|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden ?
Eh ... dette hadde jeg ikke tenkt på. Badebuksen var en erte-presang rett i forkant av at han fikk en ferie til varmere strøk av meg.
|
|
|
|
#42 |
|
Leser
|
Ja, det er sikkert greit mellom deg og mannen.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-01-11 kl 14:47. Årsak: La til et kolon i siste setning og spørsmålstegn i andre avsnitt |
|
|
|
|
|
#43 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden?Jeg synes det er helt utrolig rart, det der, og spesielt når menn sier ting som "lar du virkelig mannen din gjøre X?!" (der X f.eks. er å gå på fest midt i uken, dra på hyttetur med venner av begge kjønn, bruke tid på dataspill, kjøpe en stor ny TV, eller ha på seg hva det nå er slags plagg det er snakk om). Om jeg lar ham?
|
|
|
#44 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er tonen på jobben min. De liker å late som om mannen min (og kjæresten til den andre kvinnelige kollegaen min) er en skrekkelig tøffel. De vet nok at det egentlig ikke er sånn, men det er jo morsomt å mobbe meg litt.
|
|
|
|
#45 |
|
Leser
|
Jo, jeg ser den. Må tenke litt på den, på hva det er som gjør at jeg reagerer. Kanskje det er fordi jeg har hørt den i ramme alvor?
|
|
|
#46 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden?
Nå er vi helt på viddene i forhold til spørsmålet i HI, men det er en spennende diskusjon.
|
|
|
|
#47 |
|
flisespikker
|
Forhøre seg om større innkjøp, joda. Men det er veldig fremmed for meg å skulle nekte dersom det er noe han har lyst til å bruke penger på og økonomien ikke kneler under det. Tilsvarende ville jeg bli veldig snurt dersom jeg f.eks. planla en utenlandstur sammen med venninner og han nektet meg å gjøre det (jeg forutsetter da at det ikke kræsjer rent praktisk med noe annet, for der er jeg jo enig med deg, men jeg opplever ikke at det er den typen "tillatelse" det er snakk om).
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden?Veldig enig med Skilpadda, kjenner jeg. Men så kjenner jeg en del kvinnfolk som bestemmer over mennene sine, og forklaringen er som offeret at stakkarsene ikke helt vet sitt eget beste. Og her borte vi er nånernde en del kvinner som er underlagt mannen økonomisk og må ha "godkjenning" for å kjøpe ting, det er jo han som tjener pengene. Noen har til og med "lommepenger".
|
|
|
#51 |
|
etterpåklokest
|
Man kan avklare ting også, som en mellomting. Jeg hadde ikke vært støttende gladmuffins om mannen hadde informert meg om at han tar ut ei ferieuke og drar til London neste uke, for å si det pent. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden?Synligheten av utstedt, ja.
|
|
|
#53 |
|
Hertuginne
|
Det er det jeg har problemer med å forstå også. Ja, altså man ser jo at det er noe "utstyr" der, men man ser jommen meg godt "utstyret" til damer i badedrakt eller bikini også, og jeg kan ikke huske å ha sett noen som skriker opp om det.
|
|
|
#54 |
|
flisespikker
|
Avklare er et greit ord.
|
|
|
#55 |
|
Hertuginne
|
Ikke jeg heller, fordi en slik avgjørelse påvirker meg i ganske stor grad. Men jeg hadde heller ikke blånektet ham å dra på ferietur, heller, like lite som jeg ønsker at han skal nekte meg noe lignende. Det hadde uansett slått ut i min disfavør, siden det er jeg som har flest ferieturalenereisedøgn.
|
|
|
#56 |
|
Leser
|
Enig.
|
|
|
#57 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi her helt på bølgelengde der. Man ber ikke om tillatelse, men man sjekker at det ikke er noe annet i veien. Det gjelder både tid og økonomi.
|
|
|
|
#58 |
|
ej ikke møjkets heije
|
I følge gutta på jobben, så skyldes det at den overlater svært lite til fantasien.
|
|
|
|
#59 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva har menn på seg når de bader for tiden?Folks fantasier får de svare for selv.
|
![]() |
|
|