Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Småbarn på musikkfestival?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-11, 12:14   #41
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Småbarn på musikkfestival?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det er ikke et problem på Døgnvill før i 22-23 tiden heller, og da burde barn være hjemme i seng. Jeg mener at fulle foreldre sammen med barn er et problem barnevernet bør ta tak i, ikke festivalledelsen. Det er ikke et festivalproblem. Det er et familieproblem.

Nå har ikke jeg vært på festivalen, men jeg har hørt mange stygge historier om fyll og rølp med unger til stede og ville aldri ha funnet på å ta med ungene mine dit.

Med fare for å tenne en brannfakkel ellernoe, men kan det være kulturelle forskjeller ute og går? Mitt inntrykk her i Tromsø er at mange ser på festivalene som en gylden anledning til å ta seg en skikkelig fest og at musikken i noen tilfeller kommer litt i bakgrunnen.

Gammel 09-03-11, 12:17   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

All den tid man arrangerer en festival har selvfølgelig festivalledelsen ansvar for det som skjer inne på området. I slike tilfeller vil dette i praksis si at vaktsjef får beskjed om fulle foreldre, gir denne beskjeden videre til politi som er tilstede på området som igjen kontakter barnevernsvakt.

Slik jeg forsto Canisa så mener hun det samme som meg ( ), at om festivalledelsen nekter foreldre å drikke, eller tvinger barn til å gå hjem kl. 20, så endrer man ikke at man tydeligvis har en hel haug med foreldre som ikke har klare grenser for hva som er OK å gjøre sammen med barna sine eller ikke. Disse foreldrene sine vil jo ikke slutte med oppførselen sin, sånn generelt, selv om de da ikke har mulighet til å gjøre det på Døgnvillfestivalen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:23   #43
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Slik jeg forsto Canisa så mener hun det samme som meg ( ), at om festivalledelsen nekter foreldre å drikke, eller tvinger barn til å gå hjem kl. 20, så endrer man ikke at man tydeligvis har en hel haug med foreldre som ikke har klare grenser for hva som er OK å gjøre sammen med barna sine eller ikke. Disse foreldrene sine vil jo ikke slutte med oppførselen sin, sånn generelt, selv om de da ikke har mulighet til å gjøre det på Døgnvillfestivalen.

Jepp, jeg skjønte det, og prøvde bare å si at som festivalarrangør har man utarbeidet prosedyrer for et hvert tenkelig scenario, også barn som ikke ivaretas.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:25   #44
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten vår har vært med på Hovefestivalen to ganger (da han var sju og åtte), og syntes det var utrolig gøy og spennende. Selvfølgelig var vi ikke fulle, og selvfølgelig dro en av oss (eller begge) hjem med ham i rimelig leggetid.

Det fins noen foreldre som ikke klarer å ta vare på barna sine på sydentur, hjemme og det gjelder sikkert på festival også. Det betyr ikke at det generelt er noe skadelig for barn å være der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:27   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg skjønte det, og prøvde bare å si at som festivalarrangør har man utarbeidet prosedyrer for et hvert tenkelig scenario, også barn som ikke ivaretas.

Selvfølgelig må man det. Jeg syns bare ikke løsningen til Døgnvill er særlig god. De forhindrer selvsagt problemet da på sin festival, men det skjer ingenting med en kultur som tydeligvis syns dette er greit. Jeg lurer virkelig på hva barnevernet og politiet tenker om saken.

Gammel 09-03-11, 12:34   #46
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er tydeligvis forskjell på festivaler. Døgnvill kjenner jeg ikke til, men på Øya hadde jeg i alle fall ikke hatt noen som helst betenkeligheter med å ta med meg barn.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:35   #47
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Jeg har også en åtteåring, og ser ikke for meg at jeg hadde tatt ham med på festival. Ser rett og slett ikke hvilken glede et barn kan ha av det.

Et barn eller ditt barn? Åtteåringen min ville ha vært dypt uenig med deg.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg er helt på linje med Maverick. Ungene elsker å være med på festival, men vi sender dem hjem før øl-salget tar av på kvelden. Musikk har ingen aldersgrense i mitt hode.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Minsten vår har vært med på Hovefestivalen to ganger (da han var sju og åtte), og syntes det var utrolig gøy og spennende. Selvfølgelig var vi ikke fulle, og selvfølgelig dro en av oss (eller begge) hjem med ham i rimelig leggetid.

Det fins noen foreldre som ikke klarer å ta vare på barna sine på sydentur, hjemme og det gjelder sikkert på festival også. Det betyr ikke at det generelt er noe skadelig for barn å være der.

Veldig enig. Jeg nyter sjelden alkohol med barna til stede i det hele tatt, og det blir ikke annerledes på festival. De gangene vi har hatt med barna på festival, har vi enten hatt avtale med barnevakt som har kommet og hentet dem tidlig på kvelden eller dratt hjem tidlig selv.

Gammel 09-03-11, 12:38   #48
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Døh. Kjenner du ikke igjen Tom Waits når du ser ham? Makan.

Joda, men begge er svart-hvitt så det gikk litt fort i svingene når jeg scannet gjennom tråden

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:40   #49
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig må man det. Jeg syns bare ikke løsningen til Døgnvill er særlig god. De forhindrer selvsagt problemet da på sin festival, men det skjer ingenting med en kultur som tydeligvis syns dette er greit. Jeg lurer virkelig på hva barnevernet og politiet tenker om saken.

For å få lov å arrangere festival må man søke både politi og kommune om tillatelse, og i sine tillatelser gir de gjerne direktiver om hvordan dette skal foregå.
Det er ikke nødvendigvis slik at løsningen blir slik festivalledelsen ønsker.
Når det gjelder Døgnvill har vel både politimesteren og kommunen sagt noe om at det må komme til endringer av arrangementetet på grunn av at løsningen de nå har ikke er bra
http://www.itromso.no/nyheter/politi...icle328577.ece

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:46   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Joda, men begge er svart-hvitt så det gikk litt fort i svingene når jeg scannet gjennom tråden

Bedre nå?

For å få lov å arrangere festival må man søke både politi og kommune om tillatelse, og i sine tillatelser gir de gjerne direktiver om hvordan dette skal foregå.
Det er ikke nødvendigvis slik at løsningen blir slik festivalledelsen ønsker.
Når det gjelder Døgnvill har vel både politimesteren og kommunen sagt noe om at det må komme til endringer av arrangementetet på grunn av at løsningen de nå har ikke er bra
http://www.itromso.no/nyheter/politi...icle328577.ece

Jeg vet veldig godt hvordan man arrangerer festivaler. Siden jeg ikke bor i Tromsø og leser deres aviser daglig, så vet ikke jeg hvor denne avgjørelsen har kommet fra. Jeg syns det er en lettvintløsning på noe som virker som et større samfunnsproblem, om det er slik som beskrevet i denne tråden.

Gammel 09-03-11, 13:02   #51
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet veldig godt hvordan man arrangerer festivaler. Siden jeg ikke bor i Tromsø og leser deres aviser daglig, så vet ikke jeg hvor denne avgjørelsen har kommet fra. Jeg syns det er en lettvintløsning på noe som virker som et større samfunnsproblem, om det er slik som beskrevet i denne tråden.

Hva som står i den avisa må til enhver tid taes med en stor klype salt, de er ikke kjent for grundig og objektiv journalistikk Jeg tar heller ikke APs Svenna seriøst, han er en profilert avholdsmann med røttene dypt forankret i menigheten han og familien er aktive i, og har her en personlig agenda om å gjøre festivalen alkoholfri. Og Truls Fyhn? Han trenger man nok en egen tråd for å diskutere.
Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å ta barn med på Døgnvill, og i fjor ble festivalens oppfordring om å sørge for å få de minste hjem og i seng respektet. Jeg så ingen små barn i nærheten da A-Ha entret scenen, overstadig berusede folk ble bortvist effektivt, det eneste jeg har å sette fingeren på mtp alkohol, er strengere kontroll med hva folk får ta med inn. Jeg så flere alt for unge med flaske på innerlomma.

Sist redigert av Flubby : 09-03-11 kl 13:15.
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:03   #52
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bedre nå?

Det er mulig det er et større problem her enn andre plasser, men noen lettvindtløsning vil jeg ikke kalle det. En må jo lage regler og ordninger som fungerer i forholdt til hvor de skal virke. Hvis alkoholforbud (til de som er der med barn) er det som må til for å skape trygge og greie rammer for barna så gjerne for meg. Det blir trist for veldig mange hvis det blir barneforbud i stedet.

Det er fint å lese at barn+festival+alkohol fungerer greit andre steder, men jeg er ikke enig i at man burde drikke om man har ansvar for barn, men det er nå meg og mitt personlige standpunkt.

Gammel 09-03-11, 13:52   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Meissa, det er ingen som mener at man burde drikke når man har med barn.

Selvsagt nå man lage regler rundt dette, men reglene rundt Døgnvillfestivalen hjelper ikke barna utenom disse få dagene. Det må tydeligvis et mye større holdningsarbeid til, om det virkelig er slik som beskrevet.

Gammel 09-03-11, 13:54   #54
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meissa, det er ingen som mener at man burde drikke når man har med barn. .

Nei, noe påbud der kan jeg vanskelig se nytten av.

Gammel 09-03-11, 14:18   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, vel. Jeg ser for meg at litt sherrynipping kunne hjelpe både på det ene og det andre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 16:15   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan finne på å ta en øl på festival selv om jeg har med ungene mine. Og kjenner at jeg hadde blitt litt sur hvis jeg ikke fikk lov til det fordi noen få andre foreldre ikke forstår måtehold.

Gammel 09-03-11, 16:17   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fniser av kommentarfeltet om at man ikke skal måtte trenge inntektene fra ølsalget hvis det er musikken som er hovedproduktet. Goddamn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 16:22   #58
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg fniser av kommentarfeltet om at man ikke skal måtte trenge inntektene fra ølsalget hvis det er musikken som er hovedproduktet. Goddamn.

Gammel 09-03-11, 16:24   #59
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Eldste min har vært på Øya sammen med onkelen sin et par ganger. Og jeg nekter han ikke å ta en øl eller to selv om hun er med. Hun har storkost seg, og jeg henter henne i 8/9 tiden, før flatfylla går helt over styr. Lillebror er en fornuftig mann, og ville aldri drukket seg full når han har ansvar for barn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 16:26   #60
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har forresten ikke Converse selv, men skjønner ikke tanken om at de skulle være forbeholdt barn og fjortiser. Her i huset har både 9-åringen, 17-åringen, 20-åringen og 42-åringen det. Han på ni bruker dem bare under press en sjelden gang, for det er altfor mye jobb å ta dem på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.