Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-07, 03:55   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

The working class her er et helt unikt fenomen i Europeisk sammenheng. Det er stygt aa si slikt om saa mange mennesker men det er desverre et faktum at mange mennesker her er stokk dumme i hodet sitt for aa si det paa en pen og forsiktig maate. Man skulle nesten ikke tro det var folk som er fodt og oppvokst i et saakalt vestlig informasjonssamfunn. Her sender folk med barna sine RED BULL i lunsjboksen because it keeps them awake in the afternoon INNIT? Trist tragisk men sant.

Uansett, det som provoserer meg er naar folk ser paa fordummende tv norge programmer om uk og tror hele landet er slikt. Det har gaatt sport i aa lage tv programmer om dumme folk. Og dumme folk er generelt sett god tv underholdning om det gjelder mat eller yes I slap my kids and i am proud of it type programmer.

Jo det er mange slike programmer som kommer fra Storbritannia, så de har nok mange å ta av der Jeg så forresten på CNN i går om en mor som muligens kom til å miste omsorgen av sin egen 8 år gamle sønn som var sykelig overvektig. Han veier 91 kg i en alder av 8 år, og i løpet av en dag spiste han stort sett bare dritt (potetgull, pizza, pommes frittes, hamburger og snop). Moren ble ikke tatt fra omsorgen, men det er ikke tvil at det er hun som er skyld i sønnens sykelige fedme.

http://www.cnn.com/2007/HEALTH/02/27...eut/index.html

Til venstre i bildet kan man klikke på en video hvor det er en reportasje om denne gutten.

og for ordens skyld, ja, det er nok en gang Storbritannia.

Opprinnelig lagt inn av Lisa

Forovrig pussig hva slags heltestatus han har i Norge? Jamie er ikke noe annet en middelsrang kokk og er ikke rated engang blandt de virkelig gode kokkene i London.
Prosjektet med god skolemat ville ha hatt et ganske saa mye bedre utgangspunkt hvis det hadde blitt innfort UTEN Jamie Oliver. Han er jo ikke noe annet en provoserende og legger ikke akkurat godviljen til men saa er det jo aa lage god tv underholdning han er ute etter. Han staar jo aa snakker nedsettende om folk ved siden av seg og himler med oynene. Hvis det er noe denne type folk ikke liker saa er det den type holdninger.

Jeg er selv en fan av både Jamie Oliver og Gordon Ramsey. De lager knakende god mat på en ujålete måte som jeg har sansen for. Nigella derimot.... Jeg vet ikke noe om hva slags status de har innad i kokke- og restaurantbransjen, men det er heller ikke viktig for meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.