Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 11:07   #10
Venhild
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2011
Venhild bør skjerpe seg
Standard

Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, jeg tror ikke du en gang vet hva ordet betyr faktisk. Det betyr ikke at man er mistenksom mot "øvrigheta", det betyr ikke at man vektlegger informasjon sterkere jo mer alternativ den er. Det betyr at man sjekker opp kildene til de som hevder noe.

Jeg spør deg igjen:
Synes du det er rimelig å si at "de 11 norske jentene som foreløpig har fått liv og helse ødelagt av HPV-vaksinen." når du leser linken til legemiddelverket, hvor det står at det var stort sett besvimelse og allergi og de to med mer sære symptomer, så var vaksinen tatt så lang tid i forveien at det er helt usikkert om det er vaksinen som har skylden?

For ordens skyld: Jeg driver ikke og argumenterer hverken for eller imot at folk skal ta vaksinen. Men vås blir jeg sur av.

I en sak der myndighetene fronter en sak i media og i informasjonsbrev til jentens foreldre så er det å belyse myndighetenes egne uttalelser av ytterste viktighet vil jeg si. For: hvorfor forteller de ikke disse tingene i informasjonen til foreldrene, eller til jentene selv? Kan det være fordi myndighetene har sendt foreldrene en salgsfolder?

Uansett, artikkelen jeg linket til i begynnelsen av tråden setter denne nedhysjede informasjonen sammen og viser hva som ikke er blitt fortalt av beslutningstagerne for vaksineforsøket, hvilke kilder er da bedre å bruke enn de som har informasjonen men ikke ga den?

Anbefaler dessuten at du ser de videoene jeg har lagt med her: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=103 Jeg dyrker ikke øvrigheta som noen sannhetskilde, men jeg synes sannheten om øvrigheta (i vaksinesammenheng er det FHI her i landet) bør belyses.

Venhild.

Venhild er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.