Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny vaskemaskin, hva er viktig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 10:33   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Vi har en Siemens, og modellen heter noe med Silence. For nøe sprøyt!! Silence meg midt i ryggen! Og på vår maskin går det altså IKKE an å slå av pipinga. Den piper mange ganger, men ikke sånn rett etterhverande så du kan holde deg for ørene, næææhda, ikke så lett nei!

Står den skikkelig i vater? De bråker avsindig om de står littebitt skjevt. Står de helt i vater så skal de være veldig rolige. (Kjenner ikke den spesielle modellen altså, men generelt så må de stå fullstendig rett.)

Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:35   #62
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ser at mange her inne er fan av ASKO. Vi har en ASKO vaskemaskin fra 2006, vet ikke om det var toppmodellen, den kostet da 8000 kr. Innkjøpsprosessen bar preg av julestengte butikker, varetelling på andre dager ( også stengte butikker), og kaputt maskin hjemme og 1 ukes vask fra før ferie og 2 ukers ferievask i koffertene. Intet rent å oppspore i heimen for hverken store eller små.

Jeg har angret siden første vask, da den rett og slett ikke vasker like bra som min gamle maskin. Mener å huske at den også fikk lavt score på vasking på en eller annen test jeg fikk lest i etterkant. I tillegg spiser den mere tøy på ullprogrammet enn den gamle AEG jeg hadde før.

Jeg velger Miele neste gang jeg skal bytte.

Gammel 07-02-11, 19:26   #63
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har akkurat måtte kjøpe oss nytt nå.
For oss var det viktig at den hadde ullprogram, økoprogram, restindikator og stor kapasitet. Vi gikk for AEG. Den er nydelig! Bråker fint lite. Bortsett fra at den piper når den er ferdig. Men jeg skal sjekke ut det i bruksanvisningen etterpå.

Den tar 8kg tøy og har stor åpning. Vi nøyde oss med modellen under toppmodellen. Vi klarer oss meget bra med 1400 omdr på sentrifugen.
Vi kjøpte også tørketrommel i samme slengen. Da gikk vi for toppmodellen til Whirpool.

Vi er kjempefornøyde. Nå skal det sies at det ikke skulle så mye til da. Vi hadde en kombi sak fra UPO.

Gammel 07-02-11, 19:27   #64
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nå skal det sies at det ikke skulle så mye til da. Vi hadde en kombi sak fra UPO.

Gammel 07-02-11, 20:52   #65
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Den var virkelig helt håpløs. Den gikk i fem år før den døde da. Jeg var bare happy for at den døde en lørdag, så det var mulig å få kjøpt seg en ny.

Glemte helt da! Den nye har en fiffig funksjon. Jeg kan manuelt endre på tiden på flere av programmene. Etter hvor skitne de er. Genialt!

Gammel 07-02-11, 21:02   #66
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

AEG er min favoritt, så Asko etter det.

Ullprogrammet til AEG er supert.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:42   #67
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Kilokapasitet og omdreininger synes jeg er viktigst.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:24   #68
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke lest de andre svarene. Vi kjøpte ny maskin for et par år siden og er mest fornøyd med følgende:
*stor åpning
*7 kilos kapasitet (mulig det finnes større nå)
*høy sentrifugehastighet
*enkel meny som kan stilles inn fort (automatisk innstilling av grader ved valg av program)
*forprogrammering inntil 12 timer

Gammel 07-02-11, 22:29   #69
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... at den lager søte lyder!

Jeg er fortsatt betatt av billigsaken min, etter å ha bodd i litt for mange måneder uten in-house-vaskemaskin.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:30   #70
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøpte ny i høst og gikk da for Miele, igjen. Selger mente at da ville den vare i rundt 20 år mens de andre som bare er litt rimeligere ofte tar kvelden etter 5 år. Jeg fikk en toppmodell til en grei pris med en haug av rabatter osv og endte vel opp med å betale rundt 8.000 kr. Den har utsatt start (har aldri forsøkt meg på det), en haug av programmer, vasker veldig rent og 1600 omdreininger. Jeg er veldig fornøyd!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:52   #71
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Kilokapasitet og omdreininger synes jeg er viktigst.

Det aller viktigste er (i mine øyne) at den finnes innenfor boligens vegger.

:mimrer med skrekk og gru tilbake til tider da jeg bodde i blokk, med vaskemaskin i kjelleren uten heis.:

Gammel 07-02-11, 23:35   #72
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte faktisk vaskeriet i borettslaget vårt veldig godt, det gikk greit å få unna hele storvasken på 3 timer og de scvære maskinene kunne ta alt! I tillegg kunne jeg få rullet sengetøy og duker lynkjapt. Hadde jeg hatt sjans ville jeg gått for storhusholdningsvarianter, altså. Og jeg ønsker meg varmrulle helt på ordentlig. :kjerring:

Jeg vakler mellom AEG (som later til å ha alt jeg ønsker meg), Miele og Siemens.

Gammel 08-02-11, 10:07   #73
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vaskeresultat.
Mange nok programmer og enkel å stille inn.
Utsatt start. ( stiller feks inn om kvelden slik at den starter om morgenen, og jeg rekker å henge opp før vi må ut døren )
Kg-kapasitet, vi har 7kg.
Strømforbruk.
Sentrifugehastighet ( vi har 1600)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:35   #74
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har denne fra Samsung - Diamond Line:

Beste maskinen vi har hatt. Har vel hatt den i snart et år nå og den er bare elskbar. Lavt energiforbruk, ganske stillegående, 8 kg kapasitet, mange omdreininger (kan velge), utallige funksjoner ifht. vannmengde osv. Men veldig enkel meny og lettbetjent.

Sist redigert av Bomull : 08-02-11 kl 10:44.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:45   #75
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte ny maskin nå nylig, og endte opp med Bosch.

Den har 8 kg kapasitet, omdreining på 1600, lavt strømforbruk, godt ullprogram, enkelt og lettfattelig programvalg, er stillegående, har skånetrommel.

Minuset med den er denne pipingen når den er ferdig. Den piper tre ganger på rappen, og gjentar dette ti ganger før det blir stille. Finner ikke noen mulighet til å slå dette av heller. Men ok...fordelen med det er at jeg får et spark i baken til å faktisk gå ned å ta klærne da

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:57   #76
mrc

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

F.eks. AEG/Electrolux er vel som regel bra maskiner? Omdreininger, kapasitet og kortprogrammer er viktig. Ville aldri kjøpt mindre enn 1600/7kg.

AEG ja.

Electrolux... nja... det er et merkenavn som vel ikke er hva det en gang var....

Gammel 08-02-11, 11:00   #77
mrc

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kjøpte ny i høst og gikk da for Miele, igjen. Selger mente at da ville den vare i rundt 20 år mens de andre som bare er litt rimeligere ofte tar kvelden etter 5 år. Jeg fikk en toppmodell til en grei pris med en haug av rabatter osv og endte vel opp med å betale rundt 8.000 kr. Den har utsatt start (har aldri forsøkt meg på det), en haug av programmer, vasker veldig rent og 1600 omdreininger. Jeg er veldig fornøyd!

Annen kjekk ting med Miele er jo om at hvis det skulle være noe tull innenfor garantiperioden, så kommer de hjem til deg med egne i stedet for at maskinen skal leveres inn et sted. Dette riktignok noe som vel trolig gjelder for større steder.

Er godt fornøyd med våre Miele-produkter. Fikk riktignok en feil på tørketrommelen etter et par års bruk, men de kom da et par dager etter at feil ble innrapportert og fikset det hjemme hos oss.

Gammel 08-02-11, 13:14   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Annen kjekk ting med Miele er jo om at hvis det skulle være noe tull innenfor garantiperioden, så kommer de hjem til deg med egne i stedet for at maskinen skal leveres inn et sted. Dette riktignok noe som vel trolig gjelder for større steder..

Det gjør de med andre merker også, altså. Har aldri opplevd å måtte levere inn hvitevarer uansett merke.

Kjekk ting er det uansett ikke når Miele-maskinen må ha tre reparasjoner bare i løpet av det første året ....

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:46   #79
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Vår Miele tørketrommel begynte å tulle etter 5 år. Motorlagrene gikk tørre, og da gikk motoren så tregt at sikringen gikk. Etter at jeg smurte dem har den fungert, enn så lenge.

Og AEG-vaskemaskinen måtte bytte motor og inntaksventil allerede etter to år (garantisak), og etter 6 år begynte den å løse ut jordfeilbryteren. Antakeligvis motoren igjen, så da kjøpte vi heller ny maskin.

Gammel 08-02-11, 13:50   #80
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med fare for å høres ut som jeg er 100 år gammel, så syns jeg det virker som sånne ting varte mye lenger før, uten å måtte repareres hele tiden. Vaskemaskinen (AEG) som jeg kjøpte i 1985 vasket perfekt i noe sånn som 12 år (da begynte den å brenne). De jeg har hatt siden har det vært mye krøll med. Mye mer elektronikk-mikkmakk som går i stykker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.