Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-07, 20:12   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Paa gode skoler i UK faar du god mat, det er en av grunnene til at det koster 10 000 pund i aaret og gaa der.

Men hvor mange av de som har dårlig koshold hjemme har råd til å gå på en sån skole?

Jeg tror ikke at de som har penger i england har dårlig kosthold. mens de som ikke har så mye har mye dårligere. De får heller ikke et bedre kosthold inn på skolen. og har ikke råd til å gå å spise på de fine resturantene dere har snakket om tidligere i tråden.

Det er jo ikke de "rike" man bør være redd for, men de som har lite penger og ikke har råd til å bruke hele lønningen på mat i månden.

Men sån er det jo her i norge og.. vi som ikke har mye penger sitter igjen med et mye dårligere kosthold og må jobbe mye mer for å få tak i sunn mat til en pris vi har råd til.

Det er derfor de med lite penger også ofte er mye større og har flere kostholdsrelaterte sykdommer enn de som har penger.

Det er bare 5 år siden jeg var på språkreise i england. regner ikke med at det har skjedd en fantastisk omveltning på kostholdet siden den tid. Jeg bodde i 2 familier der borte og i begge familiene best lunsjen av 1 dobbel tost loff med mye smør og skinke i mellom, en chips pose og en sjokolade.

Middagene besto av bønner, pomfri, fritert fisk, små pizzaer eller et tynnt kjøttstykke og erter. Tror ikke jeg fikk noe annet enn erter som grønnsak der borte. og potet med skal 2 dager eller noe sånt.

de fleste andre jeg snakket med hadde ganske like matpakker om ikke enda verre.. smakte ikke noe særlig godt. Har faktisk aldri hatt så kjedelig skolelunsj som de 3 ukene i england.

Jeg er i praktsis i en barnehage som har matpakkelunsj for tiden. Jeg har faktisk ikke vert i en matpakkelunsj barnehage før. De fleste barna har med seg 2-3 skiver av forskjellig grovhetsgrad, yughurt og frukt. En del barna har også gulerøtter og middagsrester. Har forsatt til gjenngjeld å se et barn med bare skiver i matboksen. Selv om jeg gremmes av enkelte matbokser med hvit brød og sjokoladepudding.

barna har også ofte med seg frokostblaninger. I barnehagen har enkelte frokostblandinger og knekkebrød i skapet tilfelle matboksen blir tom før foreldrene kommer og de blir sultne.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.