Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 14:29   #141
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Vi betaler 70 % skatt i Norge!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du har selvfølgelig rett, og har begått en grusom bommert.

Men jadden ta meg vant'a igjen.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:29   #142
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har enda ikke lært meg alle de uskrevne smiley-reglene. Jeg bruker smiley´ene som det som står på dem.

Vart du skræmt no?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:32   #143
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:32   #144
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også litt treig i oppfattelsen når det kommer til de uskrevne smiley-reglene. Det var derfor jeg hadde spørsmålstegn bak.

Jeg tror ikke du skremmer meg så innmari. Enda du "snilla" meg, og det er noe av det verste man kan gjøre på FP, altså.

Gammel 03-02-11, 14:32   #145
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tjorven - vi har et problem. Jeg vil også gjerne diskutere meg litt varm med en eller annen frp-velger. Jeg bare gidder jo aldri å dra noe sted hvor man finner sånne.

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:36   #146
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da bare å lenke til en typisk FrP-sak i VG. Da jeg blogget "åpent brev til Siv Jensen" med lenke til en vg-sak, kom de i hopetall. Muligens for å forsvare.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:40   #147
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm... Sånn rent økonomisk hadde gubben og jeg overlevd et Frp-styre (Gud forby ) - siden vi blant annet ikke har barnehagebarn lenger fra høsten av, og vi ennå ikke har foreldre på pleiehjem. Sånn rent økonomisk har vi råd til forsikringer i hodet og buksebaken med.

Problemet er at med de rare ungene våre, er det ikke et forsikringsselskap som vil ta i oss med ei ildtang en gang, så dermed håper jeg da for himmelens skyld at Frp aldri får lov å forsøke seg.

På samme vis håper jeg de aldri får prøve seg, i rein solidaritet med mange mennesker som vil få en forverret livssituasjon under et Frp-regjering. Selv om en stygg del av meg kanskje burde tenke "your bad" all den tid det tydeligvis er et eller annet sosialdarwinistisk fenomen - (takk til hvem det måtte være av dere i farta, for et fantastisk fint ord) - som får en haug av disse menneskene til å stemme nettopp dette partiet. Alkohol og tobakk er en stor drivkraft skjønner jeg.

Gammel 03-02-11, 14:41   #148
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kan jeg leke at jeg er FrP velger?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:43   #149
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Problemet er at med de rare ungene våre, er det ikke et forsikringsselskap som vil ta i oss med ei ildtang en gang, så dermed håper jeg da for himmelens skyld at Frp aldri får lov å forsøke seg.

I USA hadde dere løst dette med at minst en av dere hadde sørget for å bli ansatt i en bedrift med gode forsikringsordninger som også dekket ungene og at bedriften var stor nok til ikke å forlange helseerklæring. Forsikringsbransjen i Norge er ikke helt dimensjonert for dette, ennå.

Gammel 03-02-11, 14:43   #150
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Be my guest.

Gammel 03-02-11, 14:44   #151
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hm... Sånn rent økonomisk hadde gubben og jeg overlevd et Frp-styre (Gud forby ) - siden vi ikke har barnehagebarn lenger fra høsten av. Sånn rent økonomisk har vi råd til forsikringer i hodet og buksebaken med.

Jeg tror dessuten at det er veldig mye lettere å ødelegge enn å bygge opp igjen. Den velferdsstaten vi har i dag er et resultat av historiske forutsetninger, og hvis vi først begynner å kødde med den er det ikke lett å rette opp igjen. Bare ett eksempel. Jeg tar det som en selvfølge (dessverre) at jeg må betale egenandel når jeg er hos legen. Dette ble såvidt jeg husker innført da Høyre var i regjering på 80-tallet? Da jeg var hos legen min i England i fjor og spurte om hvor jeg skulle betale så hun litt rart på meg, og sa med pedagogisk stemme at offentlig helsevesen er gratis.

Gammel 03-02-11, 14:45   #152
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tviler på at du greier det. Kan du ikke prøve også ser vi?

Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:46   #153
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er også litt treig i oppfattelsen når det kommer til de uskrevne smiley-reglene. Det var derfor jeg hadde spørsmålstegn bak.

Jeg tror ikke du skremmer meg så innmari. Enda du "snilla" meg, og det er noe av det verste man kan gjøre på FP, altså.

Jeg vet.

Gammel 03-02-11, 14:46   #154
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Alle skatter skal kuttes, all legehjelp skal være gratis, og alkoholavgiftene skal fjernes.

Gammel 03-02-11, 14:47   #155
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Dersom det blir lavere skattetrykk vil det stimulere til økt omsetning.

Gammel 03-02-11, 14:48   #156
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser om velferdsstaten nå, i Leiv Opstad sin bok om økonomistyring i offentlig sektor.

()

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:49   #157
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Og når vi fjerner alkoholavgiftene vil det føre til at flere drikker rødvin, og man slipper utgifter til kolesterolsenkende medisiner og blodfortynnende.

Gammel 03-02-11, 14:49   #158
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle skatter skal kuttes, all legehjelp skal være gratis, og alkoholavgiftene skal fjernes.

Og oljefondet skal dreneres.

Gammel 03-02-11, 14:50   #159
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når vi fjerner alkoholavgiftene vil det føre til at flere drikker rødvin, og man slipper utgifter til kolesterolsenkende medisiner og blodfortynnende.

Og folk skader seg så mye i fylla at vi rett og slett må ha gratis legehjelp.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:50   #160
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Ja, oljefondet bruker vi til å gjøre alle veiene om til 4-felts motorveier, er det noe galt med det også nå?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.