Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva synes du om denne barnesengen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 11:30   #41
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om denne barnesengen?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jeg uttrykte meg litt feil......jeg mener, hva er problemet med at ei lita jente får være prinsesse en liten stund ? Barnesengen er ikke dyr og man får trolig solgt den på finn.no. Jeg ser altså ikke noe problem med å skaffe seg en slik seng for å "underbygge" prinsessedillen. Jeg har vel underbygd prinsessedillen til lillesøster jeg også da, med prinsessekostyme, prinsesse sengetøy og gardiner, prinsessehimmel over sengen....Men det er bare en fase, og jeg synes de kan få ha denne fasen jeg, da..... (spesielt siden jeg vet det går over )

Da skjønner jeg hva du mener!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:33   #42
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Den der synes jeg er litt søt. Det er vel en egen serie som hører til den??

Denne var mye finere, og ikke minst mer praktisk til lesing på senga og bytting av sengetøy.

Jeg skal kjøpe dagseng med skuffer under (fra Ikea) til lillemor. Jeg vet ikke hvor stort barnerom du har, men det er veldig kjekt med skuffer under senga til å oppbevare leker.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:33   #43
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den sengen hadde ikke jeg kjøpt, men smaken er forskjellig;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:33   #44
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har enda til gode å se en prinsesseseng eller en brannbilseng som har vært både fin og praktisk. Den du viser her, er vel omtrent noe av det verste jeg har sett.

Mine to yngste sover i Ikeasenger som kosta 5-600 kr pr stk inkl madrass. Greie, gode og praktiske senger som ikke tvinger barnet til å verken være prinsesse eller brannmann. De har hatt sengene fra de var 2,5 (nå er de 6). I løpet av denne tida har de gått fra å være opptatt av Ole Brum til å elske prinsesser (den ene) og Lynet McQueen (den andre jenta) til nå å ønske seg "skolejenter-rom" med skrivepult, leselamper og "stor-jente-pynt". Sengene er såpass nøytrale at de funker fint alt etter som ungenes smak og interesse endres. Da er det enkelt å bare bytte gardiner, sengetøy og litt pynt ellers, så har de "nytt" rom som er passende til de liker i øyeblikket.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:37   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den siste sengen syns jeg virket praktisk. Mye lettere å skifte på, lese ved, oppevare ting under, også er den såpass nøytral at jeg tipper den vil ha lenger levetid. Og om man er veldig fornøyd med den, kan den sikkert males også. Det går jo an å stæsje den opp med prinsesseforheng fra ikea, så blir det himmelseng.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:37   #46
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns den var litt søt jeg, og det er nok mange jenter i 2-6 årsalderen som hadde elsket den.
Etter å ha vært mamma i over 8 år har jeg skjønt at ungene har forskjellige faser i livet hvor de liker forskjellige ting, og prinsessefasen er verken verre eller bedre enn noen andre. Hvis du har lyst å lage et prinsesserom til jenta di så gjør du det, hun sier tidsnok i fra når hun er ferdig med den perioden. Og da er det bare å male opp rommet og legge senga ut på finn.
Jeg tviler sterkt på at hun blir et ustyrlig, bortskjemt vesen pga. at hun ligger i en prinsesse-seng.

Gammel 10-02-11, 11:39   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg tviler sterkt på at hun blir et ustyrlig, bortskjemt vesen pga. at hun ligger i en prinsesse-seng.

Ja, du greide virkelig å dra essensen ut av det hele.

Gammel 10-02-11, 11:41   #48
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg irriterer meg villt over å ha kjøpt en 1.60 seng til Tuppa, hvit og litt jentete. Ikke noe poeng i å ikke investere rett i en vanlig seng. Bare unødvendig kostnad.
Nå håper jeg hun kan sove i den et par år til så spiren kan arve den. Da blir den ihvertfall brukt i rundt regnet 10 år.
Så i henhold til denne, nei jeg ville ikke kjøpt den.

Gammel 10-02-11, 11:41   #49
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

www.barnerommet.no

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:44   #50
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har enda til gode å se en prinsesseseng eller en brannbilseng som har vært både fin og praktisk. Den du viser her, er vel omtrent noe av det verste jeg har sett.

Mine to yngste sover i Ikeasenger som kosta 5-600 kr pr stk inkl madrass. Greie, gode og praktiske senger som ikke tvinger barnet til å verken være prinsesse eller brannmann. De har hatt sengene fra de var 2,5 (nå er de 6). I løpet av denne tida har de gått fra å være opptatt av Ole Brum til å elske prinsesser (den ene) og Lynet McQueen (den andre jenta) til nå å ønske seg "skolejenter-rom" med skrivepult, leselamper og "stor-jente-pynt". Sengene er såpass nøytrale at de funker fint alt etter som ungenes smak og interesse endres. Da er det enkelt å bare bytte gardiner, sengetøy og litt pynt ellers, så har de "nytt" rom som er passende til de liker i øyeblikket.

Jeg må bare si at jeg får helt vondt i magen når du skriver at ungene tvinges til å like. Min mellomste har nettopp fått bilseng, han skal bli racerbil-sjåfør. JA, så klart går dette over. Men han sover vel ikke noe dårligere i en bilseng selv om han vil bli dyrlege??

Eldste sover somsagt i en arvet juniorseng, stygg som fy(synes jeg), men han liker den. Og vil ikke bytte den ut. Den er i lakket furu med en sommerfugel på. Han har sovet i den i 4-5 år nå.

Jeg vil ikke fremstå som et forbruks-monster, vil bare lage et fint rom til jenta mi.

Gammel 10-02-11, 11:46   #51
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hva synes du om denne barnesengen?

Jeg synes senga var grusom- beklager Mini hadde elsket i 2 til 4 års alderen, tror jeg.
Den senga Teo linket til, blir veldig prinsesse dersom du kjøper en sengehimmel fra IKEA og har over.
Den er jo lett å fjerne når prinsessetiden er over også.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:47   #52
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke fremstå som et forbruks-monster, vil bare lage et fint rom til jenta mi.

Ja, jeg forstår godt hva du mener! Jeg bruker mye tid på innredningen på barnerommene (soom resten av huset), men vi kjøper ikke dyrt og vi kjøper ikke mye. Og det er ikke nødvendigvis prinsessetemaet som er feilen, men jeg synes den første sengen var smakløs, sånn til prinsessete å være.

Gammel 10-02-11, 11:48   #53
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Sv: Re: Hva synes du om denne barnesengen?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg synes senga var grusom- beklager Mini hadde elsket den da hun var mellom 2 og 4 år, tror jeg.
Den senga Teo linket til, blir veldig prinsesse dersom du kjøper en sengehimmel fra IKEA og har over.
Den er jo lett å fjerne når prinsessetiden er over også.

Ikke si sorry!! Ute etter ærlige meninger!

Gammel 10-02-11, 11:51   #54
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må bare si at jeg får helt vondt i magen når du skriver at ungene tvinges til å like. Min mellomste har nettopp fått bilseng, han skal bli racerbil-sjåfør. JA, så klart går dette over. Men han sover vel ikke noe dårligere i en bilseng selv om han vil bli dyrlege??

Eldste sover somsagt i en arvet juniorseng, stygg som fy(synes jeg), men han liker den. Og vil ikke bytte den ut. Den er i lakket furu med en sommerfugel på. Han har sovet i den i 4-5 år nå.

Og det gjør du da virkelig ikke heller. Den kan være gode grunner til å kjøpe juniorsenger, og det sier seg jo selv at disse vil ungene vokse ut av etter noen år. Når man selger videre eller gir bort er det jo ikke bruk-og-kast.

Jeg synes du skal kjøpe deg senga jeg og lage rommet til jenta di slik du har tenkt. Det er jo ikke vi som ikke liker senga som skal ligge i den.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:52   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det skjønner jeg godt. Jeg personlig ville bare gjort det med litt enklere midler enn akkurat den sengen. Som jeg skrev innledningsvis, jeg svelger lettere prinsessegreier om de er praktiske også.

Gammel 10-02-11, 11:53   #56
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns den er skikkelig fæl. Ingen av mine sønner ville fått en sånn seng.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:54   #57
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette er mer en prinsesseseng etter mitt hjerte. Den kan lett konverteres til mer voksen seng og brukes av barnet helt til tenåringsalder, om så.

Den skal lillebror få.

Jeg liker ikke sengen personlig, men jeg er helt sikker på at begge mine jenter hadde elsket den.

Gammel 10-02-11, 12:27   #58
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg likte heller ikke sengen. Den blir for rælete.

Ca. hvor lenge kan ungene ligge i juniorsenger? (minsten har så lite soverom at jeg tenkte det kunne være lurt med minst mulig seng lengst mulig)

Gammel 10-02-11, 12:39   #59
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ca. hvor lenge kan ungene ligge i juniorsenger? (minsten har så lite soverom at jeg tenkte det kunne være lurt med minst mulig seng lengst mulig)

Min åtteåring sover fint i sin juniorseng fortsatt. Hun er ikke så høy og sengen er 170 lang. Håper den holder ett år til så kan lillesøster arve den når hun vokser ut av sprinkelsengen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:42   #60
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den synes jeg ikke var noe fin.

Prinsesse eller ikke, jeg er ikke overbegeistret over sånne lekesenger.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.