|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Det blir nok litt feil å stemple alle innen en klasse.
|
|
|
#82 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)
Enig med Amylin. Jeg har riktignok ikke sansen for den serien hvor han reiser rundt og har show, men matprogrammene og skoleprogrammene har jeg satt pris på. Jeg skjønner ikke at man mener han er arrogant og latterliggjørende? Ikke mer enn andre kokker iallefall.
|
|
|
#83 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jamie er ikke arrogant? Han staar jo og ler og slenger spydigheter om folkene han liksom skal belaere med sine gode matvaner. Ille var det med disse dinnerladyene som han ikke engang klarte aa laere aa lage pasta fordi "these people are too stupid for their own good" som han sa. Det komiske er jo at Jamie er en Essex boy og cockey selv og da blir det enda dummere. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Ikke mer enn andre kokker, sier jeg. Som f. eks. Gordon Ramsey.
Det var ikke helt det jeg sa, men har desverre ikke tid til å forklare deg akkurat nå.
|
|
|
#85 |
|
anglofil
Vel da gleder jeg meg til aa hoere det naar du har tid til det. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
saftig
|
Nå kan jo ikke jeg uttale meg om disse spesifikke matpakkene, men hvis pålegget varierer så er det på ingen måte verken ensidig eller dårlig kosthold. Grovt brød med proteinrikt pålegg gir verdifull næring, og er ørti ganger bedre ernæringsmessig sammenliknet med den skolelunsjen Jamie ønsket vekk.
|
|
|
#87 |
|
anglofil
Er det dette jeg har misforstaatt? Du pastaar ikke at jeg sier alt er teit med Norge? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
anglofil
Vel etter min mening saa er det utrolig ensidig kosthold og spise brodskiver til frokost, lunsj og ettermiddag samme hvor grove brodskivene maatte vaere. herregud, ikke for aa snakke om hvor torre de blir etterhvert som de tas inn og ut av kjoleskapet. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
saftig
|
Enig.
Mener du at han ikke kan uttale seg om andre mennesker fordi han har en spesifikk bakgrunn?
|
|
|
#90 |
|
anglofil
Jamie Oliver er ute etter aa lage god tv underholdning. Spydigheter, sarkasme og hele pakka er jo hele showet hans. Det komiske er jo at han er selv en working class lad men naa er han jo hoyt hevet over de (les de ignorant working classes som han selv kaller de) og da er det ektra goy sikkert aa staa aa le av de og si hvor blaaste i hodet de er. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
saftig
|
Som sagt - hvis pålegget er næringsrikt (og variert) så er det ikke ensidig kost. Mener du det er bedre med alt som er deep fried og uten næring overhodet?
|
|
|
#92 |
|
saftig
|
Jeg reagerte på denne påstanden: Det komiske er jo at Jamie er en Essex boy og cockey selv og da blir det enda dummere.
|
|
|
#93 |
|
anglofil
Hvor har jeg sagt at det er bedre med deep fried mat? |
|
|
|
|
|
#94 |
|
anglofil
Jeg tviler ikke paa at Jamie er opptatt av godt kosthold og han har sikkert forflyttet seg at det han vokste opp i. MEN det blir saa idiotisk naar han da star og slenger saa masse dritt om disse menneskene som det han faktisk gjor. Han er utrolig nedsettende i maaten han snakker paa og selv om det han sier er sant saa blir det saa teit. Men igjen, dette er jo for aa lage god tv underholdning og konseptet er jo basert mye paa denne dialogen. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
One of These Days
|
Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)Jeg er helt enig med Glitter. Liker ikke de showene hvor Jamie reiser rundt, men de andre er flotte. Synes heller ikke han er spesielt arrogant, i alle fall ikke mer enn Gordon Ramsey. Han tror han er verdensmester og verdens beste kokk. Han er nok ikke langt unna sannheten og da blir arrogansen litt av sjarmen. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
saftig
|
Når du spiller ut et angrep på den "norske matpakka" som respons på uttalelser om forferdelig usunn engelsk skolemat, så kunne det absolutt forstås som at sistnevnte var å foretrekke. Det ser ut som du fokuserer på kun smak, og ikke innhold i maten? For fikk jeg velge, så får heller barna sitte og spise 3 brødmåltider (som på ingen måte trenger å være ensidig!) enn å få servert flytende dritt på skolen.
|
|
|
#97 |
|
anglofil
Jeg synes begge alternativer er dritt hvis du snakker om deep fried engelsk skolemat men som sagt, vi fikk ikke deep fried mat paa skolen men varm lunsj som risotto, omeltter, pastasalat osv. Det synes jeg selvfolgelig er aa foretrekke. naar jeg tenker meg om saa fikk vi mest bakte poteter, det faar de mye i bhagen ogsaa. Bakte poteter med diverse fyll, mye tuna and sweetcorn osv. Sist redigert av Lisa : 04-03-07 kl 13:36. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
anglofil
Eh, so what sier du? Vel hvis du virkelig oppriktig har som maal aa forandre paa livsstilen og kosthold til saa mange mennekser saa tror jeg det kunne vaere en lur ide aa kanskje gjore det paa en annen maate en aa le av de samtidig som du lager et underholdningsprogram om de. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
anglofil
P er flinkere med ord en meg, AMEN sier jeg bare. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
flisespikker
|
Jeg tror du misforstod, ja. For det Glitter sa var at hun synes du lider litt av det syndromet som går ut på at "alt er teit i Norge" etc. Altså ikke at du sier at alt er teit i Norge, men at hun synes du høres litt ut som du tenderer i den retningen. Og det kan jeg være enig i (på samme måte som at jeg er litt enig med deg i at en del i slike diskusjoner som denne har tendenser i retningen "briter er så uopplyste, for noen britiske foreldre gjør teite ting" eller "alt britisk kosthold er elendig, for mange briter spiser usunn mat").
|
![]() |
|
|