Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ting man må ha til en baby

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-11, 11:41   #161
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må ha til en baby

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du snakker om det i tre, ja? Jeg er helt enig i at det er mye finere, men det er ikke større. Personlig syns jeg heller ikke hylleløsningen var særlig bra, jeg likte lommene på IKEA sitt veldig mye bedre. Det tåler 25 kg, og så tung er ikke seksåringen vår enda en gang.

Nei, vårt er i metall.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 11:43   #162
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Nei, vårt er i metall.

Åja, det aner jeg ingenting om. Det begynner å bli en stund siden jeg var på stellebordmarkedet, det skal sies.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 11:49   #163
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Forresten, de økologiske stelleproduktene fra Lykkelig som Liten er helt fantastiske! Vi har daglig brukt stellesalven og badeoljen, men det finnes nå både ammesalve og hudkrem som vi ikke har testet ut.

Ammesalve er stort sett bare tull og jeg vil anbefale luft og tid og nei takk til besøk de første ukene slik at man kan sitte toppløs og tørke puppene.

Gammel 24-01-11, 14:12   #164
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg masserte/rullet/gnidde på brystvortene en del før minstemor ble født.
Nå var de sikkert litt herda etter eldstemor, men anyway så gikk amminga helt uproblematisk.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 14:14   #165
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Forresten, de økologiske stelleproduktene fra Lykkelig som Liten er helt fantastiske! Vi har daglig brukt stellesalven og badeoljen, men det finnes nå både ammesalve og hudkrem som vi ikke har testet ut.

Stellesalven er det beste jeg har prøvd i min uendelige testrekke av ting som hjelper mot såre rumper. Slår Inotyol ned i støvlene, og all rødhet forsvinner over natten. Jeg har tenkt å teste ansiktskremen derfra på henne når den vi bruker nå er oppbrukt (Trilogy Ultra Hydrating Cream). Sånn er det å ha barn med tørr, sensitiv hud, og eksemtendenser.

Gammel 24-01-11, 14:18   #166
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ammesalve er stort sett bare tull og jeg vil anbefale luft og tid og nei takk til besøk de første ukene slik at man kan sitte toppløs og tørke puppene.

Jeg har ikke gjort det en gang, og likevel ikke trengt ammesalve. Man trenger jo ikke kjøpe alt mulig før man ser at man trenger det...

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 15:03   #167
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sart hud og er blitt sår i starten av de to siste ammeperiodene. Men luft og tid slår all slags kremer og remedier. Første gang gjorde jeg ingenting og det gikk helt fint, men da hadde jeg en syk og slapp baby som ikke "angrep" puppene, slik de to minste har gjort.

Jeg tror at moderne kjøpesterke damer lett tenker at det må shoppes og medisineres når det gjør vondt, fremfor å gi seg tid.

Gammel 24-01-11, 15:08   #168
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sart hud og er blitt sår i starten av de to siste ammeperiodene. Men luft og tid slår all slags kremer og remedier. Første gang gjorde jeg ingenting og det gikk helt fint, men da hadde jeg en syk og slapp baby som ikke "angrep" puppene, slik de to minste har gjort.

Jeg tror at moderne kjøpesterke damer lett tenker at det må shoppes og medisineres når det gjør vondt, fremfor å gi seg tid.

Mens jeg synes litt lanolinsalve gjør veldig godt når man er litt sår og øm på puppene i starten. Ikke som erstatning for luft og tørke, men i tillegg. Litt som gnagsårplaster, det blir jo bra uten også, men du verden så mye mer behagelig det er med.

Gammel 24-01-11, 15:17   #169
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har denne gangen kjøpt både badestol og badebalje, men bruker bare badestolen i det vanlige badekaret. Genial den badestolen, selv om den ser rælete ut. Så mye enklere å bade babyer.

Hvor kjøpte du den?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 15:19   #170
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mens jeg synes litt lanolinsalve gjør veldig godt når man er litt sår og øm på puppene i starten. Ikke som erstatning for luft og tørke, men i tillegg. Litt som gnagsårplaster, det blir jo bra uten også, men du verden så mye mer behagelig det er med.

Jeg fikk sopp av lanolinsalve, så jeg er meget skeptisk til å kombinere såre brystvorter med den minste sprekkdannelse med noe som helst fra sau.

Gammel 24-01-11, 16:04   #171
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvor kjøpte du den?

Biltema kjøpte jeg vår, se link over i tråden. Kostet 90,-.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:24   #172
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk sopp av lanolinsalve, så jeg er meget skeptisk til å kombinere såre brystvorter med den minste sprekkdannelse med noe som helst fra sau.

Det er fullt mulig jeg ikke har vært skikkelig, skikkelig sår. Men jeg synes den salven var veldig god de første par ukene. Men jeg brukte jo ull rett på brystet også, det er jo ikke akkurat anbefalt.

Gammel 24-01-11, 16:51   #173
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ha litt kjip melk, for den funket verken på såre bryster, øyebetennelse eller tett nese. På mannens neglerotbetennelse derimot...

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 18:29   #174
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stellebord er oppskrytt spør du meg, vi hadde det til førstemann men brukte like så gjerne å stelle ham på gulvet på stellemadrass. Liten plass tar det også Denne gangen har vi et knøttlite bad, både vegghengt og annet er utelukket på badet.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:16   #175
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har også veldig gode erfaringer med Purelan og den skal i veska denne gangen. Jeg hadde også med meg håndsprit på sykehuset (ja faktisk selv om det er mange der), som sto i fotenden av den babysenga. Jeg vet at håndtakene på sykehusene bærer mye f eks gule stafylokokker som kan gi brystbetennelse. Så jeg var super"hysterisk" og spritet meg ved den minste kontakt med brystet. Jeg fortsatte å være ganske nøye da vi kom hjem, men ble jo veldig sår.. Husker til og med at babyen gulpet rosa ... au au.. Men purelan var da den store redningen.

Slapp unna brystbetennelse.

Er også ivrig tilhenger av ullinnlegg, og på bånsull har de rimelige med silke og ull mener jeg - 60 kr. Der de anbefaler silkesiden inn ved såre brystvorter. Høres godt ut! http://www.bansull.no/kategori.php?kategori=32

Gammel 25-01-11, 10:19   #176
Slettet bruker
Passiv

Standard

Var det smart å strikke ammeinnleggene selv? Og hva var garntypen isåfall? :teflonhjerne:

Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 11:55   #177
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Var det smart å strikke ammeinnleggene selv? Og hva var garntypen isåfall? :teflonhjerne:

Bambus, silke eller nøstebarn-ull, eller annet ubehandlet garn.

Gammel 25-01-11, 11:57   #178
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Det er vel en kombinasjon av faktorer som spiller inn ved soppdannelse, så å si at du fikk sopp av lanilinsalven er vel litt upresist.

Joda. Men er man sår, så har man gjerne sår, og salve av sauefett inn i sår gir nesten alltid sopp. Og ullinnlegg må kokes! (De krymper ikke hvis man legger dem i en kjele, koker opp og lar det bli kaldt igjen uten å sette innleggene i bevegelse eller røre i kjelen)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.