|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolen ba barna forlate Facebook
Tenker du på at noen foreldre ikke vet at det er 13-årsgrense på Facebook? For det tror jeg så gjerne, og da forstår jeg at de blir overrasket. Men er det skolens ansvar å informere om denne aldersgrensen? De foreldrene som vet om aldersgrensen og at barna må lyve på alderen for å registrere seg, burde ikke bli overrasket over at skolen prinsipielt mener at aldersgrensen bør overholdes.
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 21-01-11 kl 16:52. Årsak: Glemte spørsmålstegn. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Drømmer
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookJeg syns de burde tatt det opp med foreldrene først, det hadde vært den riktige måten å gjøre det på. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookJeg synes det er helt uproblematisk at skolen oppfordrer barn til å ikke gjøre ting de ikke har lov til. Drikke alkohol, røyke, registere seg på FB (mindreårig) etc. Hvis skolen informerer om noe jeg trodde var lov ville jeg sjekket to ganger hvem som hadde rett.
|
|
|
#24 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookHer synes jeg foreldrene overreagerer. Skolen burde ha sendt med et skriv hjem i tillegg, det er vel det jeg reagerer mest på her.
|
|
|
#25 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror mange foreldre ikke skjønner problemstillinga og enten ikke vet om det, eller så gir de etter for ungenes mas. Så det havner vel inn i kategorien regelbrudd som ikke ansees som særlig alvorlig.
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookJeg synes skolen heller skulle fortalt ungene hvor mye virus de kan dra på seg på fb jeg. Så hadde de kanskje oppnådd å se en effekt også. |
|
|
|
#27 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookJeg var på et foredrag med Barnevakten for en tid tilbake.
|
|
|
#28 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#29 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookJeg synes det skolen gjorde var helt ok. Og så synes jeg at foreldrene overreagerer ved å ut i media med dette.
|
|
|
#30 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookJeg vet egentlig ikke helt hva jeg mener om saken, men jeg har ei jente på under 13 som har FB-profil og svelget en relativt stor kamel den dagen hun registrerte seg der. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skolen ba barna forlate Facebook[quote=Ru;2638561]I pausen var 99% av foreldrene sjokkert over det de hørte, at det faktisk vanket pedofile på enkelte av de der jallastedene ungene var på, og alt hva ungene kunne finne på å legge ut på nett. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Whatever, never mind
|
Å hjelp! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Skolen ba barna forlate FacebookJeg lurer veldig på hva som faktisk ble sagt på skolen. 10-åringer kan jo diskutere en del, så hvis et forslag om å slette profilene sine kom opp i diskusjonen kjenner jeg at dette er virkelig uproblematisk og faktisk helt på sin plass. Og så er det litt feil fremgangsmåte å holde en tordentale med befaling om å slette profilen uten at dette har vært et diskusjonstema først. Men allikevel er det bare hårfint probematisk.
|
|
|
|
#35 |
|
Erfaren nok
|
Den trusselen var det vel litt uenighet om tror jeg?
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Jeg leste ikke artikkelen. |
|
|
|
#38 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg synes ikke det kom klart nok fram at det faktisk hadde skjedd.
|
|
|
#39 |
|
Textrovert
|
Nei, jeg synes også denne biten var temmelig vag.
|
|
|
#40 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Er det alderen til barna som er taushetsbelagt info, eller truet læreren med å fortelle FB at de har trykket LIKER på Justin Bieber? |
|
|
|
![]() |
|
|