|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?
Pøh, jeg er liten og nett, så det så. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 158, så jeg er lav, men ikke nett :hehe:
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 158 og har oppigjennom årene hatt dårlig selvtillit knyttet til høyden - mest av alt fordi det ble behørig latterliggjort en perode på gymnaset (ikke vondt ment fra noen, men tankeløst og ikke spesielt lett å ignorere). Jeg husker også at det var en "snakkis" hver gang folk fikk vite at jeg skulle begynne på skolen - jeg som var SÅÅÅ liten (hurra for veloverveide voksne). Jeg kan fra tid til annen føle på det nå også, når det blir påpekt som en morsomhet (jeg slutter aldri å forundre meg over hva som er så morsomt med lave folk). |
|
|
|
#44 |
|
intro
|
Den fikk jeg også mange ganger, opp gjennom hele oppveksten: Jeg tror ikke noe på at du går i femte klasse osv. Prisen går kanskje til mannen i 50-årsalderen som syntes det var rart at ei så lita jente kunne være så flink.
|
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Og for å svar på spørsmålet - hva er det som ikke er pent med lave sko på hvilken kvinne det måtte være? Jeg syns også det er pent med høye hæler, men da på grunn av elegansen jeg syns det gir, ikke fordi man blir høyere. |
|
|
|
#46 |
|
Brenner seg ut
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 150 og og litt kort iforhold til vekta....Bruker sko/støvletter med 3-6 cm hæler.For flate sko gir meg vondt i korsryggen, og for høye gir smerter i fotbladet. Jobber i butikk og bruker gode sko, viktig at lesten stemmer med foten....Og fotballeggene tar seg betraktelig bedre ut med litt hæler på skoene...Ellers føler jeg meg heller ikke spesielt lita, men ser jo på bilder at jeg er et knøtt iforhold til de andre...Men jeg gjør ganske mye utav meg da, selv om jeg er lita
|
|
|
#47 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er vel også over grensa for å svare i tråden med mine 160 cm, men jeg går altså aldri med hæler. Sneakers, joggesko, boots, - ok, penskoene har faktisk litt hæl - sandaler. I oppveksten var jeg alltid minst i klassen, tynn og lav, men jeg kan ikke huske å ha fått kommentarer på det som jeg oppfatta negativt. Liten og nett var beskrivelser som av og til ble brukt, men det var en positiv karakteristikk i mine ører. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg var også veldig liten som barn, så liten at jeg stadig ble kontrollmålt på skolen. Der tok de det så seriøst at de likegodt kontrollmålte hele klassen så jeg ikke skulle føle meg utafor.
|
|
|
#49 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg har alltid trodd jeg var 1,60-1,62, men ved måling for et par måneder siden (tatt et par ganger) ble det 1,58, så jeg svarer. Jeg går alltid med lave sko. Og når jeg ikke er oppvokst i Norge, skjønner ikke hvordan noen tør gå med høye hæler ute om vinteren. Jeg hadde ikke klart det. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Epikur
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 1.60 og får sjelden eller aldri kommentarer over hvor utrolig liten og lav jeg er.
|
|
|
#51 |
|
Pauset
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 172 og 33 år, og blir fortsatt bedt om bevis på polet og utesteder etc. Jeg tror ikke dette har så mye med høyde å gjøre. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Epikur
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg ble forresten spurt om leg på polet for en tid tilbake, og jeg antar det er fordi jeg tar så utrolig godt vare på huden min og har en slik spretten rompe.
|
|
|
#53 |
|
intro
|
Tja - mer i personligheten, vil jeg si. (Så kan man sikkert innvende at folk kan velge å være slik og slik og velge hva som går inn på dem.) Det har jo også mye å si hvilke opplevelser man har i bagasjen knyttet til det beskjedne antallet centimeter. Jeg er sikkert unødvendig nærtagende, men vil si at jeg i perioder ble mobbet for at jeg var så lav. Det er sikkert derfor jeg fortsatt er litt sår på dette, mange år seinere, og legger ekstra godt merke til små slengbemerkninger som sikkert ikke er vondt ment.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 09-02-11 kl 10:58. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 153 og går mye i lave sko, feks joggesko. Har alltid vært "hun lille" og fått min andel av festlige kommentarer opp gjennom. En gang jeg var ute og drakk øl var det en fyr som lurte på hvordan det var å være så lite, om det gikk greit osv. Jeg svarte spydig da at "Vi i Norges Handicappforbund synes det er flott at du viser slik omtanke" og han trodde seriøst at jeg mente det. En sykepleierbekjent brukte en gang en hel kveld på å arguementere for at jeg var dverg.
|
|
|
#55 |
|
Epikur
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg har også hatt min andel av å bli løftet (hva er det med det, egentlig? Hvorfor tror noen det er så jævlig gøy å bli løftet?) klappet på hodet og kalt vesla, men jeg gir nå blanke og tenker at det er fint å slippe å skalle i alt mulig.
|
|
|
#56 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Jeg er 158, selv om passet mitt sier 156
|
|
|
|
#57 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Dere som er under 1.60, går dere i lave sko?Mex; er du noen gang i Oslo kan jeg tipse om at Amulet sko i Vika har masse sko i str 35.
|
|
|
#58 |
|
Epikur
|
Lille Vinkel (på nett og i butikk) har en god del i 35.
|
|
|
#59 |
|
Tidsklemma
|
Sjelden jeg er i Oslo, men jeg skal huske det til neste gang.
Lille vinkel har jeg vært innom et par ganger. Men det som er fint er jo svindyrt!
|
|
|
|
#60 |
|
Borte
|
Jeg også.
|
![]() |
|
|