Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Jeg kan bare gjenta om og om igjen, 3 maaltider med samme type mat, les brod er jo skammelig ensidig ... herregud, om det saa er grovt brod og sunt paalegg sa er det jo samme type mat.
Jeg skjønner at du mener det, så du trenger ikke å gjenta det flere ganger for min del. Det jeg lurte på, var om du kunne fortelle hva som er galt med å spise "samme type mat" flere ganger om dagen - om det er fordi du synes det er usunt med slik ensidighet, eller fordi du synes det høres trist/kjipt/kjedelig ut å spise så mye brød.
Min unge hadde aldri spist det men hun er oppvokst med stor variasjon av mat og liker derfor det meste. Vi fikk forskjellig lunsj hver dag og maatte laere oss aa spise det vi fikk, det var et meget variert kosthold.
Ungen din hadde aldri spist det, men du måtte lære deg å spise det du fikk? OK.
Flott at gutten din liker 3 maaltider med brod om dagen, for all del. Min unge hadde aldri spist det.
Gutten min spiser ikke tre brødmåltider hver dag, det er ikke det - han spiser vanligvis det han får (men naturlig nok mer av det han liker). Men han er veldig glad i brød, og hadde han fått velge, ville han sikkert gjerne valgt bort det varme måltidet i barnehagen til fordel for mer brød. Så han ville ikke syntes det var hverken trist eller kjipt med flere brødmåltider enn han har.
Jeg lurte som sagt bare på hva det er som er trist, for ikke å si "skammelig", ved å gi unger mye brødmat. Er det fordi du ikke liker det selv, og foretrekker f.eks. bakt potet?