Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Småbarn på musikkfestival?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-11, 18:47   #61
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Småbarn på musikkfestival?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Meissa, det er ingen som mener at man burde drikke når man har med barn.

Selvsagt nå man lage regler rundt dette, men reglene rundt Døgnvillfestivalen hjelper ikke barna utenom disse få dagene. Det må tydeligvis et mye større holdningsarbeid til, om det virkelig er slik som beskrevet.

Jo, det er det. Bare les tråden. Selvfølgelig burde barn med foreldre som har problemer få hjelp utenom festivaldagene også, men det er ikke festivalledelsens ansvar.

Gammel 09-03-11, 19:00   #62
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jo, det er det. Bare les tråden. Selvfølgelig burde barn med foreldre som har problemer få hjelp utenom festivaldagene også, men det er ikke festivalledelsens ansvar.

Nei, det er ingen som sier burde, derimot er det mange som mener at det ikke burde være et drikkeforbud for voksne festivaldeltagere som har med seg barn.

Jeg merker meg at jeg kun har hørt om dette som et problem i forbindelse med Døgnvill, og vil da tro at lokalsamfunnet bør prioritere annerledes enn å skylde på en festivalledelse som er en tro kopi av Rått og Råde, hvor dette ikke er et problem.

En og annen holdningskampanje er muligens på sin plass, eventuelt at politiet stiller med større mannskap i forbindelse med Døgnvill. Festivalledelsen har ikke råderett over hvor mye politi som er tilstede, det bestemmes av politiet selv og logisk nok da også hvor mye ressurser som er bevilget til dette.

(Bevilget? Bevilliget?)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:03   #63
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bevilget. Og amen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:16   #64
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

En og annen holdningskampanje er muligens på sin plass, eventuelt at politiet stiller med større mannskap i forbindelse med Døgnvill. Festivalledelsen har ikke råderett over hvor mye politi som er tilstede, det bestemmes av politiet selv og logisk nok da også hvor mye ressurser som er bevilget til dette.

(Bevilget? Bevilliget?)

Politiet sender ofte regning til festivalene for slikt, så det er noen økonomiske konsekvenser for arrangørene også.

Gammel 09-03-11, 21:25   #65
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg fniser av kommentarfeltet om at man ikke skal måtte trenge inntektene fra ølsalget hvis det er musikken som er hovedproduktet. Goddamn.

OH yeah. Jeg er målløs.

@ Philippa: Min seksåring var på festival første gang som fireåring, han ha vært på familiekonserter to ganger. Makan til engasjement i musikken og det som foregår på scenen som den ungen har ... Han sto dønn stille og slukte Blacksheeps-konserten i 2009 og rocket seg svett til Sunstroke Project og First impression i fjor, så han har absolutt utbytte av det. Men jeg ville nok ikke hatt ham med på Midnattsrocken om kvelden, nei.

Sist redigert av Enhjørning : 09-03-11 kl 21:34.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:30   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, det er det. Bare les tråden.

Det er en viss forskjell på burde og burde ha mulighet til.

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

Politiet sender ofte regning til festivalene for slikt, så det er noen økonomiske konsekvenser for arrangørene også.

Ja, og summen er som regel avtalt (og betalt) på forhånd, og man betaler som regel for mye mer politi enn hva som faktisk er der.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:51   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

No shit.

Poenget mitt var at festivalen ikke har noe innvirkning på hvor mye politi som stiller, det vil si at de kan ønske seg masse uniformert politi til de blir blå i ansiktet, om Onkel ikke stiller, kan festivalen allikevel ikke gjøre noe annet enn å spørre pent.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:06   #68
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på Døgnvill, med barn, fire år på rad, og jeg drikker ikke alkohol så lenge de to minste er der (fram til rundt 20.00). Storebror på snart femten er med hele kvelden, og jeg kan godt ta en øl eller to selv om han er sammen med oss. Jeg har aldri vært beruset på festivalen, og har ikke erfaring med at det er mange fulle mennesker der. Vaktholdet oppleves som godt, og fulle mennesker blir vist vekk. I forfjor var jeg selv og hentet vakter og fikk de til å ta vare på en godt voksen mann som ikke var i stand til å ta vare på seg selv, og jeg har tidligere tatt hånd om en, godt voksen dame, som datt om mens hun tisset bak en container på Alfheim.

Døgnvill får mye motbør i pressen av politimester Truls Fyhn (til tross for at politirapportene fra Døgnvill er positive til festivalledelsen og vaktholdet) og avholdsmannen og politikeren Svenn A. Nilsen, og festivalledelsen har hele tiden vært interessert i dialog og i å finne gode løsninger. Så lenge målet til disse to gutta er en festival uten alkohol, så er det vanskelig for festivalen å få positiv omtale. Dessverre.

Gammel 09-03-11, 22:36   #69
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Barn har ikke glede av festival?

Minste har riktignok bare vært på Miniøya foreløpig, men hun hylte frydefullt til Hurra Torpedo som halvannetåring i fjor.

Eldste har hoppet på skuldrene til pappaen sin etter Blacksheeps' "Edwin" og sunget Donkeyboy's "Ambition" høyere enn vokalisten, samt sittet lugnt på et teppe i sola og kost seg med deilig mat og fin musikk på en bitteliten festival i Bjølsenparken.

Omgangen vår med alkohol når vi er på festival, er selvsagt like fornuftig der som alltid ellers. Og hvis vi føler at omgivelsene er ubehagelige for barna våre, så går vi. Jeg er trygg på at vi er i stand til å ta den vurderingen på festival, som i hverdagen. Vi har riktignok aldri følt behov for å forlate et festivalområde, men barna er gjerne mette, trøtte og fornøyde når klokka passerer 18-19.

Gammel 14-03-11, 10:48   #70
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er ingen som sier burde, derimot er det mange som mener at det ikke burde være et drikkeforbud for voksne festivaldeltagere som har med seg barn.

Jeg merker meg at jeg kun har hørt om dette som et problem i forbindelse med Døgnvill, og vil da tro at lokalsamfunnet bør prioritere annerledes enn å skylde på en festivalledelse som er en tro kopi av Rått og Råde, hvor dette ikke er et problem.

(Bevilget? Bevilliget?)

Burde, okey, for å spesifisere så mener jeg at man ikke _skal_ drikke alkohol når man har ansvaret for barn, men i denne tråden kommer fram at flere synes det er greit.

Jeg vet ikke om alkoholforbud for voksne som er der sammen med barn er riktige veien å gå, men ettersom jeg mener at man strengt tatt ikke bør drikke når man har ansvar for barn, så ser jeg ikke det som noe stort tap dersom et slikt forbud innføres.

Jeg mener heller ikke at festivalledelsen har skylda for problemene på døgnvill og det er vel heller ikke sånn at bare fordi dette ikke er et problem andre steder så trenger vi ikke endre reglene her.

Jeg mener slett ikke at det skal være alkoholfri festival. Jeg tror ikke barn tar skade av å se glade og berusede mennesker om de ellers er sammen med noen som de er trygge på.

Gammel 14-03-11, 11:17   #71
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om alkoholforbud for voksne som er der sammen med barn er riktige veien å gå, men ettersom jeg mener at man strengt tatt ikke bør drikke når man har ansvar for barn, så ser jeg ikke det som noe stort tap dersom et slikt forbud innføres.

Mener du "ikke bør ta en øl", eller "ikke bør drikke seg full"? Min erfaring er nemlig at mange av dem som ikke mener at man bør drikke med barn i nærheten er dem som har dårlige erfaringer med at andre, eller dem selv, ikke greier å begrense seg.

Gammel 14-03-11, 11:34   #72
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mener du "ikke bør ta en øl", eller "ikke bør drikke seg full"? Min erfaring er nemlig at mange av dem som ikke mener at man bør drikke med barn i nærheten er dem som har dårlige erfaringer med at andre, eller dem selv, ikke greier å begrense seg.

Ja, jeg har dårlige erfaringer fra min barndom og drikker veldig lite selv, men jeg har da også gode erfaringer fra at folk klarer å begrense seg. Jeg har ingen problemer med at voksne drikker øl eller vin til maten når barna mine er tilstede, men jeg drikker i slike tilfeller ikke selv. Jeg tror selvfølgelig at det utelukkende er positivt for barn å se at voksne kan nyte alkohol på en fornuftig måte, men jeg mener også at barn har krav på trygge rammer og edrue ansvarspersoner. Barn bør også kunne oppleve at det er mulig å kose seg i festlige lag uten å drikke.

Mulig jeg oppfattes som litt delt og ikke enig med meg selv, men det for så være.

(som en nyttig tilføyning så tenker jeg ikke at foreldre som tar en øl foran barna på festival ikke er gode foreldre eller har dårlig dømmekraft. Vi er bare forskjellige. Jeg tror altså ikke at det er foreldre som tar seg en øl eller to på festivaler som Døgnvill, som er hovedproblemet, men de som ikke klarer å begrense seg.)

Gammel 14-03-11, 11:44   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg tror selvfølgelig at det utelukkende er positivt for barn å se at voksne kan nyte alkohol på en fornuftig måte, men jeg mener også at barn har krav på trygge rammer og edrue ansvarspersoner. Barn bør også kunne oppleve at det er mulig å kose seg i festlige lag uten å drikke.

Jeg tror altså ikke at det er foreldre som tar seg en øl eller to på festivaler som Døgnvill, som er hovedproblemet, men de som ikke klarer å begrense seg.)

Disse to påstandene er det nok de færreste som er uenig i. Om jeg tar meg en øl på Øya en dag sønnen min er med, betyr ikke det at jeg føler meg MÅ ta en øl på Øya hver gang han er med. Jeg drikker meg heller aldri full med ham tilstede.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.