Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-11, 16:49   #101
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg finner ikke så mange dresser som er godt egnet i bilstol. Men det skal sies at den ene jeg trodde kom til å fungere greit i vinter, fremdeles er aaaalt for stor. Og dermed er uegnet. Det blir alt for mye "krøll" under selene, så jeg får ikke strammet godt nok.

Jeg bruker bare tynn ulldress. Har teppe over, som jeg tar av etterhvert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:49   #102
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det finnes UV filter til TFK vognen. Du må ikke ha zapp når du har den siden sete passer på vogna (egentlig uansett hvilke sete du kommer til å kjøpe for det finnes universal feste). Men er jo greit med en trille også. Jeg har TFK sin trille som kan brukes med samme bilstol adapter og samme bagdel.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 16:54   #103
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes bilstolpose var utrolig kjekt. Men en nødvendighet er det jo ikke.
Jeg klarer meg aldri med kun nødvendighetene uansett, komfortmomentet spiller stort inn for min del og alt som kan gjøre hverdagen enklere er jeg helt klart tilhenger av

Gammel 22-01-11, 17:23   #104
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Stellebord må jeg tenke mere på. Jeg glemte at jeg må kunne bade denne krabaten på et vis. Jeg må finne ut hvor og hvordan jeg skal gjøre det før jeg velger stellegreier.

Du vil ikke ha badekar integrert i stelleløsnngen. Vi hadde badekar integrert i stellekommode til Frøkna, og det var helt ubrukelig. Den var utvokst etter fire måneder. Deretter køpte vi en badebalje, som vi har brukt oppå stellebordet og på gulvet, alt etter størrelsen på barnet. Den var i bruk til Frøkna var to år og vi fikk badekar. Blobben brukte samme karet fra hun var nyfødt og til hun kunne sitte på egen hånd i badekaret. Badebaljer er en billig og veldig anvendelig løsning for bading av babyer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 18:08   #105
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

...ser jo riktig så hyggelig ut det der

Det er veldig hyggelig. Den stolen er uten tvil det beste kjøpet vi har gjort av sånne ting som ikke er "strengt nødvendige". Den er helt fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror igrunnen jeg drøyer vippestol litt.

Newborn-setet til Tripp Trappen kan veldig enkelt hektes av selve stolen og brukes som vippestol på gulvet. Da får den en bedre "liggevinkel" enn når den er på stolen. Har ikke prøvd selv ennå, men vi gidder ikke kjøpe vippestol i tillegg til denne i hvert fall.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:42   #106
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har denne gangen kjøpt både badestol og badebalje, men bruker bare badestolen i det vanlige badekaret. Genial den badestolen, selv om den ser rælete ut. Så mye enklere å bade babyer.

Gammel 22-01-11, 21:15   #107
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde IKEAS vegghengte stellebord med eldste, og var superduperfornøyd med det!

Vi bruker mye elastisk bæresjal. Moby Wrap. Jeg har to, så du kan få det ene, og du har til august med å tygge på om du vil ha brunt med stripete frontpanel eller svart.

Vi har også en ergosele med lånt spedbarnsinnlegg. Lord Peter trives både med sjal og sele, men han liker best selen når han skal ut av huset. Jeg bruker ikke sele før babyen er 6 mnd. Til gjengjeld kan du bare parkere vogna når det er kjipt føre og bære ungen. (Husk brodder!) Jeg bærer på magen til ungen er så stor at det er ubehagelig og bytter til rygg.

Jeg er totalt tøybleiefrelst og er utrolig fornøyd med å ha ditchet engangsbleiene. Du trenger 12-20 bleier, noen skittentøysposer og du er klar for det som måtte komme! Utvalget er stort, men det er mange her inne som kan masse, jeg har selv prøvd omtrent alle varianter og har noen klare favoritter.

Disse:
Med myk pusete utside, innlegg du enkelt knepper fast, fiiine farger. (Itti Bitti D'lish)

Disse:
(Fuzzi Bunz Perfect size)

Disse:
(Da må du ha ullbukse utenpå og har en fin anledning til å strikke fine fine skilpaddebukser elelr la tante Harriet få strikke litt. (Sandy's fra Motherease)

Disse:

Vi bruker brettebleier om natten med nevnte supersøte hjemmestrikkede ullbukser utenpå. Nøstebarn har gasbleier.

Du liker å shoppe, du liker å strikke, du liker pene greier, du er flink til å lære deg nye ting og nye systemer, jeg tror du vil elske tøybleier!

Gammel 22-01-11, 21:15   #108
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I bilen har vi Maxi Cosi Cabriofix med sånn basesak med bein, veldig fornøyd med det også.

Husk spedbarnsinnlegg til bilstolen!

I bilstolen er babyen kledd i vanlig tøy, hvis det er kjølig: en mellomtykk dress av typen fluffy utenpå og bomull inni med integrerte votter og booties eller nøstebarn ullfleece. Evt teppe oppå, hvis det er kaldt.

Gammel 22-01-11, 22:07   #109
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takket være denne tråden tok vi turen til BabyShop og kjøpte den der nyfødtgreia til Tripptrappen. :lettpåvirkelig: Den er genial! Jeg er så lei av å måtte gå fra bordet for å gi smokk eller løfte bein eller hente baby (og spise resten av måltidet med baby på armen), så selv om jeg i utgangspunktet sa at det der så fjollete ut og noe som absolutt ikke skulle inn i mitt hus, så innrømmer jeg nå at jeg tok feil ... (Vi selger den igjen i juni, så om du skulle finne ut at du trenger en sånnen da, så får du skrike ut.)

Vi har hatt stor glede av bilstolpose, men det er fordi vi har desemberbaby. Jeg savnet ikke sånnen pose til mai-barnet. Bilsete med base er også noe av det smarteste, og mulighet til å sette bilsetet på vogna.

I må-ha-kategorien er syvtusen gulpekluter (vi bruker flanellsbleier kjøpt på Sparkjøp) og en hel del bodyer.

Vi har kjøpt nytt og brukt og også arvet en hel del babystæsj, og så langt kan jeg ikke se at noe av dette har vært bomkjøp.

Gammel 22-01-11, 22:15   #110
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ergosele er kjempefin, ja! Jeg har brukt det fra nyfødt (bære på magen) og til de har vært ca 3 år (på ryggen). Jeg har forresten et spedbarnsinnlegg til ergoen du gjerne kan få hvis du skulle bestemme deg for et slikt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:16   #111
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

I må-ha-kategorien er syvtusen gulpekluter (vi bruker flanellsbleier kjøpt på Sparkjøp) og en hel del bodyer.

Å, helt klart! Nå brukes de som både gulpekluter og smekker, og helt til slutt brukes de til vinduspuss.

Jeg er forøvrig enig i at det ikke er så mye som er tvingende nødvendig. Men livet er da ofte såpass ukomfortabelt i seg selv, at ting som gjør det mer komfortabelt passerer som nødvendigheter.

Gammel 22-01-11, 22:18   #112
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer på Cabriofix med base, og vogn med adapter til å sette den på. Den nye Zappen er litt dyr, men veldig kjekk siden det er liggestilling, barnet kan sitte med eller mot kjøreretningen, og den kan brukes hele vognperioden. Jeg skal ha en sånn bare jeg har solgt den trilla jeg har (som ikke er vendbar). Genialt når man har flere ærend og må bruke bil, så slipper man vekke lillingen hver gang man skal flytte over i vogna.

Den nyfødtgreia til Tripptrapp vil vi også ha til nestemann, det er mer stas å få sitte i samme høyde som resten av familien under måltider, men det fungerer fint med vippestol også. Vippestolen brukte jeg nesten bare når jeg dusjet, det var den eneste måten jeg fikk Pjotten til å være noenlunde fornøyd ti minutter av gangen.

Sparkjøpgulpeklutene hadde jeg 18 av, for venninna mi sa jeg måtte ha tredve. Jeg trodde det var et vilkårlig valgt tall, men hun mente nok 30. 18 var litt lite, vi brukte minst fem daglig, ofte flere.

Gammel 22-01-11, 22:19   #113
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hvis du har vaskemaskin på badet så kan du legge en stellematte oppå den,
mannen lagde en plate på maskinen og så hadde vi stellematte på den.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:22   #114
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi steller forresten bare på matte på golvet, vi. (Skjønt jeg tror ikke jeg hadde orket det de første ukene etter fødsel.) Vi har stellebordet ennå, men har knapt nok brukt det siden han klarte å snu seg over på magen, fire måneder gammel. Nå er han så stor at han helst står mens vi skifter på ham.

Gammel 22-01-11, 22:36   #115
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Brio-stellebordet skal vi også ha, så det er kjekt å se at mange anbefaler det.

Ikea sitt er vel ganske likt og mye billigere? Vi steller nå på matte på benken på badet ved siden av vasken.

Gulpekluter/bleier er et must, ja. Vi bruker dem til alt og har 30-40 stk. (To bleiebarn)

Ellers synes jeg det er fint å bruke Mesoft til å vaske babybæsj og ellers har jeg kjøpt frottékluter av god kvalitet på salg. Jeg unngår helst å bruke våtservietter.

Gammel 22-01-11, 23:13   #116
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har teppetips. Du må strikke babyteppet fra Nøstebarn i silkeullblanding (husker ikke i farta hva det heter, er så lenge siden, men det er mykt og med ull - digg). Og du kan med fordel strikke et teppe som du tover i maskinen, det blir tjukt og deilig, flott som bilteppe eller til å ligge på på gulvet eller under baby i vogna. Tepper er utrolig kjekt til babyer, gir gode muligheter for å regulere temperatur.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 23:15   #117
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Ja, Nøstebarnteppet er et must. Vi har nesten ikke brukt andre tepper, det er i silkemerino strikket på pinne 6 eller 7 og passe svalt i ett lag og varmt og godt brettet i fire lag.

Gammel 22-01-11, 23:26   #118
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte det avtagbare frottetrekket som finnes til Maxi Cosi bilstolen. Vi fikk en skikkelig gulpeunge, og det var plundrete å demontere trekket på stolen for vask.

Gammel 22-01-11, 23:27   #119
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Mesoft er bra. Og så bruker vi Ikeas frottekluter. Jeg har vel bare 10 gulpekluter eller noe.

Gammel 22-01-11, 23:29   #120
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mesoft er bra, ja. Vi har Princess sine frottékluter i fempakning. De er myke og gode.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.