|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben | |||
Greit å ta med hunden inn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 4,91% |
Ikke greit å ta med hunden inn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
213 | 95,09% |
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
Jeg tror ikke du har elefant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tåler regn
|
Må le også Skremmern, for jeg skjønner at dette med hund, det vet du lite om. Det er helt ok, men i det minste innrøm det da |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hund har ingenting i barnehagegarderoben å gjøre. Uansett hvor lydig og snill den er. Garderoben skal være en trygg plass og det blir den ikke for de barna som er redd for hunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, du skriver fortere enn meg, men vi hadde samme tanke om saken tydeligvis.
![]() |
#6 |
grand multipara
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hunder har ingenting i en barnehagegarderobe å gjøre - det er dine barn Polyanna et veldig godt eksempel på. De blir redde når de ser hunden, og det skal de få slippe å bli i barnehagen sin. De skal få kjenne seg trygge på at i barnehagen er det godt å være, ingenting skummelt. Og hunder er skummelt for disse barna, uansett hvor mye Skremmern prøver å snakke hundens sak.
![]() |
#7 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av ElinM : 27-02-07 kl 12:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
frakoblet
|
Fordi det ikke finnes blinde foreldre med barn i barnehage? I vår barnehage var det en førerhund på opplæring og til og med den ble plassert utenfor.
![]() |
#10 |
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Synes ikke hund har noe som helst å gjøre i barnahgegarderoben av grunner andre har listet opp her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Stiv
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Enig med de fleste andre her - en hund har ingenting i en barnehagegarderobe å gjøre.
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Men hvordan kan du ta med hunden din på besøk til andre, på tur i trafikerte strøk osv. Er du ikke livredd for at den plutselig skal angripe med en sånn holdning til hund? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
frakoblet
|
Syns du ikke det er litt annerledes i en barnehage, der det er bråkete, vimsete unger som kanskje gjør noe utilsiktet med hunden mens du er opptatt av å kle av eller på poden? Det syns iallefall jeg.
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
Som sagt, jeg ville ikke vært redd for at hunden min skulle angripe noen (nå tar jeg utgangspunkt i den jeg hadde som døde i 2003), men jeg hadde ikke tolerert at barna plagde hunden ved å gi den røff behandling. Klappig og beundring er selvsagt helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
frakoblet
|
Det er forskjell på hunder, helt klart. Men jeg syns likevel ikke sammenlikningen med å gå i trafikken kontra det å ta den med inn i en garderobe fullt av unger mens du var konsentrert om noe annet - var helt relevant.
![]() |
#16 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener det er en helt annen situasjon i barnehagen enn "i trafikerte strøk. Men selv "i trafikerte strøk" i tettbebyggelse er det båndtvang. Kanskje blant annet for å hindre at hunder går til angrep? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
Er det mulig. Jeg sier ikke at det er slik at ingen hunder biter, det vet vi skjer, men å fremstille dem så ustabile og farlige som det du gjør, er tull. Jeg gidder heller ikke å begi meg utpå en diskusjon om hvem som har hatt mest hund lengst, det er bare tåpelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|