|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?Hvordan lager jeg god, gammeldags levergryte uten champignon og timian og annet som ikke skal være i? |
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?Jeg kjente jeg fikk skikkelig nestentraumer her nå etter å ha fått en svær lever klaska i bordet på skolen som vi måtte flå og rense og you name it før vi lagde levergryte og leverpostei |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?
Der er jeg også. |
|
|
|
#4 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?Jeg er mer der at jeg virkelig ønsker meg en levermiddag, men jeg nekter å lage den.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Når jeg har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det |
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?Jeg foreslår at du lar han lage den selv og rømmer huset til den er spist opp. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?Skikkelig levergryte er jo nydelig! Har ikke oppskrift selv, da må jeg spørre pappa. Han lager nydelig levergryte! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Re: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?Jeg slo opp i Cappelens store kokebok og oppskriften der er:
|
|
|
#13 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Re: Sv: Re: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?Skyll leveren lenge og godt i kaldt vann. Da blir det ikke den metall/jern/transmaken. Iflg. ei venninne av meg som prøver å få meg til å spise levergryte igjen, som hun sier er noe av det beste ungene hennes vet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Takk for oppskrift. |
|
|
|
#15 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Levergryte på tradisjonelt vis - oppskrift?Jeg mener at når mamma lagde lever i fløtesaus i hine hårde dager, så stete hun lever og løk, og helte på fløte og lot det surre sammen til fløten tyknet litt. Det er mulig det er mer sånn levergryte han husker? Vi spiste det sammen med poteter.
|
![]() |
|
|