|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Eg er ei "brølemamma".
![]() |
#42 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg hadde en mamma som nesten avlyste julaften da jeg var 11-12 pga sutrete, klagete og kranglete barn. Tilslutt lå hun og gråt på soverommet (er vel eneste gangen jeg har sett henne gråte). Det gjorde inntrykk, og jeg hadde bare godt av å se at hun faktisk også hadde følelser.
![]() |
#43 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er også for den. At barn har godt av å se at foreldre også kan bli sint, redd, lei seg, sliten, glad, osv.. Så lenge man snakker om det så er det bare bra..
![]() |
#44 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er også en brølemamma. Og ja, jeg brøler
![]() |
#45 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?En gang i blant er jeg så sliten og trøtt at jeg bikker over, tålmodigheten tar slutt og jeg kan finne på å utbryte "Åååååh!" som et stønnebrøl. Eller jeg roper ut mitt budskap eller å ha sagt det med stigende intensitet en fem-seks ganger tidligere.
![]() |
#46 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er heller ikke stolt av det, men det er ikke noe jeg skjemmes av heller. Ikke alle har samme temperament. Så lenge brølingen min er "saklig" og ikke skremmer ungene, så tenker jeg at det er da mange ting jeg kunne ha gjort som forelder, som er mye verre enn som så.
![]() |
#47 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg kan eksplodere - da brøler jeg; virkelig brøler. Sinna utestemme inne; når ingenting annet funker. Funker ikke så bra det heller da, men jeg klikker bare - hvis jeg er sliten og stressa og ungene presser meg helt til det ytterste når de ikke hører/slutter med det jeg ber de om etter en, ti og femti tilsnakkelser.
![]() |
#48 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er ingen brølemamma, men noen ganger snakker jeg høyt og sint. Det pleier å holde. Det kommer nok an på hvordan foreldre og barn funker sammen. Mine misliker sterkt irrasjonell oppførsel, og det preger nok veldig hvordan jeg behøver å ordlegge meg. Når de vanligvis tar en beskjed, så skal det ikke mye til før de ser alvoret i det. Når de dessuten er så snusfornuftige, så skjemmes jeg også voldsomt når jeg ikke klarer å være slik jeg ønsker. Right back at me. Men så snakker vi om ting, og så løser det seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?
Jeg tror heller ikke temperamentforskjeller er noe man skal forsøke å jevne ut. Forskjellige foreldre og forskjellige unger. Slik er det.
![]() |
#50 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Det hender jeg brøler;bruker høy og sint stemme, men det er ikke så ofte.
![]() |
#51 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er brølemamma, og brøler litt for ofte til barna mine. Når jeg tenker meg om, skjedde det aldri før nr. to kom, og jeg tror jeg hadde blitt ganske satt ut hvis noen sa til meg at jeg kom til å brøle til barna mine da jeg satt der med det snille lille enebarnet på to år. Brølekjæreste har jeg derimot vært lenge. Jeg er en skikkelig hissigpropp, noe jeg deler med min yngste sønn (jeg tror dessuten at vi begge må sies å være autonome i juulsk forstand), og utestemmen brukes litt for ofte inne. Jeg går heller ikke av veien for å smelle med dører. Jeg liker det dårlig, og det gjør sambo og. Det er imidlertid ikke lett å gjøre noe med når man her vært av brøletypen hele livet.
![]() |
#52 |
~~~~~~~
|
Jeg brøler nok mer til min overordnede enn til ungene mine.
![]() |
#53 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Dette er så interessannt, syns jeg. Og spesielt når jeg har en usannsynlig kjedelig dag her hjemme. :blah:
![]() |
#54 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg blir bare så fnisen av å se for meg voksne mennesker brøle og hoppe opp og ned. Jeg skjønner at det ikke er så gøy, altså, men jeg ser for meg en tegneseriefigur, liksom.
![]() |
#55 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er ikke brølemamma nå, men jeg var det nok litt med eldste, noe jeg fortsatt kan ha dårlig samvittighet for. Det kommer lite godt ut av brøling og roping, selv om det er forståelig at det kan skje fra tid til annen.
![]() |
#57 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg er en brølemamma :bryter sammen og tilstår:
![]() |
#59 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg glemte å skrive at jeg har fått min straff for all brølingen: Jeg har selvsagt fått brølebarn også.
![]() |
|
|