ligger jo latinerkvarteret i dette området, men det er relativt dødt utpå høsten. (Parisere tar på seg vintertøyet 1. september og deretter omtrent i dvale ). Det er ikke så mange småbutikker der som i Marais-området, og generelt mer turister og studenter.

Jeg anbefaler forøvrig et besøk på St. Chapelle, en kirke med fantastiske glassmalerier rett i nærheten av Notre Dame (google, så får du se).

Husk at i Paris er det kun trapper i metroen (med unntak av noen stasjoner riktignok, en av dem i Latinerkvarteret). Og vi snakker MANGE trapper. I høstferien har du ikke "sommervibben" over byen så ting går kjapp-kjapp-kjapp. Spes i rushtida ville jeg rett og slett holdt meg unna metroen med barn, da står folk sild i tønne og folk er superstressa for å komme seg enten den ene eller andre veien. Det løpes og puffes, og trappene i metroen (som du går i i alle evigheter opp og ned og for å bytte osv) er overbefolket. :grøss: Det er med andre ord heller ikke spesielt barnevognvennlig. For å si det mildt. Buss er et greit alternativ - dog vær obs på rushtidene. Og drosje (samme forbehold som med buss).

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.