|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småbarn på musikkfestival?
Jo, det er det. Bare les tråden. Selvfølgelig burde barn med foreldre som har problemer få hjelp utenom festivaldagene også, men det er ikke festivalledelsens ansvar.
|
|
|
#62 |
|
|
Nei, det er ingen som sier burde, derimot er det mange som mener at det ikke burde være et drikkeforbud for voksne festivaldeltagere som har med seg barn. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Politiet sender ofte regning til festivalene for slikt, så det er noen økonomiske konsekvenser for arrangørene også.
|
|
|
#65 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
OH yeah. Jeg er målløs.
Sist redigert av Enhjørning : 09-03-11 kl 21:34. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Det er en viss forskjell på burde og burde ha mulighet til.
Ja, og summen er som regel avtalt (og betalt) på forhånd, og man betaler som regel for mye mer politi enn hva som faktisk er der.
|
|
|
#67 |
|
|
No shit. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Viser tenner
|
Sv: Småbarn på musikkfestival?Jeg har vært på Døgnvill, med barn, fire år på rad, og jeg drikker ikke alkohol så lenge de to minste er der (fram til rundt 20.00). Storebror på snart femten er med hele kvelden, og jeg kan godt ta en øl eller to selv om han er sammen med oss. Jeg har aldri vært beruset på festivalen, og har ikke erfaring med at det er mange fulle mennesker der. Vaktholdet oppleves som godt, og fulle mennesker blir vist vekk. I forfjor var jeg selv og hentet vakter og fikk de til å ta vare på en godt voksen mann som ikke var i stand til å ta vare på seg selv, og jeg har tidligere tatt hånd om en, godt voksen dame, som datt om mens hun tisset bak en container på Alfheim.
|
|
|
#69 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Småbarn på musikkfestival?Barn har ikke glede av festival?
|
|
|
#70 |
|
stressmonster
Burde, okey, for å spesifisere så mener jeg at man ikke _skal_ drikke alkohol når man har ansvaret for barn, men i denne tråden kommer fram at flere synes det er greit.
|
|
|
#71 |
|
Glamorøs
|
Mener du "ikke bør ta en øl", eller "ikke bør drikke seg full"? Min erfaring er nemlig at mange av dem som ikke mener at man bør drikke med barn i nærheten er dem som har dårlige erfaringer med at andre, eller dem selv, ikke greier å begrense seg.
|
|
|
#72 |
|
stressmonster
Ja, jeg har dårlige erfaringer fra min barndom og drikker veldig lite selv, men jeg har da også gode erfaringer fra at folk klarer å begrense seg. Jeg har ingen problemer med at voksne drikker øl eller vin til maten når barna mine er tilstede, men jeg drikker i slike tilfeller ikke selv. Jeg tror selvfølgelig at det utelukkende er positivt for barn å se at voksne kan nyte alkohol på en fornuftig måte, men jeg mener også at barn har krav på trygge rammer og edrue ansvarspersoner. Barn bør også kunne oppleve at det er mulig å kose seg i festlige lag uten å drikke.
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Disse to påstandene er det nok de færreste som er uenig i. Om jeg tar meg en øl på Øya en dag sønnen min er med, betyr ikke det at jeg føler meg MÅ ta en øl på Øya hver gang han er med. Jeg drikker meg heller aldri full med ham tilstede.
|
![]() |
|
|